تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817572543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود فضای کسب‌وکار؛ مهم‌ترین انتظار کارآفرینان


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بهبود فضای کسب‌وکار؛ مهم‌ترین انتظار کارآفرینان
فضای مجازی که از مهم‌ترین مصادیق فناوری بوده، پس از موج نخست حذف برخی از مشاغل به‌طور گسترده‌ای اسباب اشتغال‌زایی شد و مسیر کسب‌وکارهای ایده‌محور بزرگ‌شونده جدید نیز همین بوده است.

بهبود فضای کسب‌وکار؛ مهم‌ترین انتظار کارآفرینان
با فراگیر شدن دسترسی جهانی به اینترنت و راه‌اندازی موج رایانه‌های قابل حمل و نیز گوشی‌های تلفن همراه، روش‌های کسب‌و‌کار حتی در جوامع کمتر توسعه‌یافته نیز متحول شد و در جوامعی نیز که مقاومت‌ها و اصطکاک‌هایی در برابر این پدیده دیده می‌شد هم صاحبان کسب‌وکارهای سنتی در نهایت ناچار به روزآمدی و هماهنگ کردن خود با این پدیده شدند.

به گزارش پول‌نیوز، خدمات مبتنی بر اینترنت، بحث استقرار نیروی کار در محل را نیز به اندازه‌ای تحت‌الشعاع قرار داد که نه‌تنها دورکاری برون‌شهری بلکه دورکاری برون‌کشوری نیز مصداق پیدا کرد و برای آژانس‌های اتومبیل آمریکا، اپراتور هندی مستقر در هند استخدام شد. بحث فروش اینترنتی هم آن‌چنان داغ شد که بسیاری از فروشگاه‌ها را حذف و بسیاری دیگر را در کنار کسب‌وکار فروشگاهی سنتی ناگزیر از همراهی با این جریان کرد.

اما در کنار همه این‌ها، اینترنت و نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها که خود از مهم‌ترین مصادیق فناوری هستند، پس از موج نخست حذف برخی از مشاغل به‌طور گسترده‌ای اسباب اشتغال‌زایی شدند. کارآفرینان دنیای جدید نیز که با ایده‌پردازی برای کسب‌وکارهای بزرگ‌شونده شناخته می‌شوند، این مسیر را برای کارآفرینی برگزیدند.

در ایران اما همچنان‌که کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکارهای ایده‌محور توسعه‌یابنده اعم از تولید و خدمات علاوه بر مشکلات خاص این دو بخش، مصائب خود را دارد، در چنین کسب‌وکارهایی نیز کم‌وبیش با همین مشکلات روبه‌روایم.

حسنعلی باغبانیان که خود این مسیر را کوفته و پیموده در این باره به خبرنگار پول‌نیوز گفت: همان‌طور که می‌دانید روند جهانی تمامی کسب‌وکارها به سمت اینترنتی شدن است اما در کشور ما با این‌که ضرورت همپایی با این روند جهانی درک شده است، برخی رفتارها و عملکردها در مواجهه با کارآفرینان در این عرصه نیز مشکل‌ساز است.

این کارآفرین با بیان این‌که به‌عنوان یک کارآفرین هرگز از دولت توقع حمایت مالی نداشته‌ام، ادامه داد: توقع کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار از دولت حمایت معنوی است؛ دولت می‌تواند با اصلاح بسیاری از قوانین موانع کسب‌وکار را از سر راه بردارد.

وی اظهار داشت: کارآفرینی به خود خودی دارای مشکلات بسیاری است و نگرانی پرداخت منظم حقوق و دستمزد ماهانه آن‌هم در شرایط رکود اقتصادی بسیار بالاست. پس در این شرایط وارد کردن فشار بیرونی و مانع‌تراشی‌ها بر سختی‌های کارآفرینی می‌افزاید.

باغبانیان تصمیم اخیر نمایندگان دولت برای ایجاد اتحادیه صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی را اقدام مناسبی دانست و گفت: برنامه‌ریزی ما برای ایجاد 4 هزار شغل جدید مطابق قانون کار و مقررات تامین اجتماعی در سال آینده است، در حالی که همین ایجاد شغل برای دولت بسیار هزینه‌بر است اما بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان بنا بر ذات تجارت شخصی خود کارآفرینی می‌کنند و در دور شدن مشکلات اشتغال از جامعه، یاریگر هستند.

وی با بیان این‌که ما برای حمایت از تولید ملی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، بیش از ۹۰ درصد محصولات ارایه‌شده در شبکه فروش خود را از بازار داخلی تهیه و تامین می‌کنیم، افزود: کسب‌وکارهای اینترنتی که جزئیات کارشان از هر کسب‌وکار دیگری بیشتر قابلیت رصد بیرونی دارد، مانند سایر بنگاه‌ها طبق قانون موظف به پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 25 درصد مالیات تکلیفی سالانه هستند.

این کارآفرین در پایان بار دیگر تاکید کرد: انتظار کارآفرینان از دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط، نه حمایت مالی بلکه ایجاد زیرساخت لازم برای بهبود فضای کسب‌وکار و حذف قوانین و مقررات دست‌وپاگیر اداری است.


تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 23 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن