تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798425854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر ارشاد: بیش از 160 هزار کانال فساد در فضای مجازی بسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وزیر ارشاد: بیش از 160 هزار کانال فساد در فضای مجازی بسته شد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه عبور از انبوه آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی بازگشت به دین، معرفت، مسجد، محراب و حوزه است.


به گزارش فارس، سید رضا صالحی‌امیری امشب در سومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با رویکرد ارتباطات اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: امروز قبل از هر چیزی باید به این باور برسیم که در دنیای پرتلاطم امروز گام‌های بیشتری در حوزه مبانی دینی و معرفتی برداریم.


وی افزود: امروز نه تنها از منظر نیاز جاری بلکه از منظر نیاز عینی نسل جوان به مباحث دینی مشهود است و باید بیش از پیش در این زمینه کار صورت گیرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه به باور قطعی رسیده‌ام که راه عبور از انبوه آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی بازگشت به دین و معرفت و مسجد و محراب و حوزه است گفت:  روحانیت توان دینی جامعه است و این جامعه با روحانیت علقه دینی و تاریخی دارد؛ اگر امروز ما درخت انقلاب را سبز و تنومند می بینیم قطعا نتیجه زحمات انسان‌های بزرگی است که از حوزه برخاسته‌اند و دولت و ملت مدیون حوزه، دیانت و فقاهت است.


وی با تاکید بر نیاز حوزه به آگاهی از تحولات جاری سطح کشور اظهار کرد: سرعت تحولات بی‌نظیر و غیرقابل تصور است و هیچ کشوری روی کره خاکی سراغ نداریم که سیر تحولات فرهنگی و اجتماعی آن به اندازه ایران اسلامی باشد و حجم و عمق و گستره تحولات فرهنگی در جامعه ایران بسیار گسترده است.


صالحی امیری خاطرنشان کرد: در گذشته ما سخن می‌گفتیم و عده‌ای شنونده بودند اما امروز میلیون‌ها تریبون سخن می‌گویند و شنونده‌های زیادی داریم.


وی با بیان اینکه امروز در یک شبکه اجتماعی تنها بیش از 1.5 میلیون کانال بیش از 3 میلیون خبر را منتشر می‌کنند و نیمی از کاربران شبکه های اجتماعی در ایران هستند افزود: حدود 40 میلیون نفر در شبکه‌های اجتماعی در حال تبادل اطلاعات هستند و این بستر عظیم و شاهراه بزرگی است که امروز در حال نشر و مصرف اطلاعات است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 27 میلیون جوان تنها در یک شبکه اجتماعی در کشور تبادل اطلاعات می‌کنند گفت: در یک سال گذشته بیش از 160 هزار کانال الحادی و فساد در کشور بسته شد تا جوانان در معرض بمب‌باران فرهنگی قرار نگیرند.


وی با تاکید بر اینکه به جای بستن بسترها باید به دنبال بستری برای تولید محتوا باشیم و اینجا نقش روحانیت بیش از پیش نمایان می‌شود افزود: امروز تنها طلبه در یک مسجد و در جمع معدودی سخن نمی‌گوید و همزمان میلیون‌ها نفر در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند این سخن را تولید و بازتولید کنند.


صالحی امیری اذعان کرد: امروز شما می‌توانید در منزل سخنرانی را ضبط کرده و در بستر شبکه اجتماعی میلیون ها انسان را متوجه خود کنید و در چنین فضایی حوزه نیازمند بازنگری است تا بتواند در بستر شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در راستای انتقال پیام به نسل جدید گام بردارد.


وی با تاکید بر اینکه نسل جدید ما در حوزه معرفتی دچار مشکل نیست گفت: جوانان ما به خدا، معاد، ثواب، روحانیت و اهل‌بیت اعتماد و اعتقاد درونی دارند و این سرمایه بزرگی در اختیار روحانیت است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تمام انسان‌هایی که در کشور دچار چالش و بحران می‌شوند زمانی که از آنها نظرخواهی شد بیش از 99 درصد گفتند که به خدا پناه می بریم و این باور معرفتی جامعه است و باید از این بستر حداکثر استفاده شود.


وی ابراز کرد: انتظار از این جمع بزرگ که سرمایه‌های اصلی حوزه‌های علمیه هستند این است که در شیوه‌های تبلیغ بازنگری را در دستور کار خود قرار دهند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: چگونگی برخورد با آسیب‌های اجتماعی وظیفه جدیدی است که بر دوش حوزه بود و ما به عنوان دولت با تمام توان به کمک شما می‌آییم اما بدانید این مساله از توان دولت خارج است.


وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی توانایی حل مشکلات کشور را ندارد گفت: الزاما در این زمینه ما به پشتوانه روحانیت نیاز داریم و روحانیت و مرجعیت هم به مثابه خورشیدی هستند که هم روشنی بخش و هم گرما بخش هستند.


صالحی امیری تصریح کرد: دولت معتقد است که باید مستمرا رابطه خود را با حوزه تقویت کند و صف حضور مسوولان برای دیدار با فضلا و اعظام نه از باب تشریفات بلکه از باب احساس نیاز است.


وی با تاکید بر اینکه سعی داریم حداکثر بهره مندی را اندیشه بزرگان حوزه برای انجام صحیح امور داشته باشیم افزود: در ارشاد در بیش از 20 حوزه فعالیت فرهنگی درگیر هستیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه قرآنی با تشکیل معاونت قرآنی سعی داریم در سطح شکلی و معرفتی در توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی قدم‌های موثر برداریم اما رسالت اصلی در این زمینه بر عهده حوزه است.


وی با بیان اینکه بیش از 23 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد را ساماندهی کردیم گفت: با این حال این حرکت کمتر از 20 درصد نیاز مساجد کشور است.


صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه ما امروز در بیش از 60 نقطه دنیا با تشکیل رایزنی فرهنگی در حال فعالیت فرهنگی هستیم گفت: مردم از ما مطالبه فرهنگ دینی و اسلامی را دارند منبع و منشاء بازنشر تولیدات دینی حوزه‌های دینی هستند و ما دستگاه انتقال‌دهنده این نیاز به جامعه و نسل جوان هستیم.


وی در پایان گفت: نسل جوان امروز در بمباران فرهنگی دشمن قرار دارد و صیانت از این نسل رسالت ما و شما است.


تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ - 18 January 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن