تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816981897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجارت ۱۰ ساله ایران و امارات


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روند ۱۰ ساله تجاری ایران با امارات متحده عربی حاکی از این است که تراز تجاری همواره منفی بوده و با رشد کند صادرات ایران به این کشور تراز تجاری در حال نزدیک شدن به صفر است.


بررسی روند ۱۰ ساله تجارت ایران و امارات متحده عربی از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۴ نشان می‌دهد که همواره تراز تجاری منفی بوده اما با کاهش شدید واردات یک بار در سال ۱۳۹۱ و بار دیگر در سال ۱۳۹۴ و نیز رشد مثبت صادرات ایران به امارات، تراز تجاری در حال نزدیک شدن به صفر است. علاوه بر این در مقایسه متوسط قیمت صادرات و واردات نیز همواره شاهد فزونی دو برابری و یا بیشترِ متوسط قیمت واردات نسبت به صادرات هستیم. 


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با مقایسه آمار ۵ قلم عمده صادراتی در ۱۰ سال اخیر مشاهده  می‌شود که بیشترین صادرات و بیشترین تعداد حضور در لیست ۵ گانه در کل سال‌ها مربوط به اقلام گازهای نفتی و سایر هیدروکربورهای گازی، مخلوط‌های هیدروکربورهای بودار، قیر نفت، روغن‌های سبک غیرخام و فرآورده، سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین، گاز طبیعی مایع شده، روغن موتور، نفت یا روغن‌های معدنی قیری، گیریس، پسته در میان اقلام اصلی قرار داشتند.


در این بین اقلامی هم وجود دارند که طی این دوره زمانی حضور غیرمتوالی داشتند که شامل آلومینیوم غیرمنظور به صورت کار نشده، زیورآلات یا جواهرآلات و اجزای آنها از فلزات گرانبها، کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده، پلی‌اتیلن گرید فیلم، حلال‌ها و رقیق‌کننده و محصولات از آهن یا فولاد غیره ممزوج می‌شوند.


در رابطه با ارزش واردات امارات متحده عربی از جهان آمار دقیقی در تمام سال‌های گذشته در تارنمای مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) ارائه نشده است اما با توجه به آمار موجود، تغییرات ارزش واردات از ایران با تغییرات واردات از جهان، تقریبا هم‌راستا بوده و همزمان با کاهش واردات در جهان در سال‌های پایانی شاهد کاهش واردات از ایران هستیم.


ارزش صادرات در سال ۱۳۸۴ معادل ۱۵۴۵ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۵ معادل ۱۷۲۸ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۶ معادل ۲۱۶۶ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۷ معادل ۲۳۲۲ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۸ معادل ۲۸۷۵ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۹ معادل ۳۲۹۷ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۰ معادل ۴۵۱۵ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۱ معادل ۳۵۳۲ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۲ معادل ۳۵۵۹ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۳ معادل ۳۷۶۷ میلیون دلار و در سال ۱۳۹۴ معادل ۴۸۹۴ میلیون دلار بوده است.


این در حالی است که ارزش واردات در سال ۱۳۸۴ معادل ۷۶۷۳ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۵ معادل ۹۳۴۰ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۶ معادل ۱۱۵۰۹ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۷ معادل ۱۳۴۷۱ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۸ معادل ۱۶۱۲۰ میلیون دلار، در سال ۱۳۸۹ معادل ۱۶۶۶۴ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۰ معادل ۱۷۴۲۷ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۱ معادل ۱۰۱۹۵ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰۲۷۴ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۳ معادل ۱۰۹۷۰ میلیون دلار و در سال ۱۳۹۴ معادل ۶۹۷۶ میلیون دلار بوده است.


همچنین تراز تجاری در سال ۱۳۸۴ معادل ۶۱۲۸- میلیون دلار، در سال ۱۳۸۵ معادل ۷۶۱۳- میلیون دلار، در سال ۱۳۸۶ معادل ۹۳۴۳- میلیون دلار، در سال ۱۳۸۷ معادل ۱۱۱۴۸- میلیون دلار، در سال ۱۳۸۸ معادل ۱۳۲۴۵- میلیون دلار، در سال ۱۳۸۹ معادل ۱۳۳۶۶- میلیون دلار، در سال ۱۳۹۰ معادل ۱۲۹۱۲- میلیون دلار، در سال ۱۳۹۱ معادل ۶۶۶۳- میلیون دلار، در سال ۱۳۹۲ معادل ۶۷۱۴- میلیون دلار، در سال ۱۳۹۳ معادل ۷۲۰۳- میلیون دلار و در سال ۱۳۹۴ معادل ۲۰۸۲- میلیون دلار بوده است.


بنابراین رشد تجارت ایران و امارات عربی در سال ۱۳۸۵ برابر ۱۲ درصد، در سال ۱۳۸۶ برابر ۲۵ درصد، در سال ۱۳۸۷ برابر ۷ درصد، در سال ۱۳۸۸ برابر ۲۴ درصد، در سال ۱۳۸۹ برابر ۱۵ درصد، در سال ۱۳۹۰ برابر ۳۷  درصد، در سال ۱۳۹۱ برابر ۲۲- درصد، در سال ۱۳۹۲ برابر یک درصد، در سال ۱۳۹۳ برابر ۶ درصد و در سال ۱۳۹۴ برابر ۳۰ درصد بوده است.




۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن