تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خريد سيمان به 2 برابر قيمت براي مترو


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خريد سيمان به 2 برابر قيمت براي مترو


متروي تهران- گروه شهري:
فرماندار تهران گويا پس از اينكه يك ماه پيش از درهاي متروي تهران بيرون رفت، بسيار سريع‌تر از آنچه تصورش مي‌شد فراموش كرد كه به تهراني‌ها وعده داده تا مشكل سيمان طرح‌هاي عمراني شهر از جمله متروي تهران را به سرعت رفع كند.

گرچه سهميه‌بندي سيمان تهران از سوي دولت ابتداي ارديبهشت سبب شد تا شهردار تهران و مدير عامل متروي شهر اعلام كنند كه يا بايد طرح‌هاي شهر را متوقف كنند يا با صرف اعتبار چند برابر از بودجه شهروندان، سيمان را از بازار سياه تامين كنند اما حسين طلا به متروي تهران آمد، از طرح‌هاي تونل‌سازي بازديد كرد و هنگام رفتن به تهراني‌هاي نگران قول داد كه اين مشكل را كه به قول خودش «با يك بخشنامه» به وجود آمده بود مرتفع كند.

اما بيش از يك ماه گذشته و مديرعامل متروي تهران به شهروندان خبر مي‌دهد كه بدانند بودجه‌اي كه بايد براي بسياري از بخش‌هاي عمراني هزينه شود تنها به خاطر همين خلف وعده براي خريد سيمان به دو برابر قيمت صرف مي‌شود. مديرعامل شركت متروي تهران اعلام كرد كه سيمان خريداري شده مترو با توجه به محدوديت سهميه دولتي و نياز به تهيه از راه‌هاي غيررسمي تا 2 برابر گران‌تر از برآوردهاي معمول تمام مي‌شود. بيشتر از 2 ماه از سهميه‌بندي كردن سيمان و واگذاري عرضه سيمان طرح‌هاي شهري و عمراني به فرمانداري تهران مي‌گذرد اما شهروندان تهراني گويا نمي‌دانند كه چرا بايد همچنان مورد بي‌مهري قرار بگيرند.

گرچه فرماندار تهران اعلام كرد كه تنها بخشي از نياز سيمان اين طرح‌ها را دولت در اختيار فرمانداري گذاشته و در نتيجه تامين خواست همه اين طرح‌ها از توان وي خارج است، اما در عين حال وعده داد با دولت رايزني مي‌كند و از مشكلات طرح‌هاي شهر مي‌گويد و در نهايت نمي‌گذارد كه فعاليت‌هاي عمراني پايتخت لنگ بماند.

به گفته مديرعامل متروي تهران حتي با ارائه قراردادهاي پيمانكاران مترو، نيازهاي شهر تهران و مشخصات پيمانكاران ابلاغ شد تا شايد راه‌حلي براي خروج از اين بن‌بست پيدا شود.
البته شهردار تهران باز هم مثل هميشه سعي كرد خاطر شهروندان را نگران نكند و حتي وعده داد كه اگر شده مواداوليه سيمان را از خارج از كشور وارد مي‌كند و به كارخانه‌هاي دولتي مي‌دهد تا سيمان تهران دچار اين بحران نشود.

وظيفه‌اي كه گرچه نمايندگان مجلس از آن به ‌عنوان وظيفه دولت ياد مي‌كنند، اما حتي يك دستگاه غيردولتي آن را پذيرفت تا چرخ طرح‌هاي تهران همچنان بچرخد چرا كه قاليباف مصر است به وعده‌اي كه به تهراني‌ها داده عمل كند و سالانه 15 كيلومتر مترو بسازد تا شهروندان تهراني زندگي راحت‌تري را در تهران تجربه كنند.اما محسن ‌هاشمي، مديرعامل مترو عنوان مي‌كند كه با تامين تنها 30 تا 40 درصد سيمان مترو از طرف دولت شرايط به‌گونه‌اي پيش رفته كه دولت تنها كمتر از 300 تن از 800 تن سيمان مورد نياز روزانه مترو را تامين مي‌كند. به گفته‌ هاشمي، ايده تأمين سيمان از شركت‌هاي واردكننده كلينكر (ماده اوليه تهيه سيمان) كه از جمله اقدامات مترو جهت تأمين سيمان است هم افزايش قيمت تمام شده سيمان را در پي دارد.

به گفته وي تهيه سيمان مترو از طريق عنوان شده تا 2 برابر گران‌تر از قيمت دولتي تمام مي‌شود و اين در حالي است كه هم‌اكنون قيمت سيمان در بازار آزاد 4 برابر قيمت دولتي است. درست است كه اكنون با اين شرايط هم سيمان مترو تامين مي‌شود اما تفاوتش در اين است كه هزينه‌هايي كه دولت بايد آنها را پرداخت كند به‌ صورت غيرمستقيم از جيب شهروندان پرداخت مي‌شود. گرچه شهرداري براي پيشبرد و تحقق پيش‌بيني‌هاي انجام شده، طبق وعده نمي‌گذارد كار طرح مترو مختل شود اما مجبور است مابه‌التفاوت خريد سيمان از بازار آزاد و واردات را از بودجه شهرهزينه كند.

در چنين شرايطي شهروندان هستند و فرماندار تهران و حافظه شهر كه تمام اين وقايع را در ذهن خود ثبت مي‌كند تا در نهايت مشخص شود تا چه زماني شهروندان بايد هزينه‌هاي بيهوده يك «ناهماهنگي» - اگر نخواهيم ستيز و جدل بناميم - را بپردازند؟

تاريخ درج: 4 تير 1387 ساعت 12:04 تاريخ تاييد: 4 تير 1387 ساعت 14:02 تاريخ به روز رساني: 4 تير 1387 ساعت 12:57
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن