تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799584416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصائب انتخاباتی پلاسکو برای « مدیریت جهادی »


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


بعد از فروریختن پلاسکو جریان راست روی قالیباف سرمایه‌گذاری نمی‌کند
مصائب انتخاباتی پلاسکو برای « مدیریت جهادی »
16دی‌ماه روی جلد یکی از مجلات مرتبط با شهرداری تهران تیتر «شاه و گدا» خودنمایی می‌کرد. تصویر روی جلد هم خودروی بنزی بود که پشت چراغ قرمز توقف کرده و دخترک دستفروشی سر وقت خودرو می‌رود.
روز نو :  16دی‌ماه روی جلد یکی از مجلات مرتبط با شهرداری تهران تیتر «شاه و گدا» خودنمایی می‌کرد. تصویر روی جلد هم خودروی بنزی بود که پشت چراغ قرمز توقف کرده و دخترک دستفروشی سر وقت خودرو می‌رود.

به گزارش روز نو؛ ترکیب تیتر و عکس روی جلد غرض آن نشریه را منعکس کرد. اما دقیقا دو هفته بعد اتفاقی افتاد که این بار ارگان شهرداری تهران را زیر سوال برد. از 30دی دیگر پلاسکو نماد مدرنیته شهری نیست، بلکه درست در نقطه مقابل، تصویر نامطلوبی از قالیباف و مدیریت جهادی‌ منسوب به او را ثبت می‌کند. قالیباف تا ماه گذشته به عنوان گزینه‌ای جدی برای رقابت با روحانی تلقی می‌شد، اما با فروریختن پلاسکو، احتمال سرمایه‌گذاری جریان اصول‌گرا بر او نیز فروریخت تا شهردار با خودروی شخصی‌اش پشت چراغ قرمز انتخابات متوقف شود.
قالیباف استثنایی بر قاعده 96؟
گزینه جدید منتفی نیست. این جمله‌ای بود که ماه‌های گذشته محمدرضا باهنر درباره کاندیدای اصول‌گرایان در سال 96 به خبرنگاران می‌گفت. او اما در جمله بعدی خود قالیباف را مستثنی می‌کرد، مردی که در دو انتخابات 84 و 92 شکست خورد، اما شکستش را شخصیت‌شکن ندانست و هر بار وارد فاز جدیدی از سیاست‌ورزی شد. سال 84 شهرداری را چون حزبی دانست که بار دیگر می‌تواند او را وارد کارزار انتخابات کند. در سال 92 به دست آوردن بالاترین رای در بین اصول‌گرایان هم باعث شد گزینه قالیباف همچنان روی میز شیوخ این اردوگاه باقی بماند. همین ناز و کرشمه سردار را برای اصول‌گرایان در پی داشت و او تنها فردی شد که برای کاندیداتوری‌اش برای یک جبهه سیاسی شرط گذاشت. با این جال جریان راست شرط‌گذاری قالیباف را به دل نگرفت و ناز قالیباف را تحمل کرد.
طرح نام میرسلیم در همهمه زنده باد قالیباف
در میان اصول‌گرایان اما موتلفه راهی جدا در پیش گرفت و میرسلیم را به عنوان کاندیدای خود در ریاست جمهوری 96 معرفی کرد. این کار در شرایطی اتفاق افتاد که قالیباف در رسانه‌ها، گزینه‌ای جدی برای انتخابات تلقی می‌شد. میرسلیم توان رقابتش بیش‌تر یا کمتر از قالیباف باشد، یکی از پیام‌های کاندیداتوری‌اش از سوی موتلفه این بود که موتلفه روی قالیباف حسابی باز نمی‌کند.
اصول‌گرایان به دنبال کاندیدای بدون باگ
«دوبار از کاندیداتوری قالیباف حمایت کردم اما این بار دیگر نمی‌کنم.» شاید همین یک جمله احمد توکلی مبین فکر انتخاباتی اصول‌گرایان باشد که از قالیباف صرف نظر کنند. اصول‌گرایان هرچند به جای عقب‌نشینی از املاک نجومی ترجیح دادند به حقوق‌های نجومی حمله کنند، اما در بعضی از بحث‌های درون جناحی آن‌ها املاک نجومی باگ قالیباف به حساب می‌آید و آن‌ها ترجیح می‌دهند کاندیدایی از این جناح رقیب روحانی شود که باگ نداشته باشد.
مصائب انتخاباتی پلاسکو
البته اصول‌گرایانی هم هستند که املاک نجومی را نادیده گرفتند و به این فکر کردند که قالیباف می‌‌تواند آنها را دوباره به قدرت اجرایی برساند. فارغ از آنکه تیپ قالیباف آنگونه است که از همه اصول‌گرایان در کار اجرایی استفاده می‌کند یا مثل احمدی‌نژاد می‌خواهد نزدیکانش را به کار بگیرد، اما حادثه پلاسکو تردیدی در این دسته از اصول‌گرایان به وجود آورد. با اینکه کمیته حقیقت‌یاب پلاسکو هنوز کارش به پایان نرسیده است اما ماده 55 قانون شهرداری، مسئول اول این حادثه را متوجه شهرداری می‌داند.
آن گونه نیز که پشت هر واژه‌ای معنا و باری پنهان است، پس از آتش‌نشانان، قالیباف و شهرداری‌اش به یکی از بار معنوی پلاسکو تبدیل شده‌‌اند، تا جایی که خود قالیباف هم نسبت به حضورش در انتخابات دچار تردید شده است.
جریان اصول‌گرا از فرد دیگری حمایت می‌کند
یک فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس، در گفت‌وگو با همدلی می‌گوید: ممکن است در صحنه انتخابات افراد زیادی حضور پیدا کنند. آقای قالیباف هم می‌تواند وارد انتخابات شود اما درباره ایشان باید دید چه شرایطی برای او رقم خواهد خورد. عباسعلی منصوری آرانی در ادامه می‌گوید: بحث کاندیداتوری آقای قالیباف و حمایت جریان اصول‌گرا از او دو بحث مجزاست. تصور من این است که جریان اصول‌گرا در انتخابات از فرد دیگری حمایت خواهد کرد. منصوری شرایط را برای حضور قالیباف در انتخابات سخت می‌داند و می‌گوید: آقای قالیباف دو بار در انتخابات شرکت کرده و همین کار را برای او سخت می‌کند. اقناع کردن جامعه برای رای به قالیباف سخت
شده است. این نماینده سابق مجلس به عاملی اشاره می‌کند که می‌تواند در انتخاب رقیب برای آقای روحانی موثر باشد. او معتقد است: مهم این است که آقای روحانی در این مدت باقی مانده افکار عمومی را نسبت به عملکرد خود توجیه کند. آقای روحانی تیم تبلیغات قوی ندارد بنابراین وقتی وقتی ایشان نتواند عملکرد خود را تشریح و تبلیغ کند به همان تناسب ممکن است رقبای او از جمله آقای قالیباف وارد کارزار شوند.
92 هم روی قالیباف اجماع نشده بود
اکنون اجماع اصول‌گرایان روی قالیباف کمی بعید به نظر می‌رسد، اما جالب اینجاست که یک فعال سیاسی اصول‌گرا می‌گوید سال 92 هم روی قالیباف اجماع نشده بود. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: فعلا بحث جریان اصول‌گرا رسیدن به وحدت است. این فعال سیاسی اصول‌گرا به همدلی می‌گوید: هرکسی می‌تواند برای انتخابات گزینه باشد اما جریان اصول‌گرا باید به روی گزینه خود جمع‌بندی کند.
این فعال سیاسی در پاسخ به اینکه اجماع روی قالیباف صورت گرفته بود، به همدلی می‌گوید: در ائتلاف 1+2 خود آقایان کاندیدا شده بودند. جامعه روحانیت کسی را کاندیدا نکرده بود، بنابراین اجماعی هم در کار نبود. ائتلاف صورت گرفته هم بین آقایان ولایتی، قالیباف و حداد عادل بود. او در پاسخ به اینکه این سه نفر در حضور مرحوم مهدوی کنی درباره انتخابات تصمیم‌گیری کرده بودند پاسخ می‌دهد که من از محتوای این جلسه اطلاعی ندارم.
کاندیدای اصول‌گرایان اردیبهشت مشخص می‌شود
حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصول‌گرا نیز به همدلی می‌گوید: تصمیم‌گیری درباره کاندیدای اصول‌گرایان در اردیبهشت ماه انجام می‌شود. به گفته ترقی اصول‌گرایان تا آن زمان در حال تدارک زیرساخت‌های این تصمیم‌گیری هستند.
او به باشگاه خبرنگاران نیز گفته قرار است 5 نفر از مجموعه اصولگریان انتخاب و از بین آن 5 نفر یک نفر برای ورود به رقابت نهایی انتخاب شود.به هر حال به نظر می‌رسد که ماجرای فروریختن پلاسکو در مرکز تهران، می‌تواند به فروریختن یک آرزو نیز منجر شود و آن این که عملکرد محمدباقر قالیباف - که اصول‌گرایان همراه وی، تلاش می‌کردند «مدیریت جهادی» او را به یک شعار تبلیغاتی تبدیل کنند - در این ماجرا به شدت از سوی افکار عمومی با چالش مواجه شد و پرونده‌اش مهر ناکارآمدی خورد.

منبع: آرمان


تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن