محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829438878
سوالات بی پاسخ از جریان افراط گرای تشیع انگلیسی - پایگاه اطلاع رسانی شیروان
واضح آرشیو وب فارسی:اخبار شیروان: بدعت خطرناک موروثی کردن کسوت شریف مرجعیت که بایسته احراز صلاحیت های علمی و فقهی است با چه هدفی در بیت آقای سیدصادق شیرازی نهادینه شده است و آیا به تبعات و پیامد های آن اندیشیده شده است؟خبرگزاری مهر ، گروه دین و اندیشه-صالح قاسمی: «یک عدّه ای خیال می کنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه، این خلاف سیره ی ائمّه(ع) است. اینکه شما می بینید رادیوها یا تلویزیون هایی در دنیای اسلام به وجود می آید که کار آنها این است که به عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه اش بودجه ی خزانه داری انگلیس است؛ این بودجه اش بودجه ی انگلیس است ، این شیعه ی انگلیسی است. هیچ کس خیال نکند که گسترش شیعه و اعتقاد تشیّع و استحکام ایمان شیعی به این بدوبیراه گفتن و به این طرز حرف زدن است؛ نخیر؛ اینها عکس عمل می کند. وقتی شما بدوبیراه گفتید، دُور او یک حصاری کشیده می شود از عصبانیّت، از احساسات، و دیگر حرف حق هم برایش قابل تحمّل نیست. ما حرف حسابی خیلی داریم، حرف منطقی خیلی داریم، حرفهایی که هرکسی که صاحب فکر است اگر بشنود، آنها را قبول می کند؛ بگذارید این حرفها شنیده بشود، بگذارید این حرفها امکان نفوذ در دلهای طرف مقابل را پیدا کند. وقتی شما فحش دادی، وقتی بدوبیراه گفتی، یک سدّی کشیده می شود و این حرف اصلاً شنیده نمی شود، گوش نمی کنند، این کارِ دشمن است. دشمن، منتظر فرصت است؛ دشمن از هر فرصتی استفاده می کند. ما حرف حق داریم، حرف منطقی داریم، حرف محکم داریم.» آنچه خواندید بخش هایی از بیانات امام المسلمین، آیت الله خامنه ای است که در سی ام شهریور سال جاری و به مناسبت عید سعید غدیر در دیدار اقشار مختلف مردم ایراد نمودند و برای چندمین بار با تکرار عنوان «شیعه انگلیسی» اذهان خواص و عوام جامعه اسلامی را به جریانی انحرافی، وابسته و منسوب به تشیع متوجه نمودند که طی سال های اخیر با گسترش فعالیت های افراط گرایانه خود درصدد وهن بیشتر آموزه های مکتب مترقی و نورانی اهل بیت(ع) هستند. آنچه در ادامه می خوانید یادداشتی است که، صالح قاسمی، نویسنده کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» و پژوهشگر حوزه تمدن نوین اسلامی به همین بهانه نگاشته است؛ سوالات بی پاسخ ما از جریان «تشیع انگلیسی» عبارت شیعه لندنی یا تشیع انگلیسی اصطلاحی است که ابداع رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی(مدظله) است و ناظر به یک جریان فکری و فرقه ای از افراط گرایان منسوب به تشیع است که سالیانی است که با پروپاگاندا و صدای بلند مجازی و رسانه ای و تحت الحمایه امپراطوری رسانه ای مسلط جهانی درصدد هستند که خود را نماد و نمایندگان مکتب نورانی و مترقی اهل بیت (ع) معرفی نمایند . فارغ از اهداف این نشانی انحرافی که صحنه گردانان این جریان افراط گرا به افکار عمومی مسلمانان و غیر مسلمانان جهان می دهند، تظاهرات بیرونی این نحله انحرافی منتسب به شیعه در دو طیف داخلی و خارجی و یا بعبارت دیگر به دو جناح فکری-پشتیبانی و جناح اجرایی-عملیاتی قابل دسته بندی است که این نوشتار درصدد طرح سوالاتی از جناح پشتیبانی و ایدئولوژیک یا همان طیف داخلی جریان تشیع انگلیسی است. امروزه این جریان افراط گرا در بیت آقای سیدصادق شیرازی که از نوادگان سیدآقابزرگ شیرازی، برادر میرزای شیرازی بزرگ، صاحب فتوای تحریم تنباکوست، بروز و ظهور دارد و لذا می توان گفت، وی در حال حاضر لیدر فکری اندیشه افراط و شبه تکفیر در اردوگاه مذهب نورانی تشیع است . سیدصادق شیرازی پس از وفات برادر بزرگترش، سیدمحمد شیرازی، همچون وی خود را میراث دار کسوت اجدادش دانست و بلافاصله بعد از مرگ برادرش خود را مستحق منصب مرجعیت و اداره بیت برادر مرحومش معرفی نمود . اگرچه این مقدمه کوتاه برای طرح ابهامات بسیار و انحرافات عمیق جریان تحت هدایت بیت آقای سیدصادق شیرازی ناکافی است، با این وجود برای عدم اطاله نوشتار، پردازش سایر وجوه و مختصات این تفکر شبه تکفیری را به مجال دیگری واگذار کرده و در ادامه به طرح چند پرسش کلیدی و راهبردی بسنده می کنم . - چرایی بدعت خطرناک موروثی کردن کسوت شریف مرجعیت که بایسته احراز صلاحیت های علمی و فقهی است با چه هدفی در بیت آقای سیدصادق شیرازی نهادینه شده است و آیا به تبعات و پیامد های درون مذهبی و فرا مذهبی این بدعت بی سابقه در جهان تشیع اندیشیده شده است؟ چرا این جریان هیچ گاه حاضر به توضیح و تبیین علل این اقدام و ادله ابداع این بدعت بی پایه بر نمی آیند؟ - جریان فکری شیعه لندنی که امروز در داخل در بیت آقای سیدصادق شیرازی ظهور دارد، قویا مسیری را طی می نماید که منجر به فرعی سازی اصول و اصلی نمایی فروعی از معارف نورانی مکتب اهل بیت (ع) است. اگر این قشری گری و توقف در پوسته های شعائر دینی به امری عرفی و همگانی بدل گردد، آیا چیزی از مغز و لب آموزه های انسان ساز و جهان گستر مذهب مترقی تشیع برای هدایت افواج سرگردان بشری در پهنه کنونی عالم باقی خواهد ماند؟ - شعار فریبنده و بعضا موجه جلوه داده شده «سکولاریسم» و جداسازی معنویت و محبت اهل بیت (ع) از عالم اجتماعیات و سیاسیات، آن هم در دوره ای که تنها نظام سیاسی مبتنی بر مذهب تشیع به طرزی معجزه آسا در ایران اسلامی شکل گرفته و قریب به چهل سال است حقانیت و صحت ادعای جامع الاطراف بودن این مکتب مترقی را در معرض دید همه آزادگان جهان قرار داده است، با چه هدفی دنبال می شود؟ چگونه است که همین جریان در مواردی که مستلزم پیشبرد اهداف خویش می داند، این شعار را تعطیل و در عالم اجتماعیات و سیاسیات ورود می کند و اساسا این نگرش جدایی دین از سیاست و ترویج آن تامین کننده اهداف چه جریانها و تفکراتی است؟ آیا کوبیدن بر طبل پاره سکولاریسم نوین در محافل مذهبی توسط جریان تحت نظر آقای سیدصادق شیرازی، یکی از اصلی ترین اهداف نظام ضدتوحیدی سلطه بین الملل و از اصلی ترین فصل مشترک های این جریان افراط گرا با اردوگاه صهیونیسم جهانی و بریتانیا نیست . - تامل برانگیز خواهد بود اگر بدانیم این جریان مدعی میراث داری مرجعیت میرزای شیرازی بزرگ که با صدور فتوای تحریم تنباکو به نماد مبارزه با استعمار و استثمار بدل گشت، هیچ گاه و در هیچ مصداق معینی، هیچ موضع عملی و نظری برخلاف منافع نظام سلطه و ساختار ظلم پرور جهانی نداشته است و چیستی و چرایی این منش سکوت در برابر مظالم مبرهن غرب و نظامات غیراسلامی مسلمانان نمایی همچون آل سعود از جمله مشخص ترین سوالات مطروحه ای است که طی سالیان اخیر از جانب این جریان بی پاسخ مانده است . - بر کسی از فرهیختگان پوشیده نیست که جملگی علمای امامیه قائل به حرمت هر آنچه موهن دین باشد، هستند و همچنین در لسان صاحب نظران وهن تعریف مشخص و روشنی دارد. سرکردگان جریان افراط گرای منتسب به شیعه باید پاسخ دهند که چرا بر خلاف فتوای مشهور علمای معاصر و متاخر، مبنی بر موهن بودن اعمالی همچون قمه زنی، تیغ زنی و غیره، همچنان اصرار دارند این اعمال غیرمستند و موهن را نماد محبت اصیل به اهل بیت (ع) و حضرت سیدالشهداء (ع) برشمارند و بدین وسیله راه طعنه و تعرض گسترده بدخواهان بین المللی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را بر این مکتب عقلانی و مترقی باز کرده و مسیر نمایاندن وجوه بی نظیر این مذهب نورانی و گرایش جوانان جویای حقیقت در عصر کنونی در جهان را مسدود می نمایند . - جعل مناسبت های مجهول و مجعول همچون؛ «غدیرثانی» مبتنی بر روایت مجهول و مجعول رفع القلم در ایام ساختگی نهم ربیع، «دهه های محسنیه» در ایام پس از رحلت رسول اکرم(ص)، «یوم النصره العسکریین(ع)» برای به حاشیه راندن روز جهانی قدس و مبارزه با رژیم اشغالگر و همچنین «عیدالزهرا(س)»، «مجالس سب و لعن» و …. با کدام ادله شرعی و مبانی دینی و علی توسط این جریان صورت گرفته است و این مجعولات که در برآیند نهایی باعث پیشبرد اهداف شوم دشمنان شیعه و مستند ادعای تکفیریون وهابی مبنی بر بدعت گذار بودن شیعه شده است، چگونه قابل توجیه است . این سوالات، در کنار سوالات بی پاسخ متعدد دیگری از این دست، روشنگر ماهیت انگلیسی و وابستگی این شیعیان منحرف و افراط گراست که به دروغ خود را تنها نماد ولایت مداران ولایت مولای عالمیان امیرالمومنین(ع) می دانند، اما برخلاف سیره وحدت گرای حضرت علی(ع) شیعه را در معرض بدترین اتهامات دشمنان اهل بیت(ع) قرار می دهند .
پنجشنبه ، ۱۴بهمن۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: اخبار شیروان]
[مشاهده در: www.newssh.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]
صفحات پیشنهادی
سوالات بی پاسخ از جریان افراط گرای تشیع انگلیسی - پایگاه خبری تحلیلی آشخانه
بدعت خطرناک موروثی کردن کسوت شریف مرجعیت که بایسته احراز صلاحیت های علمی و فقهی است با چه هدفی در بیت آقای سیدصادق شیرازی نهادینه شده است و آیا به تبعات و پیامد های آن اندیشیده شده است خبرگزاری مهر گروه دین و اندیشه-صالح قاسمی یک عدّه ای خیال می کنند اثبات تشیّع به این است که اسوالات بی پاسخ از جریان افراطگرای تشیع انگلیسی
یادداشتی از صالح قاسمی سوالات بی پاسخ از جریان افراطگرای تشیع انگلیسی شناسهٔ خبر 3892818 - پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸ ۲۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی jwplayer display inline-block; بدعت خطرناک موروثیکردن کسوت شریف مرجعیت که بایسته احراز صلاحیتهای علمی و فقهتهران هر روز می میرد/ آشفتگی های پایتخت به روایت معماران و شهرسازان - پایگاه اطلاع رسانی شیروان
جامعه شهری - شهروند نوشت بار بزرگ بی سامانی تهران و شهرهای درندشتی چون تهران بر دوش کیست آیا برای اهالی حرفه معماری و شهرسازی مسئولیت هایی فراتر از مسئولیت های حرفه ای قایلیم پنجمین جلسه از سلسله نشست های ١٠گفتار معماری با این پرسش ها آغاز شد دور هم جمع شدند تا از مسئولیت هاحبوبات خارجی مهمان ناخوانده سفره های خراسان شمالی/ داستان تلخ واردات در سایه بی تفاوتی مسئولان - پایگاه اطلاع
حلب های پر از لوبیا نخود و عدس حبوبات فروشی های بجنورد برخی درشت و یک دست برخی کمی ریزتر برگه ها را که می خوانی رویش نوشته عدس کانادایی ذرت آمریکایی نخود فلان کشور در مورد خارجی بودن حبوبات از فروشنده سئوال می کنی متوجه می شوی واقعا خراسان شمالی که خود مهد تولید حبوبات ارئیس جمهوری چین راهی داووس شد - پایگاه اطلاع رسانی شیروان
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه شی جینپینگ رئیس جمهوری چین امروز به منظور شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در سفری ۴ روزه راهی داووس سوئیس شد رئیس جمهوری چین در این سفر علاوه بر حضور در نشست اقتصادی قرار است با مقامات سوئیس نیز دیدار و گفتگو کند جینپینگ همچنین قراجرای طرح آموزش خانه به خانه توسط جمعیت هلال احمر در قم - پایگاه اطلاع رسانی شیروان
قم - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح آموزش خانه به خانه این جمعیت در استان قم خبر داد به گزارش خبرنگار مهر محمد گلفشان شامگاه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه قدمت جمعیت هلال احمر استان به سال ۱۳۴۷ برمی گردد اظهار داشت در طول این دوران شورای شهاشمی؛ چهره نوگرای عرصه فرهنگ - پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا
آیت اله هاشمی رفسنجانی با توجه به جایگاه خاص و شخصیت ویژه و منحصر به فردش چه نقشی در فرهنگ ایران بعد از انقلاب داشت این سوالی است که با توجه به شخصیت سیاسی و بین المللی آیت اله هاشمی وقتی بعد از درگذشت وی واکنش هنرمندان و اهالی فرهنگ را می بینیم به ذهن ها خطور می کند بسیاری ازعارف: تلاش برخی جریان ها برای دلسرد کردن مردم با ادعای ولایتمداری آنان همخوانی ندارد - پایگاه اطلاع رسانی پیک
رئیس فراکسیون امید گفت تلاش هایی که از سوی برخی جریانات برای دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات آینده می شود با ادعای آنان که خود را پیرو ولایت می دانند همخوانی ندارد به گزارش پیک نکا محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با مجمع یزدی تباران شمیم و جمعی از استادان و روسای دانشگا۴گره ساخت مسکن ارزان در ایران - پایگاه اطلاع رسانی شیروان
اقتصاد مسکن - دنیای اقتصاد نوشت اگرچه مطابق با نظر کارشناسان در ابتدای سال جاری 1 5 ویژگی بافت فرسوده تحت تاثیر محرک های ساختمانی هسته فرسوده پایتخت را به منطقه مستعد ساخت مسکن ارزان قیمت تبدیل کرده بود اوایل سال جاری تحت تاثیر محرک های ساختمانی تعریف شده در محدوده بافت فرسودراز ماندگاری در بازار عراق - پایگاه اطلاع رسانی شیروان
وبلاگ حسینی سیدحمید - خطر حذف بازار عراق موضوع مهمی است که تا چندی پیش در صدر اخبار رسانه ها قرار داشت به طوری که فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع و پیامدهای آن برای تجارت کشور هشدار دادند اگرچه روابط سیاسی ایران و عراق دوستانه و مستحکم است اما در روابط اقتصادی پاره ای-
گوناگون
پربازدیدترینها