تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817629759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعمت‌زاده :خودروهاي داخلي آدم نمي‌كشند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نعمت‌زاده :خودروهاي داخلي آدم نمي‌كشند!
وزير صنعت از ورود خودروهاي يورو ۵ در سال ۹۶ خبر داد و درباره اينكه مي‌گويند «خودروهاي داخلي آدم مي‌كشند» گفت: اين راننده است كه مقصر تصادفات است، اگر راننده سهل‌انگاري نكند حادثه‌اي اتفاق نمي‌افتد.


وزير صنعت از ورود خودروهاي يورو ۵ در سال ۹۶ خبر داد و درباره اينكه مي‌گويند «خودروهاي داخلي آدم مي‌كشند» گفت: اين راننده است كه مقصر تصادفات است، اگر راننده سهل‌انگاري نكند حادثه‌اي اتفاق نمي‌افتد.
محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم نوسازي ناوگان تاكسيراني كشور با محصولات ايران خودرو با اشاره به اينكه براي اجرايي شدن طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده تعاملاتي را با سه بانك انجام داديم و در نهايت قرار شد ايران خودرو سود 7 درصد تسهيلات 20 ميليون توماني اين خودروها را خود متقبل شود، اظهار داشت: ما براي تحقق توافقات هسته‌اي 25 ماه مذاكره پيچيده را با مقامات بين‌المللي انجام داديم و در نهايت توانستيم به نتايج مناسبي دست پيدا كنيم، اين موضوع نشان مي‌دهد در داخل كشور نيز مي‌توانيم با مذاكره مسائل جاري را به خوبي حل كنيم.
وي با اعلام اينكه بايد در خصوص جايگزيني خودروهاي فرسوده در بخش وانت، اتوبوس، كاميونت و كاميون هم اقدامات لازم صورت گيرد، افزود: تعاملاتي را براي اجرايي‌شدن اين موضوع انجام داده‌ايم. امروز خطاب به آقاي پورمحمدي اعلام مي‌كنم كه يك هفته نگذشته استارت اين موضوع را نيز بزنیم تا با همتي جدي طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده در بخش كاميون و اتوبوس نيز انجام شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت تأكيد كرد: البته در بخش كاميونت و اتوبوس ما نيازمند يارانه و تسهيلات بيشتري هستيم كه بايد براي آن موضوع دستگاه‌هاي متولي اقدامات لازم را انجام دهند.
نعمت‌زاده در ادامه صحبت‌هاي خود با اعلام اينكه در بخش خودرو بايد همگام با رشد تكنولوژي در سطح جهان حركت كنيم، تصريح كرد: هر صنعتي اگر نتواند خود را مجهز به تكنولوژي روز كند قطعاً محكوم به فناست.
وي با اشاره به اينكه گاهي مي‌گويند فلان كارخانه برند تعطيل شده است، گفت: امروز طبيعي است كه مردم حاضر به خريد يخچال 50 سال پيش نباشند اين كارخانجات با نقل و انتقال مالكيت نتوانسته‌اند در حوزه به روز‌رساني تكنولوژي اقدامات لازم را انجام دهند البته صنايع ديگري هستند كه اقدامات لازم را در به روز كردن تكنولوژي انجام داده‌اند و اين هفته به عنوان نمونه يك بخش در حوزه لوازم خانگي محصولات جديد خود را رونمايي خواهد كرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اعلام اينكه در اين مراسم تأكيدات زيادي در مورد خودرو يورو 5 شد، اظهار داشت: ما قول مي‌دهيم در سال آينده خودروهاي يورو5 را به بازار عرضه كنيم البته در قراردادهاي جديد با خارجي‌ها نيز محصولات مشترك با سوخت يورو5 و يورو6 توليد مي‌شوند.
نعمت‌زاده تصريح كرد: در بخش موتور نيز بايد اقدامات لازم صورت گيرد. براي تحقق اين موضوع خودروسازان با دو مؤسسه تحقيقاتي توليد موتور خودرو قرارداد بستند به نحوي كه ايران خودرو با آلمان و سايپا با اتريشي‌ها توافقي را براي توليد موتور سه سليندر انجام داده است كه اين همكاري‌ها يكي دو سال آينده انجام خواهد شد.
وي به تعاملات وزارت صنعت و خودروسازان براي خودروهاي ديزلي اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله در اين حوزه نيز اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم. در موتورهاي ديزلي با شرايط سوخت يورو4 و فيلتر ذرات در حال توليد هستيم. براي اتوبوس‌ها نيز با سوخت سي ان جي قراردادهايي بسته شده كه درسال آينده شروع خواهد شد. در بخش موتورسيكلت‌هاي برقي نيز بايد همكاري‌هاي مناسب صورت گيرد ولي وزارت صنعت براي جلوگيري از آلايندگي‌ها از اول تيرماه ثبت سفارش موتورهاي كاربراتوري را متوقف كرده است تا توليد موتورسيكلت‌هاي انژكتوري با سرعت بيشتري انجام شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اعلام اينكه از اول سال تاكنون 15 هزار موتورسيكلت برقي توليد شده است، گفت: البته اين توليد بيشتر مونتاژي بوده است ولي در اينجا از خانم ابتكار و آقاي شريعتمداري خواهش مي‌كنيم آن بسته‌اي كه از اوايل سال 93 براي توليد خودروهاي برقي به دولت داده‌ايم را بررسي و تصميمات لازم را در اين رابطه اتخاذ كنند، چراكه هنوز اين بسته در رفت و برگشت است.
نعمت‌زاده با اعلام اينكه مي‌گويند خودروهاي داخلي آدم مي‌كشند، تصريح كرد: اين راننده است كه مقصر تصادفات است، اگر راننده سهل‌انگاري نكند حادثه‌اي اتفاق نمي‌افتد. در مقطعي مي‌گفتند پژو 405 آتش مي‌گيرد. وقتي بررسي كرديم ديديم يكسري شیلنگ‌هاي وارداتي در اين خودرو نصب شده كه اشكال داشته و خوشبختانه اين موضوع را در اسرع وقت رفع كرديم.
وي اضافه كرد: به خودروسازان توصيه مي‌كنم اگر اشكالي در توليدات خود دارند فراخوان بدهند كه يك كار فرهنگي است. نبايد خجالت بكشند بايد اعلام كنند كه اين محصول نارسايي دارد و از مردم بخواهند تا با مراجعه به شركت‌ها اشكالات خودروها را برطرف كنند.

  انتقاد رئیس‌کمیسیون کشاورزی مجلس از صنعت خودروسازی
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس خطاب به وزير صنعت گفت: قبلاً اعلام كرديد كه توان توليد خودرو يورو ۶ را داريد، توليد اين خودرو پيشكش، حداقل خودروي يورو ۵ توليد كنيد.
به گزارش فارس، شاعري در مراسم جايگزيني 40 هزار دستگاه تاكسي فرسوده توسط ايران خودرو اظهار داشت: در جلسه‌اي كه قبلاً با وزير صنعت داشتيم، اعلام كرد كه توانايي توليد خودرو با استاندارد يورو 6 را داريم، اما حالا توليد يورو 6 پيشكش، حداقل در يكي از خطوط توليد خودروسازي، خودرو با استاندارد يورو 5 توليد كنيد تا در سال آينده شاهد توليد خودروي يورو 5 باشيم.
وي تصريح كرد: وزارت نفت نيز بايد مكلف به توليد سوخت يورو 5 شود.
شاعري ميزان آلايندگي هر تاكسي فرسوده را 15 تا 20 برابر تاكسي‌هاي نو اعلام كرد و گفت: براي رفع آلودگي هوا بايد به سمت ارتقاي كيفي خودرو و سوخت و توسعه حمل و نقل عمومي كشور حركت كنيم.
وي با اشاره به نامگذاري 29 دي ماه به عنوان روز هواي پاك، افزود: در اين روز در تهران آلوده‌ترين روز هواي كشور را داشتيم كه مصرف سوخت و خودروي غير استاندارد دليل اصلي اين اتفاق بود.  عزيز اكبريان، رئيس كميسيون صنايع مجلس نيز در اين مراسم گفت: حتي اگر امروز خودروهاي يورو ۶ نيز به كشور وارد شوند، با توجه به كيفيت سوخت فعلي، استاندارد اين خودروها يورو صفر خواهد بود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن