تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817386488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست تهران؛ تقویت «جبهه مقاومت» | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: تبادل نظر و همکاری کشورهای اسلامی درخصوص مسأله فلسطین در شرایط فعلی و با مواضعی که دولت جدید امریکا اتخاذ کرده دارای اهمیت دوچندانی نسبت به قبل شده است.

به گزارش تراز ، تبادل نظر و همکاری کشورهای اسلامی درخصوص مسأله فلسطین در شرایط فعلی و با مواضعی که دولت جدید امریکا اتخاذ کرده دارای اهمیت دوچندانی نسبت به قبل شده است. 
واشنگتن با قدرت گرفتن ترامپ عملاً به سمت تندترین نوع حمایت از رژیم صهیونیستی برگشته و خوشنودی سران این رژیم از موقعیت دولت آقای ترامپ کاملاً بیانگر این موضوع است. پیشنهادی که رئیس جمهوری امریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف داده، فارغ از اینکه تا چه اندازه قابلیت عملی شدن داشته باشد، نشان از اتخاذ یک سیاست تهاجمی جدید از سوی محور امریکا- اسرائیل در خاورمیانه دارد.
 
این نکته نیز نباید مغفول بماند که تغییر موضع سال‌های اخیر کشورهای عربی در قبال اسرائیل و تمایل نسبی که برخی از این کشورها به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم تل‌آویو پیدا کرده‌اند، بر اهمیت این موضوع می‌افزاید. پارامتر دیگر دخیل در این وضعیت که می‌تواند اوضاع خطیری را ایجاد کند، بی ثباتی شکل گرفته در منطقه و درگیری کشورهایی نظیر سوریه، عراق، بحرین و یمن در جنگ‌های داخلی یا نیابتی امریکا است. آن هم در شرایطی که بحران‌های داخلی از مرز‌های جغرافیایی و سیاسی برخی قدرت‌های منطقه‌ای مانند ترکیه و مصر هم گذشته و آنها را هم درگیر مشکلاتی کرده که بر بار نتایج مخرب سیاست‌های گذشته آنها در قبال تحولات منطقه می‌افزاید.
 
به عبارت دیگر خاورمیانه کنونی به لحاظ وضعیت امنیتی در یک نقطه بحرانی قرار گرفته و اکنون امریکایی‌ها با سیاست جدیدی که آقای ترامپ از آن سخن گفته، سعی در افزایش ابعاد این بحران دارند. شکی نیست که هرگونه گام عملی برای اجرای پیشنهاد دولت امریکا جهت انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی با واکنش‌های جدی در فلسطین و دیگر همپیمانان جبهه مقاومت همچون سوریه و لبنان مواجه خواهد شد و نتیجه منطقی چنین برخوردی احتمالاً یک درگیری نظامی جدید خواهد بود. درست در همین جاست که اقدامات پیشگیرانه سیاسی و تقویت محور مقاومت مطرح می‌شوند تا اوضاع به سمت بحران جدید در خاورمیانه سوق پیدا نکند.
 
اجلاس تهران پیام بسیار مهمی را به فضای بین‌المللی مخابره کرده که نمود عینی آن در فرمایشات مقام معظم رهبری تجلی یافته بود. دفاع تمام قد ایشان همچون گذشته از محور مقاومت در منطقه و عدم عقب‌نشینی در مقابل موقعیت خطیر و جدیدی که ایجاد شده، به همراه حمایت کشورها و مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس این پیام را برای همپیمانان اسرائیل دارد که در محاسبات خود برای برداشتن گام‌های بعدی قدری نیز عقلانیت را لحاظ کنند، چرا که چنین اتحاد گسترده‌ای در جهان اسلام به آنها این امکان را نخواهد داد که براحتی کار خویش را از پیش ببرند و در صورت دست زدن به اقدامات غیرعقلانی، مانند تمام دفعات قبل باز هم بازنده میدان تقابل خواهند بود.
 
کنفرانس اخیر حمایت از انتفاضه با پیشنهادهایی نظیر پیشنهاد آقای نبیه بری، رئیس مجلس لبنان برای فراخواندن سفرای کشورهای اسلامی از واشنگتن می‌تواند تأثیر بین‌المللی خویش را در قبال تهدیدات و تحولات منطقه نشان دهد. قدر مسلم این است که هر چند متأسفانه تمام کشورهای مسلمان به چنین پیشنهادی روی خوش نشان نخواهند داد اما در آن سو هم باید متذکر شد که کشورها و دولت‌های زیادی هستند که حاضرند در صورت اقدام جدی امریکا و اسرائیل برای عملی کردن تهدیدات‌شان، سفرای خود را از ایالات متحده فرا بخوانند. هزینه حیثیتی چنین اقدامی برای امریکایی‌ها آنقدر زیاد است که بتواند به عنوان یک اقدام دیپلماتیک پیشگیرانه عمل کند. اما فراتر از این باید به ابعاد روانی تحکیم جبهه مقاومت و یادآوری مواضع اصولی این اتحاد اشاره کرد که برگزاری منظم و هدفمند نشست‌هایی مانند کنفرانس اخیر تهران را الزامی می‌کند.
 
 
 
 



منبع: ایران

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 5 اسفند 1395 - 09:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن