تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829407849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای نیمروز داغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ماجرای نیمروز داغ شد

تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
فیلم «ماجرای نیمروز» شب گذشته در سینمای برج میلاد اکران و با استقبال اهالی رسانه مواجه شد. محمود رضوی تهیه‌کننده این فیلم می‌گوید: علت موفقیت«ماجرای نیمروز» در کنار هم قرار گرفتن تجربیات من و آقای مهدویان است. تجربه من در«سیانور» و مهدویان در «ایستاده در غبار» را پشت سر خود دارد.  محمدحسین مهدویان بعد از «آخرین روزهای‌ زمستان» و «ایستاده در غبار» گونه جدیدی را در محصولات بصری مستند-تاریخی در حال تجربه کردن است. اتفاقی که درجشنواره سال گذشته با فیلم «سیانور» آقای بهروز شعیبی تکرار شد. اثری که البته نسبت به دو اثر مهدویان، دراماتیک‌تر و سینمایی‌تر بودند. حالا تهیه‌کننده سیانور و کارگردان ایستاده در غبار در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا تجربه جدیدی به سینما اضافه کنند. تجربه‌ای که در جشنواره امسال رونمایی و با استقبال مردم و اهالی رسانه هم روبرو شده است. «ماجرای نیم‌روز» شب گذشته در سینمای برج میلاد هم اکران و با استقبال منتقدان و اهالی رسانه روبرو شد. به همین بهانه به گفت‌وگو با آقای محمود رضوی تهیه‌کننده این اثر نشستیم. رضوی در ابتدای گفت‌وگوی خود با اشاره به دو تجربه موفقی که در سال گذشته در بازسازی وقایع تاریخ معاصر رخ داده، به «صبح‌نو» می‌گوید: «در سال گذشته من و آقای مهدویان با سیانور و ایستاده در غبار دو تجربه موفق را در این حوزه داشتیم. هر دو اثر رنگی از مستند و تاریخ داشتند با این تفاوت که که یکی درام قوی‌تری داشت و کار مهدویان هم به مستند نزدیک‌تر بود. این دو تجربه باعث شدند که ماجرای نیمروز را که به عنوان طرح در دست داشتیم، تبدیل به یک اثر مشترک شود. درحقیقت ماجرای نیمروز هم از سیانور رنگ و بویی دارد و هم از ایستاده در غبار.» پنج شخصیت واقعی تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» در پاسخ به این سؤال که نطفه اصلی ایده مربوط به چه کسی بود؟ می‌گوید: «من طرحی داشتم که نقطه مرکزی آن پرداختن به وقایع و اتفاقات سال 1360 بود. سالی که مردم اتفاقات پرالتهابی را تجربه کرده‌اند. با آقای مهدویان در رابطه با این موضوع گپ زدیم. طرحی را برای ایشان تعریف کردم که پنج شخصیت اصلی دارد و این پنج شخصیت یک سری اتفاقات آن سال را پیگیری می‌کردند. این پنج شخصیت هم واقعی هستند. گفتم شما تجربه مشابه این را دارید و این طرح استعداد لازم برای تبدیل شدن به یک اثر دراماتیک دارد.» رضوی درباره نگارش فیلمنامه می‌گوید:«در ابتدا یک بار این طرح را با یکی از دوستان فیلمنامه جلو بردیم و سیناپس آن را نوشتیم. به نتیجه نرسیدیم و مطلوب نبود. در مرتبه بعد با خود مهدویان کار را جلو بردیم. در کنار آن هم از تحقیقاتی که آقای حسن روزی‌طلب انجام داده بود استفاده کردیم. ایشان هم همراه ما بود و همراهی خوبی کرد. هم از نظراتش به عنوان مشاور تاریخی کار استفاده کردیم و هم حک و اصلاحات تاریخی نسخه‌های فیلم را ایشان انجام می‌داد. بعضاً هم درافزودن بعضی ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی کار همکاری می‌کردند.» تنها خط قرمزمان عدم استفاده از اسامی واقعی بود یک وجه «ماجرای نیمروز» وقایع و اتفاقات تاریخی سال 1360 است و وجه دیگر آن نسبتی است که این موضوع با دستگاه‌ها و سازمان‌های امنیتی دارد. نهادهایی که دستی در ترسیم آن وقایع داشته‌اند. رضوی درباره تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی می‌گوید: «وقتی فیلمنامه تکمیل شد دوستان و کارشناسان دستگاه‌های امنیتی هم به ما اضافه شدند و به عنوان مشاوره نکاتی را که در مورد شخصیت‌ها داشتند، بیان کردند. البته در مورد بعضی از اسامی واقعی بعضی شخصیت‌ها یک سری محذوریت‌ها بود که نباید اسامی واقعی استفاده می‌شد. این ملاحظات را رعایت کردیم. در کل تعامل بدون مسأله‌ای داشتیم. اصل مطرح کردن آن فضا مهم بود نه این که بخواهیم چالشی ایجاد کنیم. اصل ساخته شدن این نوع آثار فارغ از این که چه چیزهایی در آن باشد یا نباشد اهمیت دارد. می‌شود تعامل نکرد تا یک اثر ساخته نشود و می‌شود تعامل کرد و یک محصول هنری تولید کرد. تنها خط قرمز این بخش عدم استفاده از اسامی واقعی بود و جز این، مسأله دیگری نبود.» پیوند مبارک «سیانور» و «ایستاده در غبار» تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» در رابطه با مهم‌ترین نقطه قوت فیلم در طراحی صحنه و لباس به «صبح‌نو» می‌گوید: «ببینید بحث تجربه است. من یک تجربه در سیانور دارم و آقای مهدویان هم یک تجربه در ایستاده در غبار. این‌ها در کنار هم خواه ناخواه این محصول را به‌وجود می‌آورد. یک سری ریزه‌کاری‌ها از جانب من و یک سری هم از جانب آقای مهدویان! این‌ها درکنار هم قرار می‌گیرند و این محصول را تولید می‌کنند. البته بچه‌های صحنه هم تلاش بیش از اندازه‌ای داشتند. این کار از نظر صحنه و لباس تقریباً دو برابر سیانور برای ما زحمت داشت. علتش هم این است که فضاهای خارجی ما بیشتر بود. افرادی که آن دوره را در خاطره دارند بیشترند. طبعاً این اتفاق، حساسیت‌ها را بیشتر می‌کند. کمی هم البته کار خطرناک‌تر می‌شود به همین دلیل لازم بود به شدت و با دقت این فضاسازی را انجام دهیم.» استقبال خوب مردم رضوی در انتهای گفت‌وگوی خود درباره بازخوردهای مردمی این کار در سینماها هم می‌گوید: «کلاً اکران‌های مردمی ما خیلی خوب است. فتح بابی که با این آثار در دو سه سال صورت گرفته باعث شده که آثار تاریخی با نگاه کلیشه‌ای سابق، دیگر ساخته نشود. همین هم باعث می‌شود که بازخورد مردم خوب باشد. مردم تا الان این آثار را با کلیشه‌های تاریخی خاص و ساواک خاص و مأموران امنیتی خاص دیده بودند. همه کاراکترها خاص بودند. حوصله مردم سر رفته بود. حالا وقتی جنس جدید را دارند م







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن