تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799451442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری نوروزگاه‌ها در سراسر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: برگزاری نوروزگاه‌ها در سراسر کشور
رئیس شورای سیاست‌گذاری نوروز سازمان گردشگری گفت: امسال نوروزگاه‌ها از دوم تا 12 فروردین در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سمیع الله حسینی مکارم در نشست خبری که درباره نوروزگاه‌ها و جشن جهانی نوروز در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، نوروز را کهن‌ترین میراث معنوی بشر دانست و گفت: یکی از راهکارهای ترویج، شناسایی و انتقال این میراث به نسل جدید، نوروزگاه‌ها هستند.

وی افزود: نوروزگاه‌ها مکان‌هایی هستند که آئین‌های نوروزی هر منطقه در آن اجرا خواهد شد و مخاطبان آن در ابتدا مردم آن منطقه و سپس مسافران و گردشگران هستند.

حسینی مکارم گفت: پارسال نوروزگاه‌ها در 12 مرکز استان کشور برگزار شد اما به دلیل استقبال مردم امسال حداقل در هر مرکز استان کشور یک نوروزگاه خواهیم داشت و در شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان و تبریز چندین نوروزگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت ما در نوروزگاه ها پایگاه های جهانی هستند افزود: برگزاری نمایشگاه عکس نوروز، نوروز ملل پایگاه‌های جهانی صنایع دستی، غذاهای نوروزی و محلی، سفرهای نوروزی، سوغاتی و شیرینی‌های نوروزی، موسیقی و برنامه‌های ویژه کودک و نوجوانان از برنامه‌های نوروزگاه‌ها خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی گفت: ما پارسال شعار نوروز میراث صلح را انتخاب کردیم و اکنون مقرر شد که این شعار تا 10 سال ادامه داشته باشد، زیرا نوروز نقش و ظرفیت مؤثری در ایجاد صلح دارد.

حسینی مکارم افزود: در کشور ما با وجود ادیان، اقوام و فرهنگ‌های متعدد آنچه باعث شده آن‌ها در طول سالیان متوالی کنار هم زندگی کنند نوروز بوده است.

وی گفت: ما امسال پیوند فرهنگ و طبیعت را نیز مطرح کرده‌ایم زیرا وجود سبزه و سمنو در سفره نوروزی گرایش به طبیعت را نشان می‌دهد و می‌گوید که ما پیوندی ناگسستنی با طبیعت داریم.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه نوروز پیام صلح، وفاق و وحدت میان کشورهاست گفت: امسال جشن نوروزی با حضور نمایندگان 12 کشور حوزه نوروز، ششم فروردین در کاخ گلستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشن مسئولان کشوری، سفرای کشورها و رؤسای دستگاه‌های فرهنگی حضور خواهند داشت.

طالبیان گفت: در پنجم فروردین مسابقات چوگان در میدان فرح آباد برگزار می‌شود و در روز ششم فروردین نیز اجرای موسیقی ساز و نوای موسیقی تحویل سال چهارمحال و بختیاری، نوروزخوانی مازندران، رقص شمشیر سیستان، موسیقی خراسان شمالی و سمنو پزان استان مرکزی را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین تعدادی نمایشگاه از جمله نمایشگاه عکس از آلبوم خانه کاخ گلستان، آثار میراث ناملموس ثبت شده جهانی، هنرهای سنتی و صنایع دستی با مهر یونسکو و نوروز ملل برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال در روز 30 اسفند نیز همه موزه‌ها باز هستند و مردم می‌توانند زمان سال تحویل در محوطه موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی باشند.

وی افزود: همه موزه‌ها موظفند آمدن نوروز را به شکلی خبر دهند و هر کدام دارای هفت سین‌های متفاوت و مربوط به فرهنگ هر منطقه باشند.

کارگر گفت: هر موزه برنامه‌های اختصاصی خود به ویژه برنامه‌های نمایشگاه‌های مختلف را دارد.

فرهاد عزیزی مدیر کل امور پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی نیز گفت: امسال 21 پایگاه جهانی و تعدادی پایگاه ملی کشور امکان برگزاری نوروزگاه را دارند.

وی افزود: یک ماه پیش کار آماده‌سازی، بهسازی و حفاظت این پایگاه‌ها آغاز شده است.

عزیزی گفت: برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در همه پایگاه‌ها انجام و سفره هفت سین گسترده می‌شود.

وی افزود: امسال راهنمایان با لباس‌های یکدست در پایگاه‌ها حضور خواهند داشت و آموزش راهنمایان افتخاری نیز در حال انجام است.

سید رحمت الله رئوف حنان رئیس مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت: امسال در این مجموعه جشنواره مظاهر زندگی ایرانی با موضوعات میراث فرهنگی، محیط زیست و اصول شهروندی از 30 اسفند تا 12 فروردین از ساعت 9 تا 17 برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره آشنا کردن بیشتر مردم با موضوعات هنری گفت: اجرای خیمه شب بازی، تئاتر خیابانی، نمایش سیاه بازی، نقاشی خیابانی، موسیقی اقوام و رونمایی از آثار مخازن از برنامه‌های جشنواره است.

رئوف حنان گفت: پارسال اقداماتی درباره مرمت مجموعه نیاوران انجام داده‌ایم که تصاویر مربوط به آن نیز به نمایش درمی‌آید.


تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 14 March 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن