تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817300596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکار خروج بانک ها از وضعیت کنونی چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



راهکار خروج بانک ها از وضعیت کنونی چیست؟
بازار سرمایه وضعیت مناسبی ندارد و روز به روز سهامداران شاهد آب رفتن سرمایه های خود هستند. وضعیت نمادهای بانکی نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.
روز نو :  به گزارش سایت بورس 24، بازگشایی نماد وبملت و وتجارت پس از توقفی چندین ماهه، بیش از 5100 میلیارد تومان زیان به سهامداران تحمیل کرد. قطعا زیان بانک ها به نفع هیچ نهادی نبوده و عدم برقراری ارتباط بین بانک های ایرانی و بین المللی، وضعیت را دشوارتر کرده است. از این رو، شاید افزایش سرمایه بانک ها، چندان دور از ذهن نباشد، افزایش سرمایه ای که بانک مرکزی در آن نقش کلیدی را خواهد داشت.


میثم رادپور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس24 در تشریح وضعیت بانک ها بیان کرد: ریزش اخیر بانک ها ناشی از تغییر در نحوه گزارش دهی بانک ها بود و نه تغییر در عملکرد آنها. بانک ها از سال های گذشته، دارای مشکلات ریشه ای بودند و این مشکل امروز نمایان شده است. در این شرایط به نظر می رسد افزایش سرمایه بانک ها، تنها راه حل عملی برای کمک به سیستم بانکی باشد. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، فقط در کوتاه مدت ساختار ترازنامه بانک ها را اصلاح می کند و مشکلات ریشه ای بانک ها از میان نخواهند رفت؛ ضمن این که در سال های اخیر، قیمت املاک افزایشی نداشته و افزایش سرمایه بانک ها از این محل، با اما و اگرهایی همراه خواهد بود. از سوی دیگر، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، مستلزم تزریق نقدینگی قابل توجهی است و تامین این نقدینگی، نیازمند چاپ پول از سوی بانک مرکزی خواهد بود. این اقدام علاوه بر این که بانک ها را بیش از پیش، وابسته به دولت خواهد کرد، می تواند زمینه ساز تورم نیز باشد.


وی در ادامه افزود: با وجود اجرایی شدن برجام، هنوز بانک ها در زمینه نقل و انتقال بین المللی پول با محدودیت مواجه هستند. همچنین دغدغه خروج سپرده ها از بانک، مانع از کاهش نرخ بهره بانکی شده و بدهی بانک ها مدام رو به افزایش است. با این تفاسیر، امیدی به بهبود بانک ها در کوتاه مدت نبوده و ورود به سهم بانک ها در این شرایط، منطقی به نظر نمی رسد.


رادپور با اشاره به سیاست های ابهام آمیز ترامپ و تاثیر آن در بازارهای جهانی، عنوان کرد: سیاست های ابهام آمیز دولت جدید آمریکا، نوعی عدم اطمینان به بازارهای جهانی تزریق می کند که می تواند سبب کاهش ارزش دارایی های مالی و افزایش ارزش دارایی های واقعی گردد. بنابراین تداوم روند صعودی کامودیتی ها دور از انتظار نبوده و گروه وابسته به فلزات اساسی، معدنی و پتروشیمی شانس بیشتری برای رشد خواهند داشت؛ افت اخیر شاخص دلار هم می تواند نشانی از شروع این روند باشد.






تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن