تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798653223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات مهم مراقبت از دندان


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نکات مهم مراقبت از دندان
تنبلی و بی انگیزگی برای نگهداری از دندان ها نتیجه ای جز خرابی آنها و متحمل شدن هزینه های سنگین دندانپزشکی ندارد، پس با روش های مراقبت و نگهداری از این مرواریدها در دهانتان آشنا شوید.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان بهداشتی به افراد توصیه می کنند برای مراقبت از دهان و دندان های خود به طور منظم مسواک بزنند تا با مشکل پوسیدگی و التهاب لثه های خود مواجه نشوند.
براساس جدیدترین پژوهش ها هرفرد برای حفظ سلامت دندان های خود و جلوگیری از بروز بیماری های لثه باید روزانه حداقل دو نوبت مسواک کند.
 
هر نوبت مسواک کردن باید حداقل دو دقیقه به طول بینجامد و کارشناسان توصیه می کنند افراد برای اطمینان از تمیز شدن محیط دندان های خود می توانند از مسواک برقی نیز استفاده کنند.
 
مسواک کردن حتی با صرف وقت و دقت فراوان تنها می تواند حدود ۶۵ درصد از میکروب ها و آلودگی های سطح دهان را پاک کند و برای  تمیز کردن دندان ها باید از نخ دندان و دهانشویه به طور همزمان با مسواک استفاده کرد.


مینای دندان یکی از اعضای بسیار ارزشمند در بدن محسوب می شود که قابلیت بازسازی خود را ندارد و هرگونه حفره یا پوسیدگی دندان آن را برای همیشه تخریب می کند، معمولا در روش های تهاجمی درمان پوسیدگی مانند پرکردن یا عصب کشی دندان، بخش زیادی ازمینای دندان ازبین می رود در صورتی که اگر فرد به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت داده و به طور مرتب مسواک بزند از همه این هزینه های پزشکی و درد ناشی از پوسیدگی، تزریق داروی بی حسی و سایر موارد بی نیاز می شود.


علاوه بر پوسیدگی دندان ها، التهاب لثه نیز یکی دیگر از نتایج رسیدگی نکردن به بهداشت دهان و دندان است و می تواند در دراز مدت منجربه بیماری پریودنتیت شودکه باعث تغییر فرم لثه ها و از دست دادن دندان ها می شود.


اتهاب و عفونت لثه می تواند باعث بروز بیماری های قلبی شود و براین اساس کارشناسان هشدار می دهند افراد بویژه سالمندان توجه وی‍ژه ای برای مراقبت از دندان و لثه های خود داشته باشند.
از جمله مزایای مسواک زدن، تمیزی و سفیدی دندان ها، خوشبو شدن دهان و تنفس، کاهش بیماری های دهان و دندان و افزایش اعتماد به نفس فرد به واسطه داشتن دندان هایی زیبا و سفید است.


کارشناسان بویژه توصیه می کنند افراد حتما شب ها قبل از خواب مسواک بزنند زیرا در طول خواب به دلیل اینکه فرد مایعات نمی نوشد در صورتی که مسواک نزده باشد محیط مناسبی برای رشد و تجمع باکتری ها و معمولا خرابی بیشتر دندان ها در این زمان رخ می دهد. علاوه بر مسواک زدن حفظ رژیم غذایی سالم نیز در نگهداری دندان ها بسیار موثر است، خوراکی و نوشیدنی های شیرین، استعمال دخانیات، خوردن خوراکی های ترش، مصرف آبنبات و سایر خوراکی هایی که به لثه و دندان ها می چسبند، کاهش صرف آب، کمبود مصرف میوه و سبزی در رژیم غذایی وبه طور کلی خوراکی های قلیایی و در عوض مصرف خوراکی های اسیدی مانند گوشت قرمز به میزان زیاد همگی می توانند باعث تخریب دندان ها شوند.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن