تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817572422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری دوره‌های منظم آموزشی توسط کانون نویسندگان قم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در جلسه اعضای هیئت مدیره و اساتید مطرح شد؛
برگزاری دوره‌های منظم آموزشی توسط کانون نویسندگان قم

کانون نویسندگان قم


شناسهٔ خبر: 3898910 - دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
استانها > قم

.jwplayer{ display: inline-block; } قم - برگزاری دوره‌های منظم آموزشی توسط کانون نویسندگان قم در جلسه اعضای هیئت مدیره و اساتید این کانون مورد تأکید قرار گرفت. به گزارش خبرنگار مهر، کانون نویسندگان قم از سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت به صورت مداوم دوره‌های آموزشی در عرصه هنر و ادبیات برگزار کرده است که معمولاً سالی دو ترم کلاس را در برمی‌گیرد. دوره‌های کانون نویسندگان در رشته‌هایی مانند نویسندگی، ویرایش، داستان نویسی، روزنامه نگاری، یادداشت نویسی، شرح مثنوی و ... طی ماه‌های گذشته برگزار شد. جلسه بررسی و آسیب‌شناسی فعالیت‌های این دوره صبح دوشنبه با حضور اعضای هیئت مدیره، اساتید دوره و مدیران فرهنگی استان برگزار شد. رضا بابایی، استاد شرح مثنوی در این جلسه اظهار داشت: این موقعیتی که در قم برای بسیاری از جوان‌ها فراهم شده یک موقعیت ممتاز است چرا که مشابه این کلاس‌ها و برنامه‌ها در شهرهای دیگر یا خیلی کم است یا با زحمت و هزینه بسیاری صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه کلاس‌ها باید حالت کلاسیک پیدا کند و نظم بیشتری اعمال شود گفت: کسی که وارد می‌شود باید با یک برنامه جامع روبه‌رو شده و رها نشود که هر کلاسی را دوست دارد شرکت کند. محمد قاضی استاد شاهنامه‌خوانی هم در این جلسه ابراز داشت: باید تمام کسانی که می‌خواهند دست به قلم بگیرند، شرایط برای آشنایی با متون کهن فراهم شده و این موضوع توصیه شود چرا که آشنایی با این متون برای موفقیت در نوشتن لازم است. مهدی داوود آبادی، استاد فیلم‌نامه نویسی این دوره هم با اشاره به اینکه فضای آموزشی برگزاری دوره‌ها مطلوبیت کافی ندارد، گفت: نبود اتاق نمایش، آرشیو قابل دسترسی و ... اقبال هنرجویان را کم می‌کند. وی ادامه داد: تبلیغات کانون نویسندگان در سطح شهر و حوزه‌های علمیه به اندازه کافی نیست و بسیاری این مرکز را نمی‌شناسند. این استاد فیلم‌نامه‌نویسی معتقد است دوره‌هایی که در این مرکز برگزار می‌شود در حد مقدماتی است درحالی که باید دوره‌های تکمیلی هم برگزار شده تا هنرجویان مستعد به مراکز دیگر نروند. فرماندار بازنشسته تا دکترای فلسفه در کلاس یادداشت نویسی حسن طاهری، استاد یادداشت نویسی این دوره‌ها با اشاره به اینکه در ثبت نام و فراخوان دوره‌های کانون نویسندگان قم نقص جدی وجود دارد گفت: در کلاس یادداشت نویسی از فرماندار بازنشسته تا دکترای فلسفه وجود داشت. وی افزود: در دسته‌بندی این دوره‌ها نیاز داریم که به سرفصل‌ها و موضوعات اصلی برسیم و باید بدانیم در هر رشته‌ای چه سرفصل‌ها و ریزموضوعاتی باید مطرح شود. طاهری افزود: کانون نویسندگان قم می‌تواند به یک جشنواره سالانه و دوسالانه نویسندگی برسد و خروجی این دوره‌ها توسط رسانه‌ها، ناشران و دستگاه‌های فرهنگی استفاده شود.

مرتضی داستانی، استاد روزنامه‌نگاری هم به شرکت نامنظم هنرجویان در دوره‌های کانون نویسندگان قم اشاره کرد و گفت: اگر کانون نویسندگان قرار است به یک برند تبدیل شود باید به سوی برگزاری نشست‌های تخصصی برود چرا که در قم این خلأ حس می‌شود و برگزاری این نشست می‌تواند بسیار مفید باشد. وی افزود: برپایی جشنواره سالیانه هم یکی دیگر از خلاهای موجود در قم است که کانون نویسندگان می‌تواند این خلأ را جبران کند. مجد الدین معلمی، مدیر حوزه هنری قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه برای هنر و ادبیات چند ساحت وجود دارد گفت: یک ساحت تربیت است اما دو زنجیره تولید و عرضه هم باید شکل بگیرد. وی خاطرنشان کرد: در عرصه هنر تولیداتی که اتفاق می‌افتد، باید طبق تفاهمی بین کانون و حوزه هنری تبدیل به اثر شود. مدیر حوزه هنری استان قم معتقد است اثر قابل ارزیابی و نقد است و تمام مراحل رشد را برای صاحب اثر می‌شود ایجاد کرد. جلسات نقد کتاب و نقد ادبی آثار برگزار شود محمد اسفندیاری، نویسنده و استاد دانشگاه هم در این جلسه با ذکر نمونه‌هایی از نثر علمی گفت: در حوزه علمیه کتاب‌های علمی خوبی نوشته می‌شود که نثر علمی ندارد و هیچ دانشگاهی در دنیا آن را به عنوان یک نثر علمی نمی‌پذیرد. وی افزود: گاهی می‌بینیم برخی از کتاب‌ها در حوزه علمیه تألیف می‌شود که بسیار زحمت برای آن کشیده شده اما چون زبان علمی ندارد کتاب جایگاه خود را پیدا نمی‌کند. برای حل این مشکل باید جلسات نقد کتاب و نقد ادبی آثار برگزار کنیم تا به طلاب جوان موضوع نثرعلمی آموزش دهیم. این نویسنده با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شبی با اهل قلم خاطرنشان کرد: در این جلسات نویسندگان موفق می‌توانند تجربیات خود را به نویسندگان جوان آموزش دهند. حجت‌الاسلام علی بنایی هم در این جلسه اظهار داشت: باید سرفصل‌هایی برای رشته‌ها تهیه شود تا هنرجو بداند که چه دوره‌هایی از آموزش را باید طی کند و در پایان هم آزمون گرفته شود و مدرک متناسب برای هررشته داده شود. رئیس کانون نویسندگان استان قم گفت: برای ارتقاء ظرفیت پذیرش هنرجو اعم از خانم و آقا، ما می‌توانیم با اجرای تفاهم نامه‌های بین موسسه آموزش عالی طلوع مهر و سایر مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی استان، گام‌های موثری جهت ارتقاء سطح علمی هنرجویان کانون نویسندگان برداریم و از این جهت محدودیتی نخواهیم داشت و به کمک مدرسین محترم کانون نویسندگان، سرفصل‌های متناسب با هررشته تدوین و یا بازنگری خواهد شد و با همکاری سایر مراکز علمی استان، رشته‌های مدنظر متقاضیان محترم بر اساس ساعات و ترم‌های تعریف شده هنرجو خواهد پذیرفت. وی افزود: رشته‌هایی که در حال حاضر هنرجو دارند در اولویت ساماندهی و بازنگری و تدوین برنامه متون هستند و به گونه‌ای طراحی خواهد شد تا کسانی که سال‌های قبل در کلاس‌های کانون حاضر شده‌اند بتوانند در دوره‌های تکمیلی تا زمان اخذ مدرک شرکت کنند و همچنین فضای آموزشی هم محدود نیست وظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن برای بهبود فضای فیزیکی استفاده کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن