تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798261162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخفیف ویژه ۶۵ درصدی قیمت گاز برای پولدارها!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تخفیف ویژه ۶۵ درصدی قیمت گاز برای پولدارها!
تخفیف ویژه ۶۵ درصدی قیمت گاز برای پولدارها! محاسبه قیمت گاز برای مشترکین تا پیش از این برای 8 ماه سال بسته به میزان مصرف به صورت پلکانی تعیین می‌شد، اما از مهر امسال قیمت پلکانی حذف و همه مشترکان اعم از پرمصرف و کم‌ مصرف به ازای مصرف هر مترمکعب گاز 150 تومان می‌پردازند.


به گزارش فرهنگ نیوز، از مهر امسال در محاسبه قیمت گاز، قیمت پلکانی حذف و همه مشترکان اعم از پرمصرف و کم‌مصرف به ازای مصرف هرمترمکعب گاز ۱۵۰تومان می‌پردازند، موضوعی که باعث افزایش قیمت گاز برای کم مصرفها وکاهش قیمت برای مشترکین پرمصرف شده و خلاف اقتصاد مقاومتی است
 
محاسبه قیمت گاز برای مشترکین تا پیش از این برای 8 ماه سال بسته به میزان مصرف به صورت پلکانی تعیین می‌شد، اما از مهر امسال قیمت پلکانی حذف و همه مشترکان اعم از پرمصرف و کم‌ مصرف به ازای مصرف هر مترمکعب گاز 150 تومان می‌پردازند. موضوعی که باعث افزایش قیمت گاز برای کم مصرفها و کاهش قیمت برای مشترکین پرمصرف خواهد شد که خلاف اقتصاد مقاومتی است.
 
«حمیدرضا قریشی» کارشناس انرژی در برنامه رادیویی پیک بامدادی صبح امروز در این خصوص گفت: "وقتی قیمت گاز برای تمام مشترکین پرمصرف و کم مصرف 150 تومان تعیین شده است بدین معنی است که کسی که مصرف کمی داشته الان به جای 108 تومان باید 150 تومان به ازای هر مترمکعب (افزایش 45 درصد قیمت گاز) بپردازد و کسی که مصارف بالایی داشته و مثلا در واحد مسکونی خود سونا و جکوزی دارد به جای 430 تومان قبلی باید 150 تومان بپردازد.
 
وی افزود: این اقدام دولت بدان معنی است که دولت درحال انتقال سیگنال اقتصادی نادرست به بدنه جامعه است که با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تضاد است. در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 2 بند به کاهش شدت انرژی و یک بند به اصلاح الگوی مصرف اشاره کرده است. این شیوه از قیمت‌گذاری با تبصره ذیل ماده 10قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در تعارض است. در این تبصره عنوان شده است که یارانه انرژی پرداختی به مشترکین در محدوده الگوی استاندارد بایداز محل افزایش قیمت برای مشترکین پرمصرف تعیین شود.
 
«جواد نوفرستی» استاد دانشگاه نیز با اشاره به اینکه این قانون مبتنی بر قوانین بالا دستی نیست، گفت: متاسفانه در کشور فروش بیشتر انرژی برای شرکتهای ارائه دهنده همراه با سود بالایی است و لذا کاهش، کنترل و هدفمندی مصرف انرژی از اهمیت بالایی برخوردار نیست.
 
وی افزود: اثر این تصمیم به ضرر دهک‌های کم‌مصرف و به نفع دهکه‌ای پرمصرف و کاملا ضد علالت و تشویق کننده پرمصرف ها است. با این تصمیم به مشترکین پرمصرف 65 درصد تخفیف داده شده است. 
 
نوفرستی تصریح کرد: متاسفانه تنها دغدغه مسئولین این امر عبور بدون تنش از پیک مصرف و تشویق برای مصرف بیشتر برای درآمدزایی بیشتر دولت است.
 
در همین رابطه «مجید بوجارزاده» سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با حمایت از این قانون و اجرای آن گفته که این تصمیم ابلاغی از سوی هیات دولت است و ما مجری آن هستیم. اما «اسدالله قره خانی» سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرده که قرار است موضوع تعرفه های جدید گاز به کمیسیون انرژی بیاید تا بررسی شود. وی این تصمیم را در تعارض با اقتصاد مقاومتی دانسته و عنوان کرده که یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی توجه به اقشار آسیب پذیر وکم درآمدجامعه است که با تصمیم اخیر دولت مغایرت دارد.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان داشته که قرار است از تصمیم‌گیران این موضوع دعوت به عمل آید تا موضوع در کمیسیون انرژی مطرح گردد، چراکه کمیسیون انرژی مخالف این تصمیم است.
 
حال باید دید که بر چه اساس و منطقی این تصمیم که برخلاف سیاستهای بالادستی اقتصاد بوده گرفته شده است. موضوعی که قرار است در مجلس بررسی و اگر مشخص شود که نادرست است باید کار کارشناسی بیشتری در تدوین آیین نامه های دولت صورت گیرد و وجوه اضافی دریافتی از مردم مسترد شود.
 
 


منبع: تسنیم


95/10/26 - 17:44 - 2017-1-15 17:44:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن