تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799707055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکن ، مهمترین نیاز مددجویان / مستمری مددجویان دو برابر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رییس کمیته امداد با بیان اینکه امروز مهمترین مشکل محرومان جامعه در بخش مسکن است، از عزم این نهاد انقلابی برای تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: در راستای بهبود معیشت افراد تحت تکفل، مستمری سال 96 این عزیزان به دو برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.



به گزارش جام جم آنلاین؛ با آغاز سومین دور سفرهای استانی رییس کمیته امداد به استان هرمزگان، خبرنگار اعزامی جام جم آنلاین نیز با وی همراه شد. سید پرویز فتاح در خلال این سفر طی گفت و گویی به تشریح اهداف و برنامه‌های خود در این سفر پرداخت و تصریح کرد: کمیته امداد، تقریبا هر هفته سفرهای استانی را در برنامه کاری خود می‌گنجاند. اما در ادامه مصاحبه، وی به برخی سوالهای حوزه داخلی کشور از جمله موضوعات انتخاباتی و مباحث مدیریتی کمیته امداد پاسخ داد. خلاصه‎ای از آنچه که در این گفت و گو از نظرتان خواهد گذشت: - جزایر ما از یک فقر پنهان رنج می‌برد در حالی که ویترین و افتخار کشور هستند - بر خلاف سایر استانها، در هرمزگان به ازاء هر یتیم سه حامی وجود دارد - قریب به 4 میلیون نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش امداد قرار دارند - افزایش درآمد صندوق صدقات اعتماد مردم به این نهاد انقلابی را نشان می‌دهد - از پول‎های صدقات هیچ مبلغی به خارج از کشور منتقل نشده و نخواهد شد - 275 میلیارد تومان درآمدزایی صندوق‌ها در سال 94 بوده، تلاش داریم امسال این رقم را افزایش دهیم - قصدی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ندارم مشروح گفت و گوی جام جم آنلاین با "سید پرویز فتاح" رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) از نظر می گذرد: بطور کلی هدف از سفر به استان هرمزگان و سایر استانهای کشور چیست؟ جزایر استان هرمزگان همواره از مراکز مورد توجه کمیته امداد بوده و بر رونق روزافزون این مناطق تأکید داریم. متأسفانه جزایر ما بر خلاف ظاهر زیبای خود از یک فقر پنهان رنج می‌برد که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست چرا که این جزایر از نگاه دیگران ویترین و افتخار کشور تلقی می‌شوند.

کمیته امداد حضرت امام (ره) به سهم خود پیگیر توسعه شهرها و محرومیت‌زدایی در تمام استان‌های محروم کشور به ویژه استان هرمزگان بوده است. تأمین مسکن و تهیه جهیزیه برای نوعروسان از اولویتهای اصلی ما در این سفر است. تلاش داریم به لطف خدا در سال 96 افراد متقاضی دریافت خدمت و حمایت از امداد را با خدمات رسانی بهتر از فهرست نیازمندان تحت پوشش حذف کنیم. به نظر شما در مسیر فقرزدایی استان هرمزگان چه موانعی پیش روی کمیته امداد قرار دارد؟ درآمد سرانه کمیته امداد در این استان نسبت به سایر استانها در سطح پایین تری قرار دارد. در طرح اکرام افراد تحت پوشش، استان هرمزگان و روستاهای تابعه از حامیان کمتری برخوردارند چرا که ما در کل کشور به ازاء هر یتیم پنج حامی داریم و این در حالی است که در هرمزگان این رقم به سه نفر و حتی کمتر کاهش می‌یابد. پرداخت زکات یکی از منابع درآمدی مهم بمنظور خدمت رسانی به محرومان جامعه بشمار می‎آید. با وجود هموطنان اهل تسنن در این منطقه و فراوانی بیشتر فرهنگ زکات در بین آنها ، در خلال این سفر بر تمرکز زکات و جهت دهی درآمد آن برای تکریم فقرا و نیازمندان تحت پوشش تأکید بیشتر داشتیم. در کشور چه تعدادی تحت تکفل این نهاد انقلابی قرار دارند و در این بین سهم زنان سرپرست به چه میزان است؟

افراد معیشت بگیر(مستمری بگیران) در کل کشور در حدود یک میلیون و 620 خانوار بوده و اگر به این نفرات افراد تک خدمتی و یا چند خدمتی(نیازمندانی که بطور موردی تحت پوشش قرار می‎گیرند) را اضافه کنیم، در مجموع کمیته امداد حضرت امام (ره) در راستای رسالت انقلابی خود قریب به 4 میلیون نفر از نیازمندان عزیز و شریف کشور را زیر چتر حمایتی خود دارد. از این میزان بالغ بر 60 درصد را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‎دهند که بعلت فوت و یا زندانی بودن همسر و سایر دلایل ،بی‌سرپرست به حساب می‎آیند. جنابعالی در سفر اخیر خود به شهرستان ورامین با ارائه آماری گفته بودید 350 هزار نفر از افراد تحت تکفل نیازمند تأمین منابع برای تعمیر و نگهداری خانه خود هستند و از طرفی 150 هزار نفر از مددجویان هم فاقد مسکن بوده و باید مسکن آنها تأمین شود. تاکنون در این رابطه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

پرهزینه‎ترین و عمده‎ترین نیاز افراد تحت پوشش کمیته امداد، مسکن است. مطابق آماری که جنابعالی به درستی بدان اشاره داشتید، سعی می کنیم به یاری خدا از 150 هزار نفر، 40 هزار نفر را امسال صاحب مسکن کرده و بجد تلاش داریم در حوزه تعمیرات مسکن خانوارها، 20 تا 30 هزار واحد امسال تحت مرمت قرار بگیرد. در سال 96 نیز پیگیر هستیم با همکاری دولت و مسئولین محلی طرح تأمین و تجهیز مسکن اقشار آسیب پذیر را به سرعت توسعه بخشیم. با توجه به برخی شایعات پیرامون میزان و همچنین محل هزینه کرد وجوه دریافتی از صندوق صدقات مستقر در سطح شهرها، در این راستا کمیته امداد بمنظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی چه اقداماتی صورت داده است؟ شفاف سازی از ملزومات جلب اعتماد مردم است. بدین معنا که هیچ ابهامی در ذهن شهروندان جامعه شکل نگیرد. کمیته امداد ارائه گزارش کار به مردم و خیرین را از وظایف خود دانسته و همین آماری که (دربالا) از آن یاد کردیم در جهت شفاف سازی افکار عمومی مطرح می‎شود. اینکه مردم بدانند چه میزان از منابع درآمدی کمیته امداد صرف تأمین جهیزیه نو عروسان – بیمه درمانی و اجتماعی و نیز آموزش و تحصیل فرزندان مددجو می‎شود فکر می‌کنم خود نوعی روشنگری به حساب می‎آید.

وقتی ما اعلام می‎کنیم امسال نسبت به سال گذشته درآمد صندوق‎های صدقات افزایش یافته، این خود به منزله ارتقاء نسبی اعتماد مردم قلمداد می‎گردد. خوشبختانه منحنی درآمدهای ما در بخش صدقه و زکات به سمت سیر صعودی می‎رود. مجموع این عوامل نشان می‌دهد ما در جهت اطلاع رسانی که بیشتر توسط رسانه ملی و دیگر رسانه ها انجام می‌گیرد تاثیر خود را بدرستی روی مردم شریف و خیر کشورمان گذاشته ایم. آیا جنابعالی رقم مشخصی از درآمد ماهانه یا سالانه صندوق صدقات در دست دارید؟ بله، در سال 94 و در طول 12 ماه چیزی در حدود 275 میلیارد تومان از صندوق صدقات منازل – اماکن و خیابانها برای کمیته امداد بمنظور کمک به نیازمندان درآمد‎زایی شده است. و اما برسیم به مسایل سیاسی و موضوعات داخلی کشور؛ شما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برنامه خاصی دارید؟ با خنده... دیگه وارد مسایل سیاسی شدید!؟ خوب همانطور که قبلا هم عرض کردم پاسخ بنده به این سوال روشن است. قصدی برای کاندیداتوری ندارم.

شما پس از تصدی ریاست کمیته امداد، طی بخشنامه‎ای اعضای این نهاد را از فعالیتهای سیاسی منع کرده‎اید. با این وجود برخی از اعضای کمیته در احزاب و جریانهای مختلف سیاسی فعال هستند، در این خصوص توضیح می دهید؟ بله ممکن است تعدادی از دوستان در مؤتلفه و یا جمعیت رزمندگان و دیگر جریانها فعال باشند، اما بخشنامه مذکور در جهت ممنوعیت افراد از حمایت یک حزب با منابع مادی و معنوی کمیته امداد است و مشمول فعالیت صرف سیاسی نمی‎شود. ماجرای توقف فعالیت دفتر کمیته امداد در تاجیکستان از چه قرار بود و اساسا شما بمنظور ساماندهی دفتر خارج از کشور چه تمهیداتی را پیش بینی نموده‎اید؟ فعالیت دفاتر ما در خارج از کشور مستلزم هماهنگی و درخواست کشور متبوع بوده و به اجبار نمی توان در جایی مشغول فعالیت شد. در خصوص سفارتخانه‎ها هم وضع به همین منوال است. در مورد تعطیلی دفتر کمیته امداد در دوشنبه باید اضافه کنم که این مورد یک بحث دیپلماتیک بوده و در مراودات بین سفارتخانه‌های متبوع حل شد و اساسا مشکلی از جانب ما وجود نداشت. در مورد صندوق های خارج از کشور هم بنده امروز با جدیت عرض می‎کنم، از منابع درآمدی صدقات در داخل کشور، شرعا و قانونا نمی‌توان در خارج از کشور هزینه کرد. از مجموع کمکهای مردمی هیچ مبلغی به بیرون از کشور قابلیت انتقال و هزینه کرد نخواهد بود. با همین مدلی که در ایران وجود دارد در چند کشور صندوق‌هایی را مستقر کرده‌ایم که از طریق منابع داخلی خودشان درآمد صدقات تأمین می‎گردد. عراق – لبنان – سوریه و افغانستان در زمره این کشورها قرار دارند. آخرین وضعیت فروش ساختمان کمیته امداد واقع در سوهانک به کجا رسید، قرار بود به مبلغ 1000 میلیارد تومان فروخته شود؟ ما بطور کامل از سوهانک به ساختمانی نزدیک میدان آزادی منتقل شدیم، و از نظر اداری دیگر حضوری در سوهانک نداریم و اکنون در بین مردم هستیم. برای فروش ساختمان مذکور با یکی از وزارتخانه‎های دولتی توافق نامه‌ای امضا کردیم و به لطف خدا این مرکز به فروش خواهد رفت. در راستای حمایت روزافزون از مددجویان محترم، آیا طرحی برای افزایش مبلغ یارانه و یا بهبود وضع مستمری اقشار تحت پوشش داشته‎اید؟ بله با اقدامی که با همکاری مجلس محترم صورت گرفت ما برای سال آینده میزان مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را به دو برابر میزان فعلی افزایش دادیم.




یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 11:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن