تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817435036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقدهای تند خبرنگاران به «سوفی و دیوانه»


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نقدهای تند خبرنگاران به «سوفی و دیوانه»
نقدهای تند خبرنگاران به «سوفی و دیوانه» نشست خبری فیلم «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم‌پور به انتقادهای تند از فیلم منجر شد. کرم‌پور اما با نپذیرفتن انتقادات از شرایط نامناسب اکران سخن گفت.


به گزارش فرهنگ نیوز، نشست خبری فیلم «سوفی و دیوانه» با حضور مهدی کرم‌پور، امیر جعفری، به‌آفرید غفاریان، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی سجاده‌چی و نازنین مفخم، پس از اکران فیلم امشب در برج میلاد برگزار شد.

کرم‌پور درباره فیلمش گفت: «سوفی و دیوانه» در راستای سینمایی است که در طول این سال‌ها دنبال کرده‌ام و این سینما تماشاگر خودش را دارد. زیاد طرفدار ساخت فیلم‌های مد روز نیستم. پیش‌تولید این فیلم شش ماه به طول انجامید و فیلمنامه را با سجاده‌چی در طول یک سال و نیم کار کردیم.

کرم‌پور در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سینما یعنی «سی نما» و فیلم چه بار دراماتیکی دارد، گفت: سینما سی تا نما نیست و یک واژه فرنگی است. سینما تعریف جهانی دارد و هر آن چیزی که روی پرده نقش می‌بندد. سینما یک تعریف ندارد. در فرم است که فیلم تجربه می‌شود و برای همین است که «سوفی و دیوانه» نامتعارف است.

کرم‌پور سپس با اشاره به فیلم «چه کسی امیر را کشت» و اتفاقات روی داده با آن گفت: می‌دانم برای این فیلم چه کسانی به سینما می‌آیند.

کرم‌پور همچنین در ادامه این نشست درباره خطاهای دکوپاژی و پرسش یکی از خبرنگاران در این رابطه گفت: این سؤالی دبستانی است. قرار نیست بگویی اینجا کدام ایستگاه مترو است. فضای این فیلم به شدت فانتزی است. ما بیچاره شدیم تا برش‌های تهران را کنار هم بگذاریم. فیلم بار دراماتیک ویژه‌ای انتقال می‌دهد. فیلم عکاسی و استوری‌برد داشته است.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران نسبت به فیلم خود، در قیاس با «چه کسی امیر را کشت» گفت: کارگردانی این فیلم از آثار سابق سخت‌تر بوده است. پلان به پلان آن را دقیق ساخته‌ام.

کرم‌پور درباره انتظار گیشه فیلم خود نیز توضیح داد و گفت: چون فیلم در بخش خصوصی تهیه شده است، برای فروشش فکر کردیم و شما نگران آن نباشید.

او خاطره‌ای از فیلم «چه کسی امیر را کشت» روایت کرد که در آن مخاطبان در تماس با پلیس خواهان استرداد پول خود شدند؛ چرا که آن را یک مصاحبه می‌دانستند. البته کرم‌پور تأکید کرد از گیشه این فیلم سه برابر هزینه‌اش سود کرده است.

کرم‌پور با اشاره به انتقادها گفت: من با سالن‌های پرتنش آشنا هستم و شاید بعد از جشنواره و یا سال‌های بعد نظرتان تغییر کند. من خودم تهیه‌کننده فیلم هستم و خودم را بدبخت نمی‌کنم.

نازنین مفخم نیز با شوخی خواندن گفته یکی از خبرنگاران منبی بر آنکه اگر چشم را ببندیم چیزی از فیلم از دست نمی‌رود، گفت: تصویر فیلم یک ترکیب‌بندی است و شما یک تعریف از سینمایی بدهید که با گوش بسته بتوان دید.

سجاده‌چی نیز در ادامه این نشست با اشاره به سینما یعنی سی نما گفت: برخی مفاهیم درباره سینما خرافه است. قیاس فیلم براساس میزان حجم دیالوگ و تصویر متعلق به آموزه‌های 30 سال پیش است. فیلم شبیه نمایش‌های رادیویی نبود، لذا بسیاری از تئاترها فیلم می‌شوند. خط‌کشی اینکه این سینماست و این سینما نیست، را قبول نمی‌کنم.

وی همچنین اضافه کرد: فیلم فانتزی نیست و اگر شرایط مهیا باشد، ممکن است مخاطب تا انتها فیلم را ببیند. این فیلم درباره تخیل است و جامعه‌ای که قوه خیال خود را از دست داده است.

او فیلم را انتقادی به سینمای اجتماعی و پرتنش خواند که می‌گوید «دیگر بس است» و افزود: قصد داشتیم که در این اثر یک تعالی را نمایش دهیم.

گبرلو نیز در ادامه این نشست در دفاع از فیلم گفت: شاید با فرم خبرنگاران موافق نباشند؛ ولی مفاهیم مهمی را انتقال می‌دهد.

 

منبع: تسنیم


95/11/14 - 09:24 - 2017-2-2 09:24:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن