تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817341021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلب ۴۰ هزار ميليارد توماني بانك‌ها از دولت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طلب ۴۰ هزار ميليارد توماني بانك‌ها از دولت
معاون وزير اقتصاد با اشاره به اينكه از سال آينده شاخص اقتصاد مقاومتي در كنار ديگر شاخص‌هاي اقتصادي تهيه مي‌شود...


معاون وزير اقتصاد با اشاره به اينكه از سال آينده شاخص اقتصاد مقاومتي در كنار ديگر شاخص‌هاي اقتصادي تهيه مي‌شود، درباره بدهي‌هاي دولت گفت: هم بدهي دولت به بانك‌ها از رقم اعلامي سيف كمتر است هم بدهي دولت كمتر از عددي است كه وزير اقتصاد مطرح كرده است.

به گزارش «جوان»، سيدحسين ميرشجاعيان در نشست خبري كه در معاونت اقتصادي وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: دليل عدم‌اعلام دقيق بدهي دولت مشكلات مربوط به جمع‌آوري بدهي دولت به شركت‌هاي دولتي است و اطلاعاتي درباره اينكه بدهي‌هاي گذشته را كدام دولت ايجاد كرده وجود ندارد. وي افزود: حركت وزارت اقتصاد در اين مسير به سمت شفافيت خواهد رفت و برهمين اساس در لايحه مديريت بدهي، دولت مكلف خواهد شد بدهي‌هاي خود را به صورت سالانه منتشر كند. معاون وزير اقتصاد خاطرنشان كرد: چيزي كه تا اين لحظه ثبت شده كمتر از عددي است كه وزير اقتصاد مطرح كرده اما چون اطلاعات مربوط به بدهي در حال تكميل شدن است رقم بدهي به صورت رنج 700-600 هزار ميليارد توماني اعلام شد.

ميرشجاعيان ادامه داد: نكته حائز اهميت در اين خصوص اين است كه داده‌ها بايد حسابرسي شوند تا به رقم اصلي بدهي برسيم، به عنوان مثال بدهي دولت به نظام بانكي از سوي آقاي سيف 100 هزار ميليارد تومان اعلام شده اين در حالي است كه بدهي حسابرسي شده تنها 40 هزار ميليارد تومان است. وي افزود: ميزان بدهي دولت و شركت‌هاي دولتي از كل كيك اقتصاد ايران رقم بالايي نيست و براساس نظر مراجع جهاني وقتي نسبت بدهي به جي‌دي‌پي (توليد ناخالص ملي) به بالاي 50 درصد برسد براي اقتصاد آلارمي اعلام مي‌شود، اين در حالي است كه اين نسبت در اقتصاد ايران كمتر از 40 درصد است.
  
ارزيابي شاخص اقتصاد مقاومتي از سال آينده
معاون وزير اقتصاد با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت اقتصادي وزارت اقتصاد گفت: براي طراحي شاخص اقتصاد مقاومتي از 100 نخبه دانشگاهي نظرسنجي شده و 155 نماگر در چهار حوزه اجتماعي، اقتصادي، زيست‌محيطي و نهادي براي اين منظور تشكيل شده است.
وي افزود: عوامل بنيادي رشد اقتصادي و تاب‌آوري اقتصاد نيز در اين شاخص گنجانده شده و قرار است از سال آينده اين شاخص نيز در كنار ساير شاخص‌هاي اقتصادي به صورت سالانه اعلام شود.

ميرشجاعيان درباره دومين اقدام معاونت در حوزه اقتصاد مقاومتي گفت: وزارت اقتصاد هشت ابرپروژه خود را در 12 پروژه اقتصاد مقاومتي تعريف كرده كه عبارتند از شش پروژه در حوزه انضباط مالي، دو پروژه در حوزه برونگرايي، دو پروژه درباره مردمي كردن اقتصاد و دو پروژه نيز ارتقاي توان توليد اختصاص پيدا كرده است.
معاون وزير اقتصاد افزود: بر همين اساس پروژه بهبود كسب و كار برعهده معاونت اقتصادي نهاده شده و براين مبنا گزارش‌دهي مداوم به معاون اول رئيس‌جمهور صورت مي‌گيرد.
 
پيش‌‌بيني 8/8 درصدي تورم تا پايان سال
وي با اشاره به آينده‌پژوهي در اقتصاد ايران گفت: پيش‌بيني تورم انتهاي اول ماه هر فصل براي دو ماه آتي منتشر مي‌شود اكنون نيز چهارمين پيش‌بيني تورم منتشر شده كه تا آخر سال تورم را 8/8 درصد پيش‌بيني كرده‌ايم و از سال آينده پيش‌بيني نرخ رشد اقتصادي نيز منتشر خواهد شد.
معاون وزير اقتصاد با اشاره به رونمايي از بانك آماري اقتصاد كشور گفت: بدون اطلاعات امكان تصميم‌گيري وجود ندارد و يكي از مشكلات امروز نبود اطلاعات دقيق است. بانك آماري اقتصاد چالش‌ها در اين حوزه را برطرف خواهد كرد.
ميرشجاعيان با اشاره به اهداف رشد 8 درصدي تورم 9/8 درصدي و نرخ بيكاري 7 درصدي در برنامه ششم گفت: براي تحقق اين اهداف بايد سرمايه‌گذاري 15/4 درصدي رشد بهره‌وري 2/8 درصدي و افزايش صادرات غيرنفتي 21 درصدي محقق شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن