تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799463632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر معظم انقلاب یک مجتهد موضوع‌شناس به معنای واقعی کلمه است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 رهبر معظم انقلاب یک مجتهد موضوع‌شناس به معنای واقعی کلمه است
بانکی‌پور:
رهبر معظم انقلاب یک مجتهد موضوع‌شناس به معنای واقعی کلمه است بانکی پور، نویسنده و کارشناس مسائل خانواده گفت: رهبر معظم انقلاب یک مجتهد موضوع‌شناس به معنای واقعی کلمه است.


به گزارش فرهنگ نیوز، امیرحسین بانکی‌پور  نویسنده و کارشناس مسائل خانواده  امروز، سه‌شنبه 19بهمن، در همایش اندیشه راقی با بیان  اینکه اکنون فرصتی برای مقام معظم رهبری به وجود آمده است که در طول تاریخ برای هیچ یک از اندیشمندان جهان اسلام به وجود نیامده است، اینکه یک متفکر و مجتهد بتواند با در جریان بودن مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و مدیریتی، نظریه اسلام را بیان کند، در طول تاریخ جهان اسلام بی سابقه بوده است.

وی امکان ثبت  و ضبط نظرا ت ایشان را فرصت دیگری برای رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: در بین علمای گذشته نیز مجتهدان و علمایی بودند که نسبت به مسائل اجتماع دغدغه‌مند بودند؛ به عنوان نمونه شیخ بهایی با آثاری که از او باقی مانده و آن ذوق و هنری که داشته است، بعید به نظر می‌رسد که در زمینه مسائل اجتماعی دیدگاه‌های خاص علمی و فقهی نداشته باشد.

بانکی‌پور در توضیح این دو جریان انحرافی گفت:‌ جریان تجدد در دوگانگی اسلام و غرب به دنبال مسلمانی خود بر اساس تطبیق آن بر اساس مبانی غربی است و با قرائت غربی از اسلام مسلمانی خود را حفظ می‌کند.

وی افزود:‌ اگر بخواهیم در یک جمله جریان تجددخواه را تعریف کنیم؛ آن جریانی است که خواستار تغییر اسلام با تحولات زمانه است و حرفشان این است که با تحولات زمانه پیش برویم و باید اسلام را با آن تطبیق دهیم. بخش بزرگی از این جریان اینگونه فکر می‌کنند یا متأثر از این دیدگاه هستند. مثلا مرحوم اقبال به شدت متأثر از این دیدگاه بود.

بانکی پور درباره‌ جریان دوم انحرافی گفت:‌ این جریان سنت‌گرای متحجر است که دغدغه اصلی آن حفظ اسلام و دستورات اسلامی است و به جز آن دغدغه‌ای نداشته است.

وی افزود: در یک جمله می‌توان گفت که جریان تجدد اسیر زمانه است و جریان تحجر جاهل به زمانه است.

بانکی‌پور با بیان اینکه اندیشه مقام معظم رهبری با هر دو جریان متفاوت است، گفت:‌ در این اندیشه اسلام را مطابق با زمانه تطبیق نمی‌دهیم بلکه از منبع غنی اسلام، احکام و نیازهای زمانه را استخراج می‌کنیم و  در این نوع نگاه جزئی‌نگری معنایی ندارد و نگاه سیستمی حاکم است.

وی در توضیح  جریان سوم گفت:  با این نوع نگاه تشخیص موضوع مهم است همانقدر که تشخیص احکام اهمیت دارد و یک مجتهد که بخواهد مثلا در مورد موسیقی نظر بدهد باید به انواع دستگاه‌های آن آشنایی داشته باشد و سپس می‌تواند نظر جامعی راجع به آن بدهد.

بانکی‌پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری یک مجتهد موضوع شناس به معنای واقعی کلمه است، گفت: راجع به موضاعات مختلفی که مقام معظم رهبری بیان کردند_ بحث آزادی، اقتصاد، خانواده و ... نظراتی دارند که از کارشناسان آن حوزه دقیق‌تر است.

وی با بیان اینکه تخصص بنده در زمینه حوزه زنان است، گفت: در این مورد نظرات ایشان را با پاپ مثلا به عنوان رهبر مسیحیان جهان مقایسه کنید به تفاوتها پی می‌برید.

بانکی پور افزود: حتی در حوزه زنان اگر نظرات ایشان را با متخصصان این حوزه در غرب مقایسه کنید سطح بالای نظرات ایشان بیشتر آشکار خواهد شد و در این زمینه با تمام متخصصان این حوزه در غرب و شرق عالم محاجه می‌کنم. 

منبع: فارس


95/11/19 - 22:13 - 2017-2-7 22:13:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن