تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817405650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای یک دختر بیکار مظلوم از سویل اسپانیا تا پرنتال ایتالیا | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دفاعیه‌های مناظره دوم حسن روحانی و اسحاق جهانگیری از برجام و برنامه‌های دولت تدبیر و امید از برجام و تحولی که توانست در زندگی مردم ایجاد کند، به هیچ عنوان دروغ یا توجیه نبود!

به گزارش تراز ، دفاعیه‌های مناظره دوم حسن روحانی و اسحاق جهانگیری از برجام و برنامه‌های دولت تدبیر و امید از برجام و تحولی که توانست در زندگی مردم ایجاد کند، به هیچ عنوان دروغ یا توجیه نبود! برجام حقیقتاً زندگی برخی از مردم را متحول کرده است. یک سال قبل خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ، نظرسنجی منتشر کرد که نشان می‌داد 73/7 درصد ایرانی‌ها معتقدند برجام هیچ تأثیر مثبتی بر زندگی آنها نداشته، اما اقلیتی 1/5 درصدی اعلام کرده بودند، برجام به نحو شگفت‌انگیزی زندگی آنها را بهتر کرده است. حالا دیگر هویت بخشی از اقلیت محدود منتفع از برجام مشخص شد. یکی از آنها اتفاقاً دختر وزیر آموزش‌وپرورش از آب درآمد!

اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌ای که روز جمعه برگزار شد، واردات 200 میلیونی پوشاک شرکت دختر وزیر آموزش و پرورش را اینگونه توجیه کرد« یک دختری این وزیر دارد فوق لیسانس داشته، بیکار بوده و کار شرافتمندانه واردات انجام داده است؛ فقط 200 میلیون تومان کل ارزش این لباس‌ها بوده که وارد کرده است.‌» اما اطلاعات صفحه شخصی دختر وزیر آموزش و پرورش در شبکه لینکدین نشان می‌دهد، برخلاف ادعای جهانگیری وی نه‌تنها ایام بیکاری نداشته، بلکه بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه سویل اسپانیا، در یکی از زیرمجموعه‌های برنامه اتحادیه اروپا مشغول به کار شده است. ضحی دانش، سپس در بخش تحقیق و توسعه شرکتی اسپانیایی با حوزه کاری انرژی و محیط‌زیست شاغل شده است. پس از آن به ایران بازگشت و در فضای پسابرجام، مدیریت واردات محصولات و تأسیس شعبات برند لوکس پرنتال ایتالیا را برعهده گرفت. در حقیقت دختر دانش آشتیانى بر خلاف گفته جهانگیرى نه‌تنها بیکار نبوده بلکه در فضای پسابرجام برای واردات پوشاک به بازار 80 میلیونی ایران، تازه از کار خود در اسپانیا به ایران برگشته تا در شرایط ایجاد شده برای حضور برندهای خارجی در کشور کسب و کارش را تا حد تأسیس نمایندگی شرکت پرنتال  ایتالیا گسترش بدهد!
 
شرکت صوری دختر آقای وزیر
بر اساس مستندات دختر وزیر با شرکت مربوطه (آمیتیس طراوت کودکی)، پوشاک مورد اشاره در پرونده را وارد نکرده است و به جای آن اسمی از شرکت تولید بازرگانی راتین گستران طبرستان به میان آمده است. بماند که سرمایه اولیه این شرکت یک میلیون تومان ثبت شده است. کارشناسان معتقدند احتمالاً این شرکت صوری اصطلاحاً «یک‌بار مصرف» بوده است. معنی استفاده از چنین شرکت‌هایی نپرداختن مالیات و حقوق بیت‌المال و نماندن ردپای عاملان اصلی در این گونه شرکت‌ها است.
پیش‌تر رئیس سازمان مالیاتی گفته بود اصل و جریمه مالیات کارت‌های بازرگانی موسوم به یک‌بار مصرف حدود 8 هزار میلیارد تومان است. این بدان معناست که به‌رغم اظهارات وزیر دادگستری مبنی بر اینکه «این محموله جزو دقیق‌ترین و منضبط‌ترین محموله‌های گمرکی است» چندان هم خالی از مشکل نیست. از سوی دیگر یکی از عمده‌ترین ایرادات اسناد منتشر شده از سوی گمرک مربوط به تفاوت نرخ ارز فاکتور خرید با اظهارنامه است. ارز ثبت شده در اظهارنامه (دلار)، اما ارز فاکتور خرید به (یورو) آمده است. بنابراین اولین سؤال اینکه چرا میان اظهارنامه و فاکتور خرید تفاوت وجود دارد؟
 
طبق آیین نامه ماده 64 قانون امور گمرکی گفته شده «در این بخش اظهارنامه و اسناد از جهات تکمیل بودن اطلاعات و اسناد ضمیمه، نداشتن بدهی قطعی، محاسبات، نداشتن خط‌خوردگی، احراز مالکیت، ارتباط اسناد با کالا و همچنین برگ وکالتنامه یا نمایندگی و کارت کارگزاری (در صورت لزوم) بررسی شده و در صورتی که ایرادی در هر یک از موارد یادشده مشاهده شود، اظهارنامه و اسناد جهت رفع نقص و تکمیل به اظهارکننده مسترد می‌شود تا نسبت به اصلاح، تکمیل و امضای آن اقدام و اعاده کند». اگر اسناد ارائه شده از سوی گمرک واقعی و صحیح هستند، چرا سامانه و مسئولان گمرک مغایرت اظهار و اطلاعات فاکتور را تشخیص نداده‌اند؟
 
کشیده شدن ترمز رشد علمی و شوراهای عالی
دروغ‌ها و توجیهاتی که در جریان مناظره دوم از سوی دکتر روحانی و اسحاق جهانگیری یار کمکی‌اش در مقابل دوربین به مردم تحویل دادند، اما به ماجرای بیکاری دختر آقای وزیر محدود نمی‌شود و قصه دنباله‌داری است که برخی از موارد آن را در این گزارش مورد بازبینی قرار می‌دهیم.
 
کمرنگ بودن جلسات شوراهای علم و فناوری مانند شورای عالی عتف و شورای‌عالی فضایی و رکود طرح‌های علمی کلان این روزها سؤال اساسی جامعه علمی از دولت یازدهم است که این سؤال از سوی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز مطرح شد.
علم و فناوری کشور که در سال‌های گذشته روزهای خوبی را سپری می‌کرد و هر روز اخبار جدیدی از پیشرفت رتبه علمی کشور و پرتاب ماهواره‌های دانشجویی می‌شنیدیم در دولت یازدهم به مرحله‌ای رسید که شتاب علمی کاهش یافت و ترمز طرح‌های کلان ملی کشیده شد.  مقام معظم رهبری نیز بارها این مسئله را به مسئولان تذکر دادند، ولی همچنان قطار علم و فناوری دولت یازدهم خالی حرکت می‌کرد و به جای عمل از مسئولان فقط شعار می‌شنیدیم تا اینکه این قطار به ایستگاه مناظرات رسید و دولت یازدهم خود را در جایگاه پاسخگویی به مردم دید.
 
شورای عالی فضایی حتی یک جلسه در دولت یازدهم نداشته آن هم در شرایطی که هشت سال پیش بود که ایران به عنوان نهمین کشوری که توانسته به فضا برسد، معرفی شد و ششمین کشوری شد که توانسته موجود زنده به فضا بفرستد. حالا اما دانش و تکنولوژی هوا و فضا در کشورمان با کاهش 90 درصدی بودجه بخش هوا و فضا مواجه است و دیگر ماهواره‌ای به فضا ارسال نمی‌کند. بهمن 93، حسن روحانی برای آخرین‌بار دستور پرتاب ماهواره فجر را صادر کرد تا آغازی باشد بر شروع تعطیلی پیشرفت‌های صنعت هوافضا. این در حالی است که جهانگیری در مناظره دوم گفت «ما دانشگاه‌ها را به مراکز صنعتی کشور وصل کردیم.» از سوی دیگر روحانی در حالی بحث حمله به دولت برای انتصاب فرماندار زن اهل سنت را مطرح کرد که این دولت یکی از کم‌کار‌ترین دولت‌ها در حوزه زنان بوده و جلسه ستاد ملی زن و خانواده هم یکی دیگر از شوراهایی است که در طول دولت یازدهم و به رغم تمام شعارهای زنانه‌ای که در این حوزه داده می‌شد، یک‌بار هم برگزار نشده است.
 
حمله به دانش موشکی به نفع برجام
از سوی دیگر روحانی در مناظره روز جمعه گفت: «آنجا که می‌خواستند برجام را به هم بزنند، روی موشک شعار نوشتند، شهرهای زیرزمینی را نشان دادند تا برجام را به هم بزنند.» این در حالی است که صنایع موشکی ایران جزو افتخارات علمی کشور است و موشک دفاعی ملت که صرفاً منقش به پیامی با الفبای عبری و حاوی مفهوم صلح بازدارنده و نیز بیانگر دوستی با تمامی جهانیان الا رژیم جعلی اسرائیل بود، انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور به جای حمله به چنین دستاوردی از آن به عنوان یکی از افتخارات نظام یاد کند. تمام این تناقض‌ها و دروغ‌ها در حالی پیش چشم مردم عنوان می‌شود که پیش از این روحانی گفته بود «دروغ بزرگ‌ترین خیانت به مردم است!»


منبع: جوان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 17 ارديبهشت 1396 - 11:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن