تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817438735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بالاترین ظلم به زنان! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اسراف عبارت از آن است که لباس نو (و آبرومندانه) را در جايي که بايد لباس فرسوده (و لباس کار) پوشيده بپوشي.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: یکی از اجزای لاینفک حیات بشر مصرف است. از طرفی نوع و میزان و نحوه مصرف در ارتباط مستقیم با ایدئولوژی است. یعنی بین نوع مصرف و فرهنگ جامعه ارتباط تنگاتنگ برقرار است. اولین و مهمترین نهادی هم که در فرهنگ سازی نقش بی بدیلی ایفا می کند خانواده است. اما اگر جامعه نسبت به این موضوع غافل شوی به تدریج مردم به سمت مصرف گرایی و تجمل و سپس اسراف و زیاده روی و حیف و میل اموال عمومی سوق داده می شوند. حال اگر جامعه ای به این سو حرکت کرد که از مردمش مصرف گرایی به عنوان عامل خوشبختی معرفی شود بسیار تاسف آور خواهد بود.اشاره کردیم که یکی از آسیب های مهم مصرف گرایی اسراف است. مفهومی که در قرآن و روایات به صورت فراوان از آن نهی شدید صورت گرفته است. 
پيامبر گرامي اسلام (ص) در تفسير آيه «والذين اذا انفقوا لم نفقوا لم يسرفوا و لم يقتروا؛ کساني که چون خرج کنند نه اسراف کنند و نه خست ورزند» فرمودند: «هر کس در غير مورد لازم (بجا و درست) خرج کند اسراف کرده است...» ( تفسير مجمع البيان، ج 7، ص 179)
و حضرت علي (ع) نیز در تعريف اسراف فرموده اند:
«هر چه افزون بر ميانه روي باشد اسراف است». (مستدرک الوسائل، ج2، ص 645)
و فرموده اند: «بيش از کفاف (مقدار متعارف نيازها) اسراف است. »
و از امام صادق (ع) در اين باره چنين آمده است:
«اسراف عبارت از آن است که لباس نو (و آبرومندانه) را در جايي که بايد لباس فرسوده (و لباس کار) پوشيده بپوشي.» (وسائل الشعيه، ج 15، ص 257)
سه نکته:
** بالاترین ظلم به زنان!
مصرف گرایی غیر از آسیب های جبران ناپذیر بر اجتماع، روی شخصیت انسان نیز اثر منفی خواهد گذاشت و او را رو به وادی سقوط هدایت می کند. رهبر معظم انقلاب در این رابطه می فرماید:
«سوق دادن به تجمل و مصرف گرایی و آرایش های بیهوده و مخارج سنگین و تبدیل شدن به یک وسیله مصرف، این ستم بزرگی بر زن است. شاید بتوان گفت که هیچ ظلمی بالاتر از این نیست؛ زیرا که او را به کلی از آرمانها و اهداف تکاملی خودش غافل و منصرف می کند و به چیزهای خیلی کوچک و حقیر سرگرم می نماید.» (دیدار با اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان – 16/10/69)
** آمار خیره کننده مصرف گرایی در کشورمان
با وجود بهره مندی از فرهنگ غنی اسلامی و سفارشات گهربار اهل بیت در زمینه فرهنگ مصرف و پرهیز از اسراف تاسف آور است که بدانیم یکی از سردمداران مصرف گرایی در دنیا ما هستیم! آمار‌های مصرف در ایران در مقایسه آن با سایر کشور‌ها، خیره کننده و تعجب برانگیز است. برای نمونه در مصرف طلاهای زینتی رتبه سوم متعلق به کشورمان ایران است در حالی که رنبه اول و دوم را چین و هندی دارند که جمعیتشان چندین برابر کشور ماست. بماند که ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایش در جهان است. و البته رتبه ایران در توریسم غیر علمی و تاریخی هم زبانزد است!
** امان از این فروشگاه های بزرگ
عوامل زیادی در مصرفی شدن جامعه نقش دارند. از رسانه های عمومی گرفته تا سبک زندگی و غیره. یکی از جریان هایی که مصرف گرایی را ترویج می دهد، دایر کردن فروشگاهای بزرگ و زنجیره ای است. اغلب در این فروشگاه ها همه نوع کالا ارایه می شود مثلا از لوازم صوتی و تصویری گرفته تا پوشاک برای همه سنین. اینگونه از فروشگاهها ذهن مشتریان را با کالاها و تکنولوژی ها ی جدید درگیر می کند و آنها را بیشتر به سمت مصرف روزافزونتر سوق می دهد.




تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 17 اسفند 1395 - 10:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن