تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817665739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لبخند زدن را تمرین کنید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: لبخند زدن را تمرین کنید
یک روان‌شناس اولین گام برای برخورداری از حال خوب و کاهش اثرات تنش‌های زندگی روزمره را تمرین لبخند برای تمامی افراد جامعه دانست و تاکید کرد: برای دستیابی به حال خوب و به تبع آن داشتن جامعه‌ای با حال خوب، اقداماتی باید انجام شود که می‌توان گفت اولین و راحت‌ترین گام در این مسیر تمرین انفرادی لبخند است
آفتاب‌‌نیوز : الهام فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خنده و مثبت‌اندیشی را در کاهش تنش‌های اجتماعی موثر می‌داند و می‌گوید: حالت غمگین صورت و حتی عضلات صورت در این حالت خود می‌تواند تنش، اضطراب و در کل ناراحتی فرد را تشدید کند. غمگین بودن با توجه به اثرات روانی که در پی دارد کارایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خنده را راهی برای تسکین موقت ناراحتی و تنش‌های عصبی می‌داند و می‌افزاید: اگر از الفبای خنده یعنی همان حالت چهره زمانی که فرد در ابتدایی‌ترین اقدام سعی کند صورتش حالت خنده به خود بگیرد، شروع کنیم، اولین تغییر در عضلات صورت به وجود می‌آید و همین تغییر عضله صورت تاثیر هر چند جزئی و کوچک را در فرد به وجود می‌آورد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تمرین حالت خنده در چهره شروعی برای داشتن حال خوب است، عنوان می‌کند: حس و میل به داشتن حال خوب و دوری از کسالت و تنش‌های روزمره با این اقدام کوچک استارت زده می‌شود و به اصطلاح چهره از حالت عبوس خارج می‌شود.

فراهانی بیان می‌کند: تمرین حالت خنده و داشتن لبخند بر صورت مقدمه دوری از تنش‌ها و افسردگی‌های ناشی از زندگی روزمره است، اما راهکار قطعی نیست. باید توجه داشت که برای داشتن حال خوب بویژه در اشخاصی که به دلایل مختلف از جمله مواجه شدن با آسیب‌های اجتماعی با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، اقدامات وسیع‌تری بعد از این تمرین باید در نظر گرفته شود.

وی در خصوص میزان تاثیرگذاری لبخندی که عمق نداشته باشد و از درون نشات نگیرد، می‌گوید: قطعا شادی که از درون نشات گرفته و وضعیت روانی فرد نیز در حد نرمال باشد ماندگارتر است و اثرات مثبت بیشتری دارد، اما لبخند سطحی و تمرین آنهم قطعا اثرات مثبتی دارد.

این روانشناس بیان می‌کند: حضور در کارگاه‌های مثبت‌اندیشی در امتداد تمرین لبخند در راستای ایجاد حال خوب برای افراد جامعه می‌تواند بسیار موثر باشد، اما نکته مهم در خصوص این کارگاه‌ها استمرار و نحوه برگزاری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

فراهانی ادامه می‌دهد: آموزش مثبت‌اندیشی دقیقا باید به صورت کارگاهی و مشارکتی انجام شود و جامعه هدف این کارگاه‌ها باید مشخص باشند و مسائل و مباحث نیز بر اساس مخاطبین مطرح شوند.

وی با اشاره به تنش‌های روزمره زندگی امروز و تاثیری که این موضوع بر روح و روان افراد دارد، عنوان می‌کند: برگزاری کارگاه‌های مثبت‌اندیشی به صورت مستمر در حقیقت به افراد این توانایی را می‌دهد که در مواجهه با تنش‌های زندگی روزمره، افکاری مثبت را جایگزین تنش‌ها کرده و با روحیه مطلوب‌تر به انجام وظایف و زندگی خانوادگی و اجتماعی بپردازند.

این روانشناس تاکید می‌کند: حال خوب بخشی از نیاز امروز جامعه است و برای رسیدن افراد جامعه به توانمندی روحی و روانی در کنار تشویق افراد به تمرین لبخند انفرادی، مسائل دیگری نیز از جمله آموزش یک سری مهارت‌ها برای رویارویی با مسائل و مشکلات روز و نیز هیجان‌های ناشی از این مسائل و معضلات باید مورد توجه قرار بگیرد.



۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن