تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817565786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاش مسكن مهر با اصلاح نواقص ادامه پيدا مي‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كاش مسكن مهر با اصلاح نواقص ادامه پيدا مي‌كرد
ايرج رهبر گفت: اي كاش اين اشكالات و نواقصي كه طرح مسكن مهر داشت، برطرف مي‌كردند و طرح را به صورت تكميل‌تر شده‌اي ادامه مي‌دادند كه متاسفانه اينگونه نشد و مساله مسكن اجتماعي مطرح شد و هنوز هم به طور كامل رونمايي نشده است.

اي كاش با اصلاح نواقص، مسكن مهر ادامه پيدا مي‌كرد
جوان‌آنلاين:‌ ايرج رهبر،‌ عضو كانون انبوه سازان در حاشيه بازديد از چهارمين دوره نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي در خصوص وضعيت مسكن گفت: به صراحت در اصل 31، بر دولت تكليف شده كه براي اقشار جامعه، مخصوصا اقشار كم درآمد يك سرپناه مناسب فراهم كند. بنابراين اين يك وظيفه بر عهده دولتمردان است كه زمينه كاري را براي ايجاد كار و فعاليت مسكن در بخش خصوصي به وجود آورد. به دنبال اين تكليفي كه قانون اساسي بر عهده دولت، مجلس و مسئولين قرار داده مجلس در سال 87 يك قانون خوب به نام حمايت از توليد و عرضه مسكن مصوب كرد و و بر دولت تكليف شد كه بايد زمينه كاري براي ساخت و عرضه مسكن فراهم كند. 
 
رهبر ادامه داد: زمينه كاري به اين ترتيب است كه اگر دولت زمين‌هاي دولتي و ارزان قيمت دارد در اختيار بخش خصوصي قرار دهد تا براي اقشار كم‌ درآمد توليد مسكن شود. تسهيلاتي كه دولت مي‌تواند فراهم كند مثل تسهيلات بانكي، امكانات صدور پروانه، محاسبات ماليات و عوارض فراهم شود تا بخش خصوصي در اين زمينه فعاليت كند. در همين راستا بود كه دولت نهم و دهم طرح مسكن مهر را پياده كرد كه با اجاره 99 ساله زمين هزينه بزرگي از بخش مسكن را حذف كرد و در واقع قيمت زمين از واحد مسكوني حذف شد و از سوي ديگر با مصوبه مجلس تسهيلات بانكي نيز فراهم شد.
 
وي با بيان اينكه در زمينه عرضه مسكن دولت و مجلس همكاري نزديكي با يكديگر داشتند تا براي حمايت از اقشار كم درآمد فعاليتي انجام دهند، تصريح كرد: البته اشكالاتي در مسكن مهر وجود داشت و دولت يازدهم هم ايراداتي به مسكن مهر وارد كرد، اما اي كاش اين اشكالات و نواقصي كه طرح مسكن مهر داشت، برطرف مي‌كردند و طرح را به صورت تكميل‌تر شده‌اي ادامه مي‌دادند كه متاسفانه اينگونه نشد و مساله مسكن اجتماعي مطرح شد و هنوز هم به طور كامل رونمايي نشده است.
 
اين عضو كانون انبوه سازان در خصوص ركود در بخش مسكن طي چند سال اخير گفت: بخش مسكن 35 تا 40 درصد اقتصاد كشور را در اختيار دارد ما در اين زمينه درست برعكس عمل كرديم و اگر بنا داشتيم اشتغال در كشور و وضعيت اقتصادي مردم رونق پيدا كند بايد به بخش مسكن توجه بيشتر مي‌كرديم اما درست برعكس شد و در حال حاضر هم در رسانه‌ها و ديگر منابع مي‌شنويم كه طبق اظهارات آقاي وزير مسكن اضافه هم داريم. در سال 92، 650 هزار واحد و هم اكنون يك ميليون و 650 هزار واحد مسكن اضافه داريم.
 
 
وي افزود: كارشناسان بايد در خصوص اين مسائل با يكديگر بحث كنند كه آيا در بخش اقشار كم درآمد مسكن اضافه داريم يا فقط مسكن‌هاي لوكس اضافه داريم، آيا آمايش سرزمين در كشور ما تا جايي كه مسكن نياز هست رعايت شده است يا نه فقط در مراكز استان‌ها و كلان‌شهرها مسكن ساخته‌ايم و باقي آن فروش نرفته و آن مسكن اضافي تلقي مي‌شود. 
 
رهبر با اشاره به طرح جامع مسكن كه هر ده سال يك بار مصوب مي‌شود، گفت: در طرح جامع مسكن كه حدود دو سال پيش مطرح و اشاره شد كه يك ميليون واحد مسكوني در كشور نياز داريم؛ چرا كه طبق آمار ما در سال 850 هزار ازدواج داريم و اگر از اين تعداد 80 درصد آنها به مسكن نياز داشته باشند، حداقل حدود 700 هزار مسكن براي زوج‌ها جوان نياز داريم. حال چطور شده كه طي اين چند سال ما زير 300 هزار واحد مسكوني در سال ساخته‌ايم و اكنون يك ميليون و ششصد هزار واحد اضافه داريم، بايد علت بررسي شود.      



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن