تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798781698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین اخبار از زمان پرداخت تسهیلات به حادثه دیدگان پلاسکو | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کمیجانی با اشاره به وظیفه سیستم بانکی در نقل و انتقال وجوه گفت: برای رفع نیازهای تولید و تجاری صرافی ها باید بتوانند در سطح بازار خُرد و تامین نیازهای خرد و آنی را پوشش دهند.

به گزارش تراز ،اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در حاشیه همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید در جمع خبرنگاران با اشاره به ساماندهی صرافی ها گفت: این امر در دستور جلسه شورای پول و اعتبار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال به نتیجه آن را به نتیجه برسانیم.

وی به دلیل بازنگری در این دستورالعمل که در سال 1393 نگاشته و اجرا شده است اشاره کرد و اظهار داشت: تحولاتی در تعاملات بین المللی صورت گرفته که فقط یک دلیل آن وضعیت دوران پسابرجام است.

کمیجانی ادامه داد: گسترده شدن فعالیت صرافی ها به دوره تحریم ها و محدود شدن نظام بانکی در عرصه تعاملات بین الملل باز می گردد که در آن دوره، بیشتر صرافی ها با نظارت بانک مرکزی فعالیت داشتند و این سبب شده بود تا فعالیت آنها و حجم آن رشد کند براین اساس می طلبد تا این دستورالعمل بازنگری شود.

قائم مقام بانک مرکزی به انتقال فعالیت های عمده ارزی از صرافی ها به بانک ها اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید از صرافی ها انتظار رفع نیازهای کوتاه مدت مشتریان خرد، مسافران و نیازهای آنی را داشته باشیم زیرا صرافی نمی تواند نیاز کلان کشور را رفع کند.

وی ادامه داد : از 2 ماه گذشته، دستورالعمل ها اعلام و بانک ها وارد عمل شدند و امروز وقتی گشایش اعتباری اسنادی می شود، در واقع تعهدات ارزی را پذیرفته اند.

کمیجانی با اشاره به وظیفه سیستم بانکی در نقل و انتقال وجوه گفت: برای رفع نیازهای تولید و تجاری صرافی ها باید بتوانند در سطح بازار خُرد و تامین نیازهای خرد و آنی را پوشش دهند.

قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه روابط کارگزاری و روابط بانکی با نظام بین الملل رو به گسترش است، ادامه داد: موضوع ورود بانک های خارجی به بازار ایران، امری زمان بر بوده و کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده و با وجود مطرح شدن تقاضاهای متعدد باید به میزان جدیت آن پرداخت که اغلب مشتریان در حال کسب اطلاعات و بازاریابی هستند زیرا کسی که می خواهد سرمایه گذاری کند، باید محاسبات ریسک داشته باشد و با توجیه اقتصادی وارد کار شود.

وی با اشاره به تسعیر ارز و منابع ناشی از آن گفت: در حال حاضر در قالب مصوبه اولیه مجلس، ترتیباتی در قالب آیین نامه ای تهیه و بر مبنای 45 هزار میلیارد تومان تدبیر شده تا وارد مرحله اجرا شویم.

کمیجانی به 10 هزار میلیارد تومانی که از محل تسعیر ارز نصیب دولت می شود اشاره کرد و گفت: این مبلغ برآوردهای اولیه ای بوده که با توجه به اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز در نظر گرفته شده بود اما هنوز یکسان سازی نشده است.

قائم مقام بانک مرکزی ادامه داد: محاسبات به طور کارشناسی انجام و آیین نامه ای که اکنون تنظیم شده است، روی میز اجرا قرار دارد و در جهت بخش تولید، عملیاتی می شود.

قائم مقام بانک مرکزی در پایان با اشاره به زمان پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی به زیان دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو خاطر نشان کرد: در ابتدا باید اطلاعات مالکان و نیز متقاضیان مشخص شود و در قالب تعداد متقاضیان و حجم نیازهای آنان، جمع بندی و درباره آن تصمیم گیری می شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 5 بهمن 1395 - 15:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن