تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817628402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازندگی‌کشور وامدارآیت‌ا...‌هاشمی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سازندگی‌کشور وامدارآیت‌ا...‌هاشمی
تاثیر رحلت آیت‌ا...‌هاشمی را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد، اما آنچه در روزهای گذشته مورد توجه فعالان سیاسی قرار گرفته است آینده کشور بعد از آیت‌ا...‌هاشمی است.
روز نو :  تاثیر رحلت آیت‌ا...‌هاشمی را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد، اما آنچه در روزهای گذشته مورد توجه فعالان سیاسی قرار گرفته است آینده کشور بعد از آیت‌ا...‌هاشمی است.

به گزارش روز نو؛ برای بررسی اینکه این نکته به چه دلیل در فضای سیاسی ایران پررنگ شده است، باید به وضعیت کشور در چند سال اخیر و نقش آیت­‌ا...‌هاشمی در روند حرکت آن نگاه کرد؛ زمانی که کشور در اوج مشکلات ساختاری و زیرساختی قرار گرفته بود و هشت سال مدیریت اصولگرایان به رهبری محمود احمدی نژاد ایران را به یک بن بست سیاسی و اقتصادی کشانده بود. انتخابات ۹۲ خانه­ امید بسیاری شد تا شاید بتوان این وضع را تغییر داد. درحالی که بسیاری از نزدیکان احمدی‌نژاد خیز دوباره برداشته بودند تا سیاست کشور را همچنان در انحصار خود نگه دارند اما نگاه مردم به سمت دیگری بود. آیت‌ا...‌هاشمی زمانی بعد از ۸ سال جنگ به میدان آمد تا زیرساخت‌های کشور را از نو بسازد و دست تقدیر این بار هم‌هاشمی را منجی ایران بعد از هشت سال تخریب اصولگرایان قرار داده بود. آیت‌ا...‌هاشمی هم نشان داد برای کمک به کشور آماده است. او نشان داد حتی در حدود هشتاد سالگی هم ابایی از قرار گرفتن در ترازوی رای مردم ندارد، چرا که به عملکرد خود مطمئن بود. اما در میان ناباوری، امید ملت برای تغییر و رهایی از مشکلات ریز و درشت رد صلاحیت شد! اتفاقی که نیازی به توضیح ندارد. با این حال این پایان ماجرای نقش‌آفرینی آیت‌ا...‌هاشمی در تلاش برای تغییر وضعیت در ایران نبود. حمایت آیت‌ا...‌هاشمی از حسن روحانی در واپسین روزهای انتخابات ۹۲ ورق را برگرداند. اصلاح‌طلبان هم با نقشی چشمگیر به این وضعیت کمک کردند تا درمیان ناباوری انحصارگرایان روحانی با ۱۹ میلیون رای راهی پاستور شد تا بار دیگر مشخص شود گرایش مردم به چه سمتی است.
 
تنها عقل باید جلو تندروها بایستد
 
حجت‌الاسلام ناصر نقویان درباره معادلات سیاسی کشور بعد از فوت آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی و احتمال تسلط دوباره تندروها بر این عرصه گفت: فضا که الان هم دستشان است؛ همین که آقای‌هاشمی با آن عظمت در کنج رینگ قرار می‌گرفت، نشان می‌دهد که اگر از این به بعد بخواهند به ندای وحدتی که امام سر می‌داد گوش ندهند، اولین جفا را به امام کردند. وی ادامه داد: این انقلاب بدون نام امام به تعبیر رهبری هیچ جا شناخته شده نیست و هر کسی به خیال خودش کاری خلاف فرمایشات بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران کند، این خیال روز قیامت، مشمول آن آیه معروف قرآن می‌شود که خدا فرمود قُلْ هلْ نُنبِّئُكُم‌ بِالاخْسرِين اعْمـٰلا یعنی اینها از همه زیانکارتر خواهند بود. این استاد دانشگاه یادآور شد: تنها عقل باید جلو تندروها بایستد، چون لشکرکشی که نداریم! ما مثل تیم فوتبال هستیم که وقتی با یک تیم خارجی مسابقه داریم دیگر آبی و قرمز مطرح نیست. اگر مقداری انصاف و تقوا و دین حاکم باشد اینها حل می‌شود، اما اگر نبود و خودخواهی حاکم بود متاسفانه به تعبیر قرآن تابع شیطان می‌شویم. ان‌شاءا...آن روز مباد.
 
بازکردن راهی برای خدمت به مردم
 
علی شکوری راد درباره آینده سیاسی کشور پس از آیت‌ا...‌هاشمی می‌گوید: «آیت‌ا...‌هاشمی یک دیکته نوشته‌ای داشت که اگرچه برخی به آن غلط می‌گرفتند، اما هیچ‌کس به‌اندازه ایشان در تاریخ جمهوری اسلامی کنش سیاسی نداشته است. او هر بار که با جفایی مواجه شد و یا هر بار که عرصه را برایش تنگ کردند، راهی را برای خدمت به مردم و کشور باز کرد.» شکوری‌راد با تاکید بر اینکه آیت‌ا...‌هاشمی کسی است که در بیش از شش دهه از دوران فعالیت خود هیچ‌وقت از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرد و مردم را به حال خودشان وا‌ نگذاشت، اظهار کرد: «او همیشه در کنار مردم بود و همیشه برای تحقق آرمان‌های متعالی کشور با واقع‌بینی فعال بود.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز امیدواری کرد: «رحلت آیت‌ا...‌هاشمی برای کشور ما فصلی را ایجاد نکند که در آن آرمان‌های انقلاب تضعیف شود» و تاکید کرد: «امیدوارم که همان‌گونه که ایشان در زمان حیات خود برای کشور و مردم تلاش کرد، درگذشت او نیز تاثیرش تثبیت همان خط و مشی اعتدالی که او بنا نهاد و جهتگیری درستی که در راستای آرمان‌های انقلاب و اداره امور کشور بر اساس رای مردم داشت، باشد.» علی شکوری راد در پایان افزود: «بنابراین من فکر می‌کنم و امیدوارم درگذشت آیت‌ا...‌هاشمی باعث ترویج اندیشه و راه و رسم او باشد.»



منبع: آرمان


تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن