تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817261109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا امام مجتبی (ع) همسر حضرت زینب (س) را توبیخ کرد!؟ | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: پول داریم ولی به خویشاوندمان قرض نمی دهیم، نیاز خاص مالی نداریم ولی به مستاجر فشار مضاعف می آوریم که اجاره بها را باید اضافه کنی حال آنکه می دانیم ندارد...

به گزارش تراز ،در روایات آمده است که دعا سلاح مومن است. یعنی یک مومن تا به این سلاح مجهز نباشد نمی تواند فرد موفقی تلقی شود. اما چگونه دعا کردن هم بسیار مهم است. ما نمی دانیم در دعا چه چیز برای خودمان بخواهیم البته اهل بیت علیهم السلام در ادعیه مختلف این موضوع را به زیبایی آموزش داده اند. از جمله دعاهای متنوع و زیبا که در آن نسبت به همه امور توجه شده و همه چیز از خداوند خواسته شده دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان است.
دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان:
أَللّـهُمَّ اِنّى أَسْئَلُكَ فيهِ ما يُرْضيكَ وَ أَعُـوذُ بِـكَ مِمّـا يُـؤْذيـكَ وَ أَسْئَلُكَ التَّوْفيقَ فيهِ لاَِنْ اُطيعَكَ وَ لاأَعْصيَكَ يـا جَـوادَ السّـآئِلينَ.
«خدايا در اين روز، از تو آن را مى خواهم كه خشنودت كند، و به تو پناه مى برم از آنچه مايه اذيّت و خشم توست، و از تو، توفيق اطاعت، و تركِ معصيت مى طلبم، اى بخشنده و عطاكننده سؤال كنندگان.»** طاعت بدون رضا مانند میت است!
يا رب، دل ما را تو به رحمت، جان ده
درد همه را به صابرى درمان ده
اين بنده نداند كه چه مى بايد خواست
داننده تويى، هرآنچه خواهى، آن ده
من بنده عاصيم، رضاى تو كجاست؟
تاريك دلم، نور رضاى تو كجاست؟
ما را تو، بهشت اگر به طاعت بخشى
آن بيع بود، لطف و عطاى تو كجاست؟
يا رب، ز شراب عشق، سرمستم كن
در عشق خودت نيست كن و هستم كن
از هرچه جز عشق خود، تهيدستم كن
يكباره به بند عشق، پا بستم كن (مناجات خواجه عبدالله انصاری)
در روایت آمده است که امام سجاد (ع) فرمود جایگاه صبر و رضا نسبت به سایر طاعات مانند جایگاه سر است در به بدن انسان. بدن بی سر همچون میت است و طاعت بدون رضا نیز جان و روحی ندارد.
در روايتی دیگر از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که حضرت فرمود: «لَقِيَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَیه‌السَّلام عَبْدَاللَّهِ بْنَ جَعْفَرٍ فَقَالَ يَا عَبْدَاللَّهِ كَيْفَ يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً وَ هُوَ يَسْخَطُ قِسْمَهُ وَ يُحَقِّرُ مَنْزِلَتَهُ وَ الْحَاكِمُ عَلَيْهِ اللَّهُ.» (کافی، ج۲، ص۶۲) روزی امام حسن علیه‌السلام به عبدالله‌بن‌جعفر (پسرعموی آن حضرت و همسر حضرت زينب سلام‌الله‌علیها) برخورد کردند [گويا عبدالله از پيشامدی گله مند بود] پس حضرت (با لحنی توبیخ آلود) فرمودند: ای عبدالله! چگونه ممکن است مؤمن، مؤمن باشد، در حالی که از قسمت خدا ناراحت باشد و منزلت خود را [که خدا برای او قرار داده است] حقير بشمارد [و توجه نداشته باشد که خدا او را دوست می دارد و اگر مصيبتی برايش پيش آید، گمان کند كه خدا او را تحقير کرده است.] در حالی که خداست که حکم کننده است [و اين قسمت را مقدر نموده است.]
امام حسن مجتبی علیه‌السلام در ادامه فرمود: «من ضامنم برای کسی که در قلبش غير از رضايت خدا خطور نکند [و در این اندیشه نباشد که ای کاش اتفاقات گذشته طور دیگری رخ می‌داد] كه هر دعايی کند، مستجاب گردد.»
در دعاى امروز هم براى چندمين بار در ماه مبارک از خداوند خواسته ايم که ما را به سوی مقام رضا رهنمون شود.
با توجه به ایات قرآن خداوند از گروه هایی رضایت کامل دارد که دارای این صفات باشند: «صدق»، «سبقت به اسلام»، «هجرت»، «ايمان»، «جهاد»، «ايثار مال و جان»، «عمل صالح»، «هم پيمانى با پيامبر»، «ايمان به رستاخيز» و «تقوا» و پرهيزكارى.
در خصوص مقام رضا یک قاعده کلی هم وجود دارد، اینکه اگر می خواهید بدانید که خدا از شما راضی هست یا نه، ببینید خودتان در ته دل از خدا راضی هستید؟ اگر راضی باشید، خدا هم از شما راضی است. اگر در مصیبت ها و نداری ها از خدا گله نکنیم و تسلیم خدا باشیم، یعنی اینکه ما از خدای راضی هستیم و خدا هم از ما رضایت دارد. اما خیلی سخت است که انسان ذره ای گله‌ از خدا نداشته باشد.


** کار غیر خدایی موجری که به مستاجر فشار می آورد!
در فراز بعدی می گوییم خدایا از تو توفیق می خواهم که در ماه مبارک رمضان اطاعت تو را کنم و گناه انجام ندهم! روایت داریم از امام نهم (ع) که فرمود: ‌مؤمن باید ۳ خصلت داشته باشد. اول توفیق داشته باشد، دوم خودش را موعظه کند و سوم اینکه نصیحت دیگران را قبول کند. اگر توفیق خدا نباشد انسان قادر به انجام ساده ترین امور خیر هم نمی شود اما اگر خداوند توفیق بدهد سخت ترین اعمال نیز برای مومن آسان می شود.
در پایان دعا برای استجابت دعا می گوییم ای خدایی که به هر کسی که از تو چیزی درخواست کند، تو جود می کنی و نسبت به او بخشش داری، دعای ما را استجابت کن. ما در بسیاری از موارد سائلین را رد می کنیم؛ پول داریم ولی به خویشاوندمان قرض نمی دهیم، نیاز خاص مالی نداریم ولی به مستاجر فشار مضاعف می آوریم که اجاره بها را باید اضافه کنی حال آنکه می دانیم ندارد. اما خدا درخواست همه را می دهد و کسی را دست خالی رد نمی کند؛ هرچند گاهی چیزی که صلاح ما نیست را از خدا می خواهیم و خدا در این دنیا نمی دهد ولی در عوض آن خواسته را در قیامت بهتر از آنچه می خواستیم برآورده می نماید.
‌در قیامت بندگان می پرسند؛ خدایا اینها که به ما می دهی، چیست؟ خطاب می آید: در دنیا خواستی صلاح نبود بدهیم و الان آن را برآورده می کنیم.



رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 29 خرداد 1396 - 09:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن