تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798341683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمنا؛ نوآوری اصولگرایان یا کپی برداری از اصلاح طلبان؟/ الهیان: هر نامزدی که میثاق نامه جمنا را امضا نکند مورد حمایت قرار نمی گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جمنا؛ نوآوری اصولگرایان یا کپی برداری از اصلاح طلبان؟/ الهیان: هر نامزدی که میثاق نامه جمنا را امضا نکند مورد حمایت قرار نمی گیرد
افراد منتخب در شورای مرکزی جبهه مردمی با چهره حقیقی خود در انتخابات شورای مرکزی شرکت کردند و برگزیده شدند. هرچند برخی از آنها تعلقات تشکیلاتی دارند که این به آن معنا نیست که چهره حقیقی آنها رأی نیاورد و انتخاب شان براساس تعلق تشکیلاتی شان بوده است.
روز نو : افراد منتخب در شورای مرکزی جبهه مردمی با چهره حقیقی خود در انتخابات شورای مرکزی شرکت کردند و برگزیده شدند. هرچند برخی از آنها تعلقات تشکیلاتی دارند که این به آن معنا نیست که چهره حقیقی آنها رأی نیاورد و انتخاب شان براساس تعلق تشکیلاتی شان بوده است.
 
اصولگرایان به هر ترتیبی مکانیزم انتخاباتی خود را در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دارند به پیش می برند گرچه برخی مثل پایداری و طیف همسو با سعید جلیلی به آن مجموعه نپیوستند یا برخی گروه هایی هم که پیوستند بعد از اولین گردهمایی سراسری با اظهار گلایه مندی رویه جدایی را پیش گرفتند مثل میرسلیم نامزد حزبی موتلفه که محافظه کاری را کنار گذاشت و موضع تندی نسبت به جمنا اتخاذ کرد اما این مجموعه بی اعتنا به انتقادها جلو می رود.
 
به گزارش روز نو، زهره الهیان عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب از زوایای جدید نحوه تصمیم گیری در این مجموعه با نامه نیوز سخن گفت.
 
مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.
 
شما برای عضویت در شورای مرکزی جمنا انتخاب شدید وقتی به ترکیب اعضای این شورا نگاه می کنیم 7 نفر از 30 منتخب راه یافته به این مجموعه خانم ها هستند، آیا سهمیه ای وجود داشت که نقش خانم ها در تصمیم گیری های جمعی جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزایش پیدا کند؟
 
شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با رأی نخبگانی از سراسر کشور انتخاب شد. برای اولین بار بنا شد حضور بانوان در این شورا پررنگ تر باشد و از این بابت به نظر می آید چهره های ارزشی سیاسی و تصمیم گیرندگان در جبهه انقلاب این مقوله را مدنظر داشتند که خانم ها در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری های کلان کشور حضور جدی تری داشته باشند و از این بابت تعداد خانم هایی که به عنوان کاندیدا ثبت نام کردند افزایش چشم گیری داشت و رأی دهندگان ترجیح دادند که خانم ها را در این حرکت انقلابی و مردمی مشارکت جدی دهند. البته هیأت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب هم بنا را بر این گذاشت که در رأی گیری یک حداقلی را برای حضور بانوان در شورای مرکزی در نظر بگیرد بنابراین رأی دهندگان باید حداقل به پنج نفر از بانوان رأی می دادند که منتج به این مقوله شد که علاوه بر 5 نفر، تعداد بیشتری از بانوان به شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب راه پیدا کردند و تعدادشان به 7 نفر رسید.
 
بعضی می گویند اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شخصیت های حقیقی هستند اما دیدگاه دیگر می گوید اینها تشکل های خود را در ائتلاف جمنا نمایندگی می کنند، کدام تعریف درست است؟
 
افراد منتخب در شورای مرکزی جبهه مردمی با چهره حقیقی خود در انتخابات شورای مرکزی شرکت کردند و برگزیده شدند. هرچند برخی از آنها تعلقات تشکیلاتی دارند که این به آن معنا نیست که چهره حقیقی آنها رأی نیاورد و انتخاب شان براساس تعلق تشکیلاتی شان بوده است.
 
به عبارت دیگر شما و آقای سروری که در جمعیت رهپویان حضور دارید در تصمیم گیری های شورای مرکزی جمنا نظر شخصی خود را اعمال می کنید یا دیدگاه جمعیت رهپویان را نمایندگی خواهید کرد؟
 
بنده مستقل در انتخابات شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شرکت کردم بنابراین تصمیم حزبی و تشکیلاتی نبود. الان هم که در جبهه مردمی حضور دارم به عنوان یک شخص حقیقی و آشنا به فعالیت سیاسی در تصمیم گیری های جبهه شرکت خواهم کرد و در واقع به عنوان نماینده رهپویان در این تشکیلات نیستم.
 
یعنی برای احزاب و تشکل های اصولگرا سهمیه تعیین نشده بود که در مجموعه ائتلاف جمنا باشند؟
 
خیر در قالب یک انتخابات آزاد هر کس می توانست برای حضور در شورای مرکزی جبهه مردمی کاندیدا شد و حاضران در مجمع ملی نیز این حق را داشتند که به هر کس صلاح می دانند رأی دهند بنابراین نه نامزدها و نه آرا رأی دهندگان تشکیلاتی نبود.
 
یک شبیه سازی می شود و می گویند همان طور که اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفتند ما اعتدال هستیم و در انتخابات مجلس دهم نیز 8 نفر از خانم ها را در فهرست تهران ائتلاف امید قرار دادند، در مجموع نیز علت نقش آفرینی خود را نگرانی از آینده نظام و کمک به نظام برای خروج از وضعیت بحرانی مدیریت کشور اعلام کردند، به نوعی جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز از مشی اصلاح طلبان الگوگیری کرد نام خود را از اصولگرایان فراگیرتر کرد حضور و تعداد بانوان را در مجموعه تصمیم گیرنده خود افزایش داد و تقریبا یک چهارم اعضای شورای مرکزی جمنا خانم ها هستند و می گوید احساس تکلیف کردند چون این شیوه مدیریت نظام را در خطر قرار داده است پس به میدان آمده تا کشور را از حالت بحران خارج کنند، آیا این یک شبیه سازی و نوشتن اصولگرایان از روی دست اصلاح طلبان نیست؟
 
آنچه مسلم است جبهه مردمی براساس دغدغه پیشبرد اهداف انقلاب تصمیم گرفت که فراتر از احزاب و تشکل های سیاسی و به صورت فراگیر طیف های مختلف که در چارچوب رویکرد انقلاب و تفکر حضرت امام و مقام معظم رهبری می گنجند و شاخصه های انقلابی گری را دارند زیر یک چتر جمع کند و به واسطه همسویی و هم افزایی بتواند قدمی در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب داشته باشد.
 
البته یک مرحله از این حرکت در انتخابات مجلس دهم شکل گرفت و آن وحدت نیروهای انقلابی و اصولگرا بود و در این مرحله این حرکت به صورت جدی تر و با رویکرد مردمی اتفاق افتاد و می شود گفت در این زمینه نوآوری بی سابقه ای رخ داد و آن مشارکت افراد و گروه ها و طیف های مختلف در سراسر کشور در تصمیم گیری های کلان بسترسازی شد. از این نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک الگوی منحصر به فردی است که تا به حال سابقه نداشته است.
 
پس جمنا از روی دست اصلاح طلبان ننوشت بلکه یک نوآوری است؟
 
بله، آنچه اتفاق افتاد حضور جدی مردم و نخبگانی از سراسر کشور به نوعی مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری کلان آینده کشور بود برای اولین بار انجام شد.
 
21 شخصیت اصولگرایی که برای نام آنها رأی گیری شد تا در نهایت 10 نفر برگزیده شوند و یکی از میان آنها نامزد نهایی جمنا باشد چقدر همراه خواهند بود چون آقایان جلیلی، رئیسی، میرسلیم، قدیری ابیانه و قالیباف به نوعی خودشان را کنار کشیدند. آیا این افراد می توانند خارج از این مجموعه در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند چه نام آنها در میان 10 نفر منتخب باشد یا نباشد؟ به عبارت بهتر میثاق نامه نوشته شده است یا خیر؟
 
اعضای حاضر در مجمع ملی به 10 نفر از کاندیداها رأی دادند و 10 نفر منتخبی که رأی آوردند و تعهد کتبی به شورای مرکزی جبهه مردمی ارائه دهند به این معنا که حضور آنها در 10 منتخب مشروط به آن است که جبهه مردمی روی آنها به اجماع برسد خواهند توانست از سوی جبهه مردمی فعالیت انتخاباتی خود را ادامه دهند.
 
یعنی 21 شخصیتی که برای نام آنها رأی گیری شد تا 10 نفر انتخاب شوند هنوز میثاق نامه جمنا را امضا نکردند؟
 
برخی از 21 نفر میثاق نامه را امضا کردند ولی جبهه در حال رایزنی است که بعد از حضور آنها و ارائه برنامه و ارائه تعهد کتبی به حرکت جمعی متعهد شوند که جبهه مردمی مدنظر دارد.
 
پس هر کس میثاق نامه را امضا کند نامش در بین 10 منتخب مرحله نخست می آید؟
 
بله.
 
یعنی اگر رأی هم بیاورد اما میثاق نامه را امضا نکند جزء 10 نفر منتخب مرحله اول انتخاب نامزد نخواهد بود؟
 
بله مورد حمایت جبهه نخواهد بود.



تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن