تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817403973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعید جلیلی با یک «جبهه» انتخاباتی جدید مقابل اصولگرایان قدعلم می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سعید جلیلی با یک «جبهه» انتخاباتی جدید مقابل اصولگرایان قدعلم می‌کند
جلیلی به خوبی به این نتیجه رسیده است که در میان اصول‌گرایان هیچ محبوبیتی ندارد. حتی اعضای جبهه پایداری که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 حامی اصلی او بودند، حاضر نیستند بازهم با کارت‌های خود را در زمین جلیلی بازی کنند.
آنگونه که از شواهد و شنیده‌ها پیداست جلیلی تصمیم به برپا کردن خیمه های یک جبهه سیاسی جدید دارد. او می‌خواهد به عنوان یکی از لیدرهای اصول‌گرایی که جریانی را پشت سر خود دارد وارد صحنه شود.

به گزارش نامه نیوز، اصول‌گرایان اگر در هر کاری تبحر نداشته باشند در تاسیس جبهه سیاسی تخصص ویژه دارند. از جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری بگیرد تا همین اواخر که برخی اصول‌گرایان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یا همان جمنا را تاسیس کردند.

جمنا سعی کرد بخشی اعظمی از اصول‌گرایان را زیر چتر خود بگیرد. آنها در تلاش هستند به جامعه اینگونه القا کنند که نامزد بیرون آمده از جمع آنها قرار است کاندیدای نهایی اصول‌گرایان برای رقابت با حسن روحانی است. این تفکر باعث شده است برخی از اصول‌گرایان که با این جبهه همراه نیستند از تصمیمات جمنا دلخور باشند و تلاش کنند ساز خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بزنند.

از جمله آنها سعید جلیلی است. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در دو قطبی ایجاد شده با حسن روحانی تنها 4 میلیون رای را به خود اختصاص داد. حالا او تصمیم گرفته است بازهم شانس خود را در انتخابات اردیبهشت 96 تکرار کند. انتخاباتی که اعتقاد دارد به واسطه کوبیدن در شیپور مخالفت با برجام می‌تواند بر کرسی روحانی تکیه بزند.

آنگونه که از شواهد و شنیده ها پیداست جلیلی نیز تصمیم به زدن یک جبهه سیاسی دارد. او می‌خواهد به عنوان یکی از لیدرهای اصول‌گرایی که جریانی را پشت سر خود دارد وارد صحنه شود.

جلیلی به خوبی به این نتیجه رسیده است که در میان اصول‌گرایان هیچ محبوبیتی ندارد. حتی اعضای جبهه پایداری که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 حامی اصلی او بودند، حاضر نیستند بازهم با کارت‌های خود را در زمین جلیلی بازی کنند. بر همین اساس او دوست دارد جریانی سیاسی را با خود همراه کند. او می‌خواهد جبهه‌ای تاسیس کند که سندش به نام او خورده باشد و اعضای آن زیر لوای سعید جلیلی فعالیت کنند.

شابد بتوان گفت جلیلی با تاسیس این جبهه به دنبال تغییر زمین بازی انتخابات اصول‌گرایان است. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی می‌خواهد در برابر جمنا قد علم کند.

جلیلی اما برای ساختن این جبهه احتیاج به نیروهای شناخته شده دارد. نیروهایی که بتوانند وزن این جریان را بالا ببرند. اعضای سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای و برخی نمایندگان سابق مجلس می‌توانند از اعضای این جبهه باشند. اصول‌گرایان دیگر اما جلیلی را عامل شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 می‌دانند.آنها بر این باور هستند که اگر جلیلی در آن انتخابات شرکت نمی‌کرد. دو قطبی جلیلی و روحانی شکل نمی‌گرفت و باعث می‌شد قالیباف به کرسی ریاست جمهوری برسد. بر همین اساس آنها بازهم مخالف حضور جلیلی هستند.

بر همین اساس شاید بتوان گفت جلیلی مخالفان جدی در جریان اصول‌گرایی دارد. او در صورت تاسیس یک جبهه سیاسی با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد که اولین آن مخالفت اصول‌گرایان است.

سعید جلیلی می‌تواند تمام استراتژی‌های اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را برهم بزند. به زبان ساده می‌توان گفت سعید جلیلی ناکوک ترین ساز سمفونی اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را قرار است بنوازد.

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 01 March 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن