تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798346385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۵۰هزار دستگاه موتور سیکلت در کارخانه ها دپو شده است/ وزیر صنعت از وضعیت تولید و فروش ما با خبر است | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: خادم منصوری: مشکل پلاک کردن موتور سیکلت ها همچنان ادامه داشته و متاسفانه فروشگاه های ما که حدود ۵۰۰ فروشگاه موتور سیکلت هستند همگی همچنان با رکود مواجه هستند.

به گزارش تراز ،محمد خادم منصوری رییس اتحادیه صنفی فروشندگان دوچرخه وموتورسیکلت و لوازم یدکی با اشاره به وجود ۱۲۰۰ واحد فعال صنفی دارای مجوزبه خبرنگار تراز گفت: در حال حاضر چیزی بیش از ۲۰۰ واحد صنفی ما نیز بدون پروانه کسب مشغول به کار هستند که هم اکنون در  مراحل اخذ پروانه کسب هستند. وی درباره وضعیت واحدهای صنفی افزود: مشکل پلاک کردن موتور سیکلت ها همچنان ادامه داشته و متاسفانه فروشگاه های ما که حدود ۵۰۰ فروشگاه موتور سیکلت هستند همگی  همچنان با رکود مواجه هستند.
منصوری خاطرنشان کرد: از طرفی موتورهای تولید شده ما نیز در کارخانه ها مانده و منتظر پلاک شدن هستند که هنوز هیچ رایزنی یا صحبتی در این باره با ما نشده است. به هرحال ما در انجمن تولید کنندگان موتور سیکلت، افراد باسابقه و کارشناسانی با حدود ۵۰ تا ۶۰ سال سابقه داریم که متاسفانه هیچ توجهی به نظرات کارشناسی این دوستان نشده و حتی صدا و سیما نیز صرفا نگاهی یک طرفه به موضوع داشته است.وی با واقعی ندانستن این موضوع که هر موتور سیکلت به اندازه ۵ خودرو آلودگی ایجاد می کند تصریح کرد: بهتر است صدا و سیما و سایر رسانه ها قبل از انتشار این اخبار با دعوت از کارشناسان انجمن یا اتحادیه های صنفی ما این موضوع را به بحث گذاشته و بعد از مناظره کارشناسان صنفی ما با کارشناسان محیط زیست این اخبار و مسائل رسانه ای شود.
این فعال صنفی درباره دلایل آلودگی هوا و نقش موتور سیکلت ها در این زمینه اظهار داشت: آلودگی موتور سیکلت های کاربراتوری و انژکتوری بیشتر به اگزوز آن ها بر می گردد که مشکل این اگزوزها نیز با رقم ناچیزی با داشتن کاتالیزور قابل حل شدن است. وی ادامه داد: متاسفانه عده ای این موضوع را چنان به گردن موتور سیکلت ها انداخته اند که الان کارخانه های ما با بیش از ۳۰ هزار پرسنل در شرف تعطیلی قرار گرفته اند.
منصوری با انتقاد از سیاست های دولت یازدهم در عدم حمایت از تولید ملی به تراز گفت: عده ای در سال حمایت از تولید ملی صرفا با دستور و بخشنامه و به بهانه حل مشکلات بخشی، قصد تعطیلی تولید را دارند. در حالیکه ما آمادگی کامل داریم با انجمن تولید کنندگان موتور سیکلت و اتحادیه فروشندگان جلساتی گذاشته و اثبات کنیم که این موارد واقعیت ندارد.
رییس اتحادیه صنفی فروشندگان دوچرخه وموتورسیکلت با تاکید بر این موضوع که اگر واقعا یک موتور سیکلت به اندازه ۵ اتومبیل آلایندگی هوا دارد بهتر است تولید موتور سیکلت متوقف و جمع آوری شود خاطرنشان کرد: طرح جایگزینی درباره موتور سیکلت های قدیمی مطرح بود که شرکت هایی این موتور سیکلت ها را گرفته و با ارائه تسهیلاتی موتور سیکلت های جدیدی را جایگزین آن ها کنند تا با هزینه کمتری بتوانند موتور سیکلت خود را تعویض کنند. وی تصریح کرد: اما متاسفانه دولت قصد حمایت از تولید داخلی را نداشته و از نظرات خبرگان صنفی ما استفاده نمی کند وگرنه به راحتی هم مشکل دولت و هم مشکل بخش خصوصی حل می شود.
منصوری با تاکید بر رایزنی های صورت گرفته با سازمان محیط زیست اظهار داشت: ما تمام اقدامات لازم در این زمینه را انجام دادیم اما تا کنون حرف مان به جایی نرسیده است به گونه ای که حتی به رئیس اتاق اصناف و وزارت صنعت نیز اطلاع داده و صحبت هایی با آن ها نیز داشته ایم. وی تصریح کرد: حتی خود وزیر صنعت و معدن نیز شخصا در جریان این موضوع که حدود ۴۵۰ هزار موتور سیکلت تولید شده در انبارها دپو شده است قرار دارد.  
این فعال اقتصادی درباره کاتالیزورهایی که آلودگی موجود را از طریق اگزوز دفع کرده یا کاهش می دهند افزود: اگر با انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت هماهنگی شود اطلاعات دقیق تری در این زمینه وجود دارد که با هزینه بسیار کمی می توان این مشکل را حل کرد وگرنه صرفا با طرح این موضوع که هر موتور به اندازه ۵ خودرو آلودگی ایجاد می کند و کشاندن این خبر غلط به سطح جامعه بدون ارائه راهکار و توقف تولید مشکلی حل نخواهد شد.
وی در خاتمه با تقاضای مجدد خود از دولت مبنی بر استفاده از خبرگان و کارشناسان صنفی، تصریح کرد: قطعا ما نیز خواستار هوای پاک و سالم هستیم اما چون دیوار ما بسیار کوتاه تر از دیوار خودروسازان است صرفا تقصیرات به گردن ما افتاده و هیچ  توجهی به نظرات ما نمی شود.



تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 4 بهمن 1395 - 11:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن