تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817280313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعلیق تحریم جدید ایران؛ مصلحت سنجی کنگره یا دولت ترامپ؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تعلیق تحریم جدید ایران؛ مصلحت سنجی کنگره یا دولت ترامپ؟
جمهوریخواهان و دموکرات های حامی تحریم بیشتر علیه ایران در کنگره آمریکا در شرایط کنونی مصلحت را در عدم تصویب تحریم جدید دیده اند.
سناتور "باب کورکر" رییس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه از تعلیق تصویب طرح تحریمی جدید ایران در سنای این کشور خبر داده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز کورکر که خود از حامیان این طرح تحریمی جدید است اعلام کرده که تصویب این طرح به دو دلیل از دستور کار فعلی سنا خارج شده است.


تعلیق تحریم جدید ایران؛ مصلحت سنجی کنگره یا دولت ترامپ؟



او یکی از دلایل را نگرانی از نحوه واکنش اتحادیه اروپا نسبت به آن و دلیل دیگر را تاثیر آن بر انتخابات در پیش روی ریاست جمهوری در ایران اعلام کرده است. بنابراین با جمع بندی دو دلیل اعلام شده از سوی کورکر می توان یک دلیل و ملاحظه از تصویب این طرح را به خاطر تاثیرات مخرب آن بر برجام و دیگری را به خاطر ملاحظات سیاسی داخلی در ایران در آستانه انتخابات دانست.

از سوی دیگر ملاحظه اول اعلام شده از سوی کورکر خود به خوبی نشان می دهد قانونگذاران مخالف برجام در آمریکا که پیشتر بارها بر عدم ارتباط تحریم جدید ایران با برجام تاکید کرده اند خود به همان ملاحظه ای که ارتباط آن را رد می کردند، تصویب این طرح را در شرایط کنونی به عقب انداخته اند.

ایران پیشتر به آمریکا هشدار داده که تصویب طرح تحریمی جدید ناقض برجام خواهد بود. قانونگذاران آمریکایی ارایه کننده این طرح اما گفته اند این طرح تحریمی ارتباطی به برجام ندارد و بابت دیگر فعالیت های ایران از جمله فعالیت های موشکی و ادعاهای همیشگی آنها درباره حمایت ایران از گروه های تروریستی است.

این طرح تحریمی جدید که در ماه مارس گذشته به کمیته روابط خارجی مجلس سنا ارایه شده از حمایت جمعی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات برخوردار است.

موضع دولت ترامپ اما نسبت به این طرح جدید تحریمی در ابهام مانده است. ترامپ خود از منتقدان جدی برجام بوده است و بارها در دوران کارزار انتخاباتی خود از برجام به شدت انتقاد کرده بود. او از سوی دیگر در هفته های اخیر بارها نسبت به آزمایش های موشکی ایران هشدار داده و جمهوری اسلامی ایران را تهدید به برخورد کرده بود.بسیاری دیگر از اعضای کابینه ترامپ و دولتمردان جدید آمریکا نیز از منتقدان جدی برجام و جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

با این حال رییس جمهور جدید آمریکا از زمانی که پا به کاخ سفید  گذاشته کمتر درباره لغو برجام صحبت کرده و موضع رسمی دولت جدید آمریکا نیز حمایت از تداوم برجام در عین نظارت دقیق تر و شدیدتر بر اجرای تعهدات ایران در چارچوب این موافقتنامه بین المللی اعلام شده است.

با این حال تعلیق تصویب طرح تحریمی جدید سنای آمریکا علیه ایران با دو ملاحظه احتمال مخالفت شرکای اروپایی و انتخابات ریاست جمهوری ایران، نشان از اعمال نوعی عملگرایی سیاسی است؛ مصلحت سنجی ای که از سوی دستگاه قانونگذاری آمریکا اعمال می شود و لزوما ارتباطی به دولت جدید آمریکا ندارد.

به بیان دیگر قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه در کنگره آمریکا در شرایط کنونی مصلحت را بر عدم تصویب این طرح دیده اند و این مساله ارتباطی به مصلحت سنجی دولت ترامپ در قبال ایران و برجام ندارد.

ظن قوی در این باره این است که قانونگذاران دموکرات آمریکایی که از اعمال تحریم های جدید علیه ایران حمایت می کنند در این مقطع زمانی خاص توانسته اند همتایان جمهوریخواه خود در سنا را متقاعد کنند تا برای مدتی و بنا به ملاحظات سیاسی در رای گیری و تصویب این طرح در سنا دست نگه دارند.






تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - 05 April 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن