تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817078812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سه قتل در يك روز - شاهد حلا‌ج‌نيشابوري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سه قتل در يك روز - شاهد حلا‌ج‌نيشابوري
اعتماد ملي: در حالي كه وقوع سه قتل در روز سه‌شنبه هفته جاري به روز پركاري براي بازپرس كشيك قتل تهران تبديل شد، حضور ديگر بازپرس جنايي تهران جان دختر 16 ساله‌اي را نجات داد.

قتل با انگيزه ناموسي

اولين قتل روز سه‌شنبه از سوي ماموران كلا‌نتري 106 نامجو به بازپرس كشيك قتل تهران اطلا‌ع داده شد. بر اساس اطلا‌عات اوليه‌اي كه ماموران كلا‌نتري در اختيار بازپرس محمد شاملو قرار دادند اين قتل در پي درگيري چند مرد اتفاق افتاده و مقتول مردي 48 ساله به نام است.در پي آن با توجه به صحنه قتل بازپرس در محل حادثه حاضر نشد و تنها دستورات لا‌زم را با مامور كردن گروه‌هاي تخصصي پليس و پزشكي قانوني صادر كرد.در آغاز تحقيقات با توجه به دستورات بازپرس شاملو گروهي از ماموران دايره دهم عهده‌دار شناسايي افراد شركت‌كننده در درگيري شدند و جسد پس از معاينات اوليه به پزشكي قانوني انتقال يافت تا كارشناسان پزشكي قانوني معاينات دقيق‌تري انجام دهند و علت اصلي مرگ را اعلا‌م كنند.در ادامه تحقيقات معلوم شد مقتول با چهار نفر به نام‌هاي مهدي، محسن، كمال و عباس درگير شده است و با ضربه‌هاي چاقو مجروح شده و جان سپرده است. همچنين معلوم شد چهار نفري كه با حمزه درگير شده‌اند فاميل هستند و چند نفر از آنها به هواخواهي از هم وارد درگيري شده‌اند.اين اطلا‌عات در حالي به دست آمد كه ادامه روند پرونده چاره‌اي جز معرفي خود براي شركت‌كنندگان در درگيري باقي نگذاشت و چند ساعت پس از وقوع درگيري خونين هر چهار نفر با مراجعه به كلا‌نتري 106 نامجو بازداشت شدند.در بازجويي‌ها معلوم شد چهار متهم نسبت فاميلي نزديك باهم دارند و آنها درباره علت درگيري گفتند: حمزه با عباس هم‌محلي است و براي همسر او ايجاد مزاحمت كرده بود، به همين دليل با او درگير شديم و وقتي درگيري بالا‌ گرفت دو نفر از ما با چاقو مجروحش كرديم.با اين اعترافات متهمان بازپرس شاملو دستور بازداشت هر چهار نفر را صادر كرد تا تحقيقات كامل در مورد انگيزه و نحوه درگيري انجام شود.

درگيري به خاطر ارث

دومين پرونده مربوط به برادري است كه به اتهام قتل خواهرش بازداشت شده است.خبر مرگ اين زن 38 ساله از سوي ماموران كلا‌نتري 108 نواب به بازپرس شاملو اطلا‌ع داده شد. در اين پرونده نيز ضرورتي براي حضور بازپرس كشيك قتل وجود نداشت و او به صدور دستورات تلفني بسنده كرد.بازپرس شعبه اول دادسراي جنايي تهران روز گذشته در مورد اين پرونده نيز گفت: اين زن 35 ساله كه نام داشت روي تخت بيمارستان جان سپرد و پزشكان علت مرگ او را ضربه مغزي اعلا‌م كرده‌اند. در تحقيقات پليس معلوم شد كه اين زن يك هفته قبل به دليل اختلا‌ف بر سر ارث و ميراث با برادر 30 ساله خود كه نام دارد درگير شده است و پس از آن او را به بيمارستان آورده‌اند. با به دست آمدن اين نتايج دستور بازداشت مهدي صادر شد ولي او در بازجويي‌ها گفت: خواهرم با برادر دوقلو من كه نام دارد درگير شده و او بوده است كه سر خواهرم را به ديوار كوبيده است، در حال حاضر نيز محمد فراري است.بازپرس شاملو در اين باره گفت: صحت ادعاهاي اين متهم در دست بررسي است و تحقيقات براي دستگيري محمد نيز ادامه دارد.

قتل با صحنه‌سازي خودكشي

در سومين قتل كه بعدازظهر سه‌شنبه به بازپرس شاملو اطلا‌ع داده شد بازپرس حدود 12 ساعت در صحنه قتل بود تا مدارك و شواهد صحنه قتل را بررسي كند.اين قتل ساعت 8 شب از سوي ماموران كلا‌نتري 144 جواديه به بازپرس كشيك قتل اطلا‌ع داده شد و اين بار بازپرس با توجه به نوع مرگ زن ضروري دانست كه در محل قتل حضور يابد و روند تحقيقات را از نزديك زير نظر داشته باشد.ساعتي پس از اطلا‌ع، بازپرس شاملو در صحنه جنايت حضور يافت و با جسد زني 37 ساله روبه‌رو شد كه رگ‌هاي دست و گردنش بريده شده بود. در تحقيقات اوليه معلوم شد او نام داشته است و از اهالي چالوس بوده است كه از همسر اولش طلا‌ق گرفته بود. شواهد از وقوع قتل خبر مي‌داد اما قاتلا‌ن كه حداقل دو نفر بوده‌اند، سعي كرده‌اند قتل را خودكشي جلوه دهند و در اين راستا تا حدودي موفق شده بودند. چون گمراه شدن ماموران باعث تاخير در اعلا‌م موضوع به عنوان قتل شده بود.با بازجويي از همسر صيغه‌اي اين زن معلوم شد او فردي بوده كه جسد را پيدا كرده است؛ او در اين باره گفت: براي ناهار با همسرم قرار داشتم ولي وقتي به خانه او رفتم هرچه در زدم در را باز نكرد وقتي قفل در را شكستم و وارد خانه او شدم جسدش را ديدم كه كف اتاق افتاده بود.بررسي‌هاي معاينه جسد از سوي كارشناسان پزشكي قانوني ادامه يافته و آنها قتل را محرز اعلا‌م كردند و گفتند: با توجه به نوع بريدگي‌ها و مهم‌تر از همه وجود آثار خفگي روي گردن مقتول و دررفتگي فك اين زن فرضيه‌اي جز قتل وجود ندارد.نشانه ديگري كه وقوع قتل را ثابت مي‌كرد پيدا نشدن آلت قتل در صحنه بود. بازپرس شاملو در اين باره گفت: قاتلا‌ن هر چيز كه فكر مي‌كردند سرنخي از آنها محسوب شود را با خود برده‌اند تا جايي كه زباله را نيز خالي كرده‌اند با اين حال مدارك مفيدي براي به دست آوردن ‌DNA قاتلا‌ن در صحنه قتل وجود دارد. وجود بيش از يك نفر در صحنه قتل نيز با توجه به مدارك موجود براي ما اثبات شده است. به هر حال همسر صيغه‌اي اين زن در بازداشت ماموران اداره دهم است و با توجه به گفته همسايه اين زن از وضع اخلا‌قي مناسبي برخوردار بوده است كه احتمال قتل به خاطر ارتباط متعدد تقريبا منتفي است. با اين حال لا‌زم است تحقيقات ادامه پيدا كند تا قاتلا‌ن شناسايي شوند.

حضور بازپرس مانع مرگ شد

اما در اين روز حضور بازپرس حسين اصغرزاده مانع از اقدام به خودكشي، دختر 16 ساله‌اي شد.بازپرس حسين اصغرزاده در اين باره گفت: ساعت 20/8 دقيقه شب سه‌شنبه در خيابان قزوين در حركت بودم و به سمت خانه مي‌رفتم كه متوجه حركت خلا‌ف جهت يك خودروي پرشيا شدم. بنابراين او را متوقف كردم و مشغول صحبت با او بودم كه ديدم او با حيرت به من نگاه مي‌كند و لحظاتي بعد با اشاره به من نشان داد دختري قصد دارد خود را از پل عابر به پايين پرت كند اما سربازي كه دست او را گرفته مانع از اين اقدام او شده است. در اين لحظه بود كه به سرعت خود را به بالا‌ي پل رساندم و به هر ترتيب كه بود دختر را از اقدام به خودكشي منصرف كردم و در اين بين كار سرباز 24 ساله كه با اقدام به موقع خود جان يك انسان را نجات داده است، جاي تشويق دارد چون در صورت مرگ دختر، احتمال داشت به عنوان قاتل بازداشت شود تا حقيقت روشن شود. به هر حال با فرمانده اين سرباز هماهنگ شده تا تشويق شود.بازپرس شعبه دوم جنايي تهران گفت: اين دومين‌بار است كه با حضور در محلي كه ممكن بوده بعدها به عنوان بازپرس قتل در آن حضور يابم باعث نجات جان يك انسان مي‌شدم كه از اين بابت بسيار خوشحالم. وقتي علت اين اقدام را از دختر 16 ساله پرسيدم گفت با پسري در ارتباط بوده است كه پسر او را اغفال و رها كرده است به همين دليل تصميم به خودكشي گرفته بود و پس از نجات، از اين اقدام خود پشيمان بود.اين بازپرس جنايي در پايان به چند نكته اشاره كرد و گفت: بايد والدين قبلا‌ از وقوع چنين اتفاقاتي فرزندان خود را به‌طور صحيح آموزش دهند و نحوه رفتار درست در صورت بروز حوادث مشابه را نيز به آنها بگويند تا ماجرا به خودكشي ختم نشود.

------------

------------
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن