تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817572555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعضای هیأت علمی برای پژوهش وقت نمی‌گذارند/ 80 درصد مقاله‌های علمی سودی برای بشر ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اعضای هیأت علمی برای پژوهش وقت نمی‌گذارند/ 80 درصد مقاله‌های علمی سودی برای بشر ندارد
معاون وزیر بهداشت:
اعضای هیأت علمی برای پژوهش وقت نمی‌گذارند/ 80 درصد مقاله‌های علمی سودی برای بشر ندارد معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور این است که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای تحقیق و پژوهش وقت نمی‌گذارند.


به گزارش فرهنگ نیوز، رضا ملک‌زاده عصر امروز در آیین دانش‌آموختگی نخستین دانشجوی دوره عالی سلامت عمومی (mdmph) در دانشگاه علوم پزشکی این شهر اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور این است که اعضای هیات علمی برای تحقیق و پژوهش وقت نمی‌گذارند.

وی افزود: با وجود آنکه منابع خوبی در کشور برای تحقیق و پژوهش فراهم است اما شوربختانه بازهم اعضای هیات علمی ما روی خوشی به کار پژوهشی نشان نمی‌دهند و بهانه آن‌ها نیز این است که وقت پژوهش ندارند که به نظر بنده اگر مدیریت زمان داشته باشیم، وقت به‌ اندازه کافی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: امروز باوجودی که علم آمار پیشرفت بسیاری کرده است اما دانش‌آموختگان ما در تجزیه‌وتحلیل مسائل ضعیف بوده و نسبت به دنیا عقب هستیم و هیچ‌گاه نشده که به پزشکان خود بگوییم که یک کار تحقیقاتی انجام دهند.

ملک‌زاده اضافه کرد: ما با توجه به استانداردهای جهانی به پزشکی می‌توانیم بگوییم محقق که 50 تا 70 درصد وقت خود را صرف تحقیق و پژوهش کند که این میزان در ایران امکان‌پذیر نیست و اگر 20 درصد نیز باشد قابل‌قبول است، گرچه همین درصد نیز انجام نمی‌شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه هر مقاله‌ای را نمی‌توان یک محصول علمی حساب کرد که گرهی از مشکلات بشری را باز کند، گفت: از کل مقالات علمی منتشرشده در دنیا 80 درصد آن تبدیل به یک محصول قابل‌استفاده نشده و انسان با خواندن آن چیزی یاد نمی‌گیرد و تمام این مقاله‌ها مفید نیست و بیشتر وقت تلف کن است.

وی انگیزه قوی و عشق به کار را دو عامل مهم موفقیت یک پژوهشگر عنوان کرد و اظهار داشت: پژوهشگر واقعی باید از یک سری علاقه‌مندی‌های مادی انسان‌های دیگر چشم بپوشد و این را بداند که کار بزرگ علمی با چالش‌های بسیار روبه‌رو است و شرط موفقیت پایداری و استمرار در کار است.

ملک‌زاده در مورد دوره‌های عالی سلامت عمومی یا (mdmph) نیز گفت: اگر تنها 10 درصد دانش‌آموختگان پزشکی این دوره را بگذرانند می‌توانند در رسته تخصصی خود بسیار مفید واقع شوند و پزشکان ما باید بدانند که بیشتر محققان برجسته دنیا برای همکاری با آن‌ها علاقه‌مند هستند و می‌توان از این شرایط به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، افزون بر اینکه مؤسسه‌های علمی دنیا حمایت مالی نیز از پژوهشگران انجام می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از مشکلات جامعه پزشکی ما حجم بالای کار بالینی است و اینکه پذیرش بالای بیماران، دیگر وقت و انرژی برای آن‌ها نمی‌گذارد که به تحقیق و پژوهش بپردازند و همیشه باید بدانیم که وقتی تعداد بیماران افزایش یافت، امکان اشتباه در نسخه‌نویسی نیز وجود دارد.

در پایان سخنان ملک‌زاده از اولین دانش‌آموخته دوره عالی سلامت عمومی (mdmph) به نام المیرا اسماعیل‌زاده با اهدای لوح، گواهی‌نامه و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

دوره عالی سلامت عمومی یا (mdmph) دوره‌ای است که در آن دانش‌آموختگان پزشکی با گذراندن 35 واحد، پیش از گرفتن مدرک پزشکی عمومی به‌صورت علمی با روش‌های تحقیق و پژوهش آشنا می‌شوند تا به یک شناخت همه‌جانبه از مشکلات مربوط به درمان و سلامت در جامعه دست یابند.

منبع: فارس


95/11/30 - 18:48 - 2017-2-18 18:48:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن