تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817420059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنشستگی پیش از موعد به درد همه زنان نمی‌خورد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان بدون شرط سنی مورد استقبال زنان کارگر قرار نمی‌گیرد و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که در مشاغل سخت و زیان آور کار می‌کنند و شرایط کار برایشان سخت و دشوار شده است.


علی اصلانی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث بازنشستگی پیش از موعد بانوان بدون شرط سنی دولت باید نگاه رو به آینده داشته باشد چون هم مشکل بیکاری روز افزون فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با جایگزینی افراد برطرف می‌شود و هم به جای پرداخت ۳۰ یا ۳۵ روز حقوق به فرد بازنشسته تنها ۲۰ روز حقوق به او می‌پردازد و لذا بار مالی کمتری برای دولت دارد.


وی افزود: در حال حاضر شرایط زندگی و هزینه‌های سنگین معیشت به گونه‌ای است که نیروی کار شاغل به بازنشستگی با ۲۰ روز حقوق فکر نمی‌کند چون این میزان حقوق کفاف زندگی او و خانواده‌اش را نمی‌دهد، بنابراین کارگران و شاغلان زن قطعا از این مصوبه استقبال نمی‌کنند. این طرح بیشتر به درد کسانی می‌خورد که در کارهای سخت و زیان آور مشغول کارند و شرایط ادامه کار برایشان سخت و دشوار شده است.


اصلانی تصریح کرد: متاسفانه همین حالا بسیاری از زنان دارای ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن با وجود تصویب قانون نمی‌توانند بازنشسته شوند و سیاست تامین اجتماعی این است که این اتفاق نیفتد و کسری بودجه را بهانه قرار می‌دهد، لذا شورای نگهبان با در نظر گرفتن این مساله که همین قانون هم اجرا نمی‌شود نگاه ویژه‌ای به مصوبه اخیر مجلس داشته باشد.


این مقام مسئول کارگری در ادامه درباره مصوبه معافیت بیمه‌ای کارفرمایان به شرط جذب فارغ التحصیلان که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است، گفت: شخصا معتقدم مشکل کافرمایان معافیت بیمه‌ای نیست که اگر حلش کنیم همه مشکلات تولید برطرف شود.


اصلانی افزود:در حال حاضر بسیاری از کارفرماها به دلیل شرایط اقتصادی، ‌ رکود و ناتوانی در تامین مواد اولیه و پرداخت هزینه‌ها، کارگران خود را تقلیل می‌دهند به نحوی که کارگاهی که ۳۰۰ کارگر داشته تعداد کارگرانش به ۱۰۰ کارگر رسیده است، لذا کارفرما به فکر جذب نیرو نیست چون رکود بزرگترین مشکل تولید است.


عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار تاکید کرد: در کارگاهها از ۱۰۰ درصد هزینه کارفرما ۱۰ تا ۱۲ درصد هزینه دستمزد است باقی هزینه‌های دیگر است. اگر هدف دولت از طرح ایجاد اشتغال است برای این هزینه‌ها فکری بکند و سود وام‌های بانکی را پایین بیاورد. کارفرمایی که ۳۳ درصد سود بانکی می‌دهد چقدر باید تولید کند و سودآوری داشته باشد که از عهده سود ۳۳ درصدی برآید.


به اعتقاد وی زمانی این طرح قابلیت اجرا دارد که ۸۰ درصد مشکل کارفرمایان معافیت بیمه باشد و با اجرای آن فرضا ۱۰۰۰ نفر را جذب کرده باشند.


این مقام مسئول کارگری درعین حال با بیان اینکه معافیت بیمه کارفرمایان از کدام منبع جبران می‌شود؟ اظهار کرد: در این مصوبه گفته شده کارفرمایانی که نیروی جوان جویای کار را به خدمت بگیرند از پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه معافند، بنابراین منابع جایگزین این معافیت باید پیش‌بینی شده باشد چون اگر دیده نشود ورودی تامین اجتماعی با مشکل مواجه می‌شود.


اصلانی ‌گفت: بعضی شنیده‌ها حاکی از آن است که حق بیمه‌ها از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت خواهد شد. سوال این است که اگر هدفمندی یارانه‌ها پولی در بساط دارد چرا بیمه سلامت به این روز افتاده است؟ لذا تاکید ما این است که منابع جبرانی بابت ۲۳ درصد معافیت کارفرمایان باید پیش‌بینی شود تا مشکلی برای اجرای طرح به وجود نیاید.




۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن