تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817544849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوین، زندان زنان می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اوین، زندان زنان می‌شود
روز نو :  
روز گذشته ريیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از بررسی انتقال تمام مددجویان زندان زنان شهرری به اوین خبر داد. اين خبر در حالي منتشر شد كه هفته هاي گذشته بحث واگذاري زندان اوين به شهرداري مطرح بود.هرچند كه پس از مدتي علي اصغر جهانگير از منتفی شدن فروش زندان اوین به شهرداری تهران خبر داده و گفته‌بود: «باوجود تعیین کارشناس، شهرداری تهران رغبتی برای خرید زندان اوین نداشت».
 
به گزارش روز نو به نقل از  قانون، در حال حاضر از سوي سازمان زندان‌ها تصميم جديدي مبني برانتقال زندانيان زندان شهرري به اوين اتخاذ شده و جهانگير در اين زمينه گفته است: «این موضوع فعلا عملی نشده و مشغول بررسی ابعاد مختلف موضوع از جمله فواید این کار و مشکلات سر راه آن هستیم و قطعا طی روزهای آتی در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود».
 
مشكلات زنان زنداني
 
هرچند كه به نظر مي‌رسد به لحاظ كم بودن تعداد ،زنان زندانی مشكلات كمتري نسبت به مردان زنداني داشته باشند اما در واقع اين‌گونه نيست و به لحاظ آسيب‌پذيرتر بودن، فشار و تنش‌های ناشی از حبس بر روح و روان زنان اثر می‌گذارد. در اين ميان زناني كه داراي كودك هستند به‌واسطه سرگرم بودن با كودك‌شان و مراقبت از وي شايد اين ناملايمات را راحت تر تحمل كنند. هرچند كه كودكي كه در زندان بزرگ مي‌شود و با محيط زندان مانوس مي‌شود، معلوم نيست چه آينده‌اي در انتظارش خواهد بود.اما باز مادر با دلخوش بودن به اينكه فرزندنش را در كنار خود دارد، سختي زندان را كمتر حس مي كند.
 
فاصله زياد زندان از شهر
 
هر چند كه كلمه زندان محيطي خشك و سرد را در ذهن مجسم مي كند اما برخي از افراد معتقدند ندامتگاه زنان شهرری، به جهت امکانات رفاهی شاید شباهت چندانی به یک زندان ندارد. اين در حالي است كه برخي از زنان نيز گلايه‌هايي از مسائل و مشكلات موجود در اين زندان دارند. براي مثال بسياري از زنان به كيفيت پايين آب اين زندان معترض هستند و برخي از خانواده‌هاي زندانيان از راه دور اين زندان شكايت دارند و معتقدند براي ملاقات عزيزان‌شان بايد مسافت‌هاي طولاني را طي كنند.زيرا این زندان در بخش قلعه‌نو شهرستان ری و در ابتدای جاده شهرری به سمت قرچک واقع شده است. اين زندان در طول سالیان گذشته به زندان قرچک معروف بود وچند سالي می شود که نام شهرری بر این زندان نهاده شده است. زندانی که 95 درصد از اداره آن نیز توسط خود بانوان انجام مي‌شود.
 
حضور دادستان تهران در زندان شهرري
 
در اين زمينه با توجه به وجود برخي از مشكلات در اين زندان، سال گذشته، دادستان تهران بدون اطلاع قبلی و به‌طور سرزده در ندامتگاه زنان حضور یافت و در ارتباطی چهره به چهره با زندانیان به گفت‌وگو پرداخت. همچنين با شنیدن مشکلات قضایی و خواسته های آنان دستوراتی را جهت حل مشکلات وتقاضای زندانیان صادر كرد.
 
اقدامي ستودني
 
بر اساس اين گزارش بايد گفت بی شک زندان اوین نسبت به سایر زندان‌های کشور از امکانات فرهنگی بیشتری برخوردار است.پس تصميم اتخاذ شده از سوي سازمان زندان‌ها مبني بر انتقال زنان زنداني در شهر ري را بايد اقدامي ستودني دانست زيرا هم زنان زنداني از امكانات بيشتري بهره‌مند خواهند شد و هم اينكه خانواده‌هايشان براي ملاقات با آن‌ها نياز به طي مسافت‌هاي طولاني نخواهند داشت.




تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن