تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817467282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهی تأمین اجتماعی دفترچه درمان مردم را بی‌اعتبار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بدهی تأمین اجتماعی دفترچه درمان مردم را بی‌اعتبار کرد
رئيس سازمان تأمين اجتماعي: 2 سال است داد مي‌زنيم ته چاه طرح تحول سلامت بايد بسته شود...
نویسنده : زهرا چيذري 


بي اعتباري دفترچه‌هاي بيمه حكايت تازه‌اي نيست اما اين دفترچه‌ها اغلب در مراكز درماني و بيمارستان‌هاي دولتي اعتباركي داشتند اما حالا با افزايش بدهي‌هاي تأمين اجتماعي به وزارت بهداشت اين اعتبار كمرنگ هم زير سؤال رفته و در برخي مناطق كشور رؤساي دانشگاه‌ها رأساً اعلام خودمختاري كرده‌اند و به بيمارستان‌هاي تابعه خود دستور داده‌اند تا بيماران تأمين اجتماعي را يا پذيرش نكنند يا درمان و داروي‌شان را نقد و آزاد حساب كنند. اين ماجرا هرچند با پادرمياني‌هايي به طور موقت حل و فصل شده اما وزير بهداشت درباره چرايي اين خودمختاري هيچ توضيحي ارائه نكرده است. همچنان كه وزير رفاه هم در اين باره موضعش سكوت بوده است. رئيس سازمان تأمين اجتماعي اما فرصت را براي انتقاد صريح از طرح تحول سلامت مغتنم شمرده و مي‌گويد: دو سال است داد مي‌زنيم ته چاه طرح تحول سلامت بايد بسته شود.

بيمارستان‌هاي اصفهان با دستور رئيس دانشگاه اين شهر آغازگر شورش عليه بيمه تأمين اجتماعي بودند. اين ماجرا به بيمارستان‌هاي مازندران و حالا داروخانه‌ها كشيده شده است. قرار است داروخانه‌ها هم از اسفند‌ماه در صورت تسويه نشدن حساب‌شان قراردادهاي‌شان را با تامين اجتماعي لغوكنند. همه اما در عمل بيماران داراي بيمه تأمين اجتماعي را تهديد مي‌كنند. افرادي كه هر ماه پيش از آنكه خودشان حلاوت دسترنج‌شان را بچشند بايد 23 درصدش را بابت بيمه تأمين اجتماعي بدهند اما حالا به دليل لجبازي و اختلافات ميان دو وزارتخانه اين مردم ميان مراكز درماني دولتي و تأمين اجتماعي سرگردان شده‌اند.
  
وقتي وزير خودش را كنار مي‌كشد
ايرج حريرچي، قائم‌مقام وزير بهداشت در پاسخ درباره عدم ارائه خدمات درماني در بيمارستان‌هاي دولتي اصفهان به دليل عدم پرداخت مطالبات بيمارستان‌ها از سوي بيمه‌ها، گفته است: «‌ستاد و شخص وزير بهداشت در اين موضوع دخالتي نداشتند، اما برخي بيمارستان‌هاي ما در سطوح استاني به دليل اينكه در تأمين دارو، تجهيزات و ملزومات پزشكي به خاطر تأخير پرداخت بيمه‌ها دچار مشكل شدند، اقداماتي را انجام دادند. البته نه اينكه بيمار تأمين اجتماعي را نپذيرفتند، بلكه به بيماران گفته بودند در موارد غير اورژانس يا به بيمارستان‌هاي ملكي تأمين اجتماعي مراجعه كنند يا پرداخت‌شان را به طور كامل در بيمارستان انجام داده و سپس پولش را از بيمه بگيرند». به گفته وي اين مشكل پيش آمده بود كه البته با وساطت استاندار حل و قرار شد عقب افتادگي‌ها جبران و پرداخت مطالبات طبق قانون انجام شود. اما گويا سيدتقي نوربخش، رئيس سازمان تأمين اجتماعي در جلسه مصالحه اين سازمان با رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان درباره چرايي بدهي ميلياردي تأمين اجتماعي به سلامت گفته است:«‌دو سال است كه با رئيس سازمان مديريت و آقاي دكتر هاشمي صحبت مي‌كنيم و داد مي‌زنيم كه اين (طرح تحول سلامت) يك چاهي است كه بايد ته آن بسته شود. » وي با اشاره به مصوبه مجلس مبني بر انتشار 8هزار ميليارد تومان اوراق قرضه براي تسويه بدهي‌هاي سازمان بيمه سلامت، گفت: «شما 8هزار ميليارد تومان از پول اين مملكت را به بيمه سلامت داديد كه اين سازمان هم الان به پزشكان و ديگران اوراق مي‌دهد. مگر طلب با طلب فرق مي‌كند؟ دانشگاه از من طلبكار است، بنده هم از دولت طلب دارم. » نوربخش اضافه كرد: «من اگر همه سازمان تأمين اجتماعي را بفروشم، باز هم پاسخگو نخواهم بود. شما هم اگر به‌جاي 8 هزار ميليارد، 16هزار ميليارد اوراق چاپ كنيد، باز هم كم است.»

وي با ذكر مثالي از هزينه‌هاي دارويي كه به بيمه‌ها تحميل مي‌شود، به تجويز خارج از قاعده و به دور از راهنماهاي باليني انتقاد كرد و گفت: «بيشترين پولي كه ما براي دارو پرداخت مي‌كنيم، نه مربوط به داروهاي مسكن است، ‌نه مربوط به آنتي‌بيوتيك‌ها است، بلكه مربوط به هورمون رشد است كه در واقع براي تقويت عضلات ورزشكاران رشته بدنسازي تجويز مي‌شود. مي‌خواهم بگويم ما با هدررفت منابع روبه‌رو هستيم.»
   
كوتاهي تأمين اجتماعي
در برابر اظهارات دكتر نوربخش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان هم اعلام كرده است: «آيا سازمان تأمين اجتماعي نحوه هزينه‌كرد بيش از هزار ميليارد تومان سهم درمان كارگران در استان اصفهان را به جامعه كارگري به روشني گزارش نموده است؟ سازمان تأمين اجتماعي از افزون بر هزار ميليارد تومان سهم درمان حق بيمه كارگران در استان به بزرگ‌ترين ارائه‌دهنده خدمت درماني (يعني دانشگاه علوم پزشكي اصفهان) در 10 ماه اول سال 95 پرداختي نداشته است. آيا آقاي دكتر نوربخش به بيمه‌شدگان تأمين اجتماعي فرموده‌اند كه ‌هزينه كل خدماتي كه در 37 بيمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در يك‌سال اخير دريافت كرده‌اند‌، حتي معادل يك‌سوم سهم درمان حق بيمه آنها در همان سال هم نبوده و از پرداخت همان هم دريغ شده است؟»
 
پيش از وقوع فاجعه
در ميان اختلافات جدي بيمه‌ها و وزارت بهداشت با يكديگر مردم دفترچه در دست سرگردان درمانند. مردمي كه انگار بايد تاوان اشتباهات ندانم‌كاري‌هاي مسئولان را بدهند و هيچ‌كس هم پاسخگوي‌شان نيست. به نظر مي‌رسد وقت آن رسيده كه سازمان‌هاي مسئول و مجلس به اين دعوا ورود كنند و ماجراي دنباله‌دار اختلافات در نظام سلامت تا به فاجعه‌اي براي مردم منتهي نشده حل و فصل شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن