تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798661907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله هاشمی در آخرین دیدار، برای مظلومیت روحانی اظهار نگرانی می کرد / چه توهین ها و بدگویی هایی که در سال های آخر به هاشمی نشد / او همه را تحمل کرد و با نظام ماند / ای بهشتی مظلوم شاهد بودی که هاشمی مظلوم تر از تو بود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


منتجب نیا:
آیت الله هاشمی در آخرین دیدار، برای مظلومیت روحانی اظهار نگرانی می کرد / چه توهین ها و بدگویی هایی که در سال های آخر به هاشمی نشد / او همه را تحمل کرد و با نظام ماند / ای بهشتی مظلوم شاهد بودی که هاشمی مظلوم تر از تو بود
تشییع پیکر امام و هاشمی نشان داد که آنها این هنر را داشتند که در دل مردم جای پیدا کنند. آغوش امام برای امام باز بود و هاشمی عزیزش را در آغوش کشید.
روز نو :  
تشییع پیکر امام و هاشمی نشان داد که آنها این هنر را داشتند که در دل مردم جای پیدا کنند. آغوش امام برای امام باز بود و هاشمی عزیزش را در آغوش کشید.

حجت الاسلام و المسلمین «رسول منتجب نیا» در مجلس ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کاشان به انتقاد از کسانی پرداخت که با عبارت «میزان حال فعلی افراد است» به شخصیت آیت الله هاشمی توهین کردند.
 
به گزارش روز نو، منجب نیا گفت با تفسیر غلط جمله امام، تمام خدمات هاشمی را نادیده گرفتند و به کسی توهین کردند که بیش از همه مورد اعتماد و محبت امام بود.
 
وی افزود: مصیبت آیت الله رفسنجانی اینقدر بزرگ است که تحمل آن برای همه به وبژه کسانی که با او قرابت داشتند مشکل است. برخی از دوستان می گفتند به هیچ وجه نمی توانیم برای هاشمی منبر برویم و نمی توانیم جلو بغض را بگیریم.
 
به نوشته مشکات، منتجب نیا به آخرین دیداری که با آیت الله هاشمی داشته اشاره کرد وافزود: ایشان در آخرین ملاقاتی که داشتیم برای مظلومیت دکتر روحانی اظهار نگرانی می کردند و به ما توصیه می کردند که همه همّ و غم مان را به کار ببریم تا روحانی پیروزتر از ۹۲ باشد. گفتند قول می دهم که بعد از انتخابات همکاری جدی تری خواهیم داشت تا بتوانیم احزاب جدی تری و بزرگتری را ایجاد کنیم.
 
وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر آیت الله هاشمی افزود: چند روز است که کشور ما برای مردی به عزا نشسته و برای شخصیتی به سوگ نشسته که تلاش کرده بسیاری از ویژگی های یک مدیر لایق را در خود جمع کند؛ به خصوص در سالهای آخر عمرش و همان سالهایی که باعث بغض منتقدانش شده است. قطعا بعد از تشییع امام هیچ تشییعی به این حد از نظر کمیت و کیفیت نبود. چه می شود که هاشمی اینقدر محبوب می شود؟ هاشمی ویژگی های خاصی داشت.
 
حجت الاسلام منتجب نیا گفت: هاشمی یک انسان عقلگرا و خردمند بود. او احساسی نبود و عجولانه تصمیم نمی گرفت. به ما محبت داشت اما وقتی به او پیشنهاد می دادیم، می گفت باید فکر کنم و مشورت بگیرم. او از اول انقلاب اعتدالگرا بود. علی (ع) می فرمایند انسانهای جاهل معتدل نیستند. هاشمی همیشه دغدغه مقابله با تندروی ها را داشت.
 
وی «مردمداری» را یکی از ویژگی های شاخص آیت الله هاشمی دانست و گفت: هاشمی بینش تشکیلاتی داشت. قبل از پیروزی انقلاب به خدمت امام می روند که حزب جمهوری اسلامی را راه بیندازند. امام گفته بودند فکر خوبی است اما بعد از پیروزی انقلاب حزب تشکیل بدهید. هاشمی معتقد بود که توسعه سیاسی بدون تحزب معنا ندارد.
 
عضو حزب جمهوری اسلامی افزود: در زمان دفاع مقدس صدور نفت داشت به حداقل یا صفر می رسید. با هاشمی و دکتر روحانی به جزیره خارک رفتیم. دیدم هر محموله نفتی که می خواهد رد بشود، مورد اصابت قرار می گیرد. آقای هاشمی گفت همینجا باید مشکل را حل کنیم و به نتیجه رسیدند من مسئول باشم و آنجا بمانم. گفتم من نماینده شیراز و عضو هیئت رئیسه هستم. گفت هیچی مهمتر از جنگ نیست.امام می دانست چه کسی را فرمانده جنگ کند.
 
منتجب نیا خاطرنشان کرد: صبر و حوصله و تحمل او در برابر منتقدان فوق العاده زیاد بود. از اول انقلاب برخی جملات را دارم که برخی چه چیزهایی را به او نسبت دادند. تا سالهای اخیر چترش روی سر همه جناحها بود.این سالهای آخر چه کردند با هاشمی؟ چه می شد که انجام بدهند که ندادند و چه توهینها و بدگوییهایی ها که به خودش و خانواده اش نکردند. او همه را با صبر تحمل کرد تا نظام بماند. می گفت آبرویی دارم که باید در راه ملت خرج شود.
 
حجت الاسلام منتجب نیا گفت: هاشمی نگاهی وسیع و گسترده در مسائل داخلی و خارجی داشت. تنگ نظر نبود و جهان را می دید؛ لذا نزد سیاستمداران جهان جایگاه دارد. او از آتش افروزی بیزار بود. او آتش جنگ را در هشت سال دفاع مقدس با چشم خودش دیده بود. چون جنگ را دیده بود از اینکه حرفی بزند که علیه ما اجماع جهانی درست شود اجتناب می کرد. وساطت می کرد. یکی از همسایه ها حاضر نمی شد رئیس دولت گذشته را بپذیرد و هاشمی نماینده فرستاد تا آن کشور را قانع کند. برای او شخص مهم نبود، بلکه برای او نظام مطرح بود.بیخود نبود که اما گفت هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.
 
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: امام بیش از هرکسی هاشمی را دوست داشت و به او اعتماد و تکیه داشت و کسی ندید و نشنید که اما تشری به هاشمی داشته باشد. وقتی هاشمی به سفر می رفت امام برای او قربانی می کرد. امام قدرهاشمی را شناخت اما ما او را نشناختیم و به قول آقای ناطق مرده پرستیم.
 
وی ادامه داد: هاشمی گفت تهران بدون مترو نمی تواند محل زندگی باشد. ما تعجب می کردیم که این چه حرفی است و برخی می گفتند این اقتباس از غرب است. او ایستاد و الان همه ازعان می کنند که بهترین راه برای رفع آلودگی مترو است.دانشگاه آزاد اسلامی ابتکار هاشمی بود.
 
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: از همه مهمتر سابقه اوست. قرآن می فرماید «لا یستوی منکم من أنفق من قبل الفتح وقاتل أولئک أعظم درجه من الذین أنفقوا من بعد وقاتلوا وکلا وعد الله الحسنى والله بما تعملون خبیر .» کسانی که قبل از پیروزی انفاق کردند با کسانی که بعد از پیروزی انفاق کردند یکی نیستند. هاشمی زمانی از امام دم زد که امام گفتن، زندان و شکنجه داشت نه زمانی که نان و آب داشت.
 
حجت الاسلام منتجب نیا ادامه داد: برخی با استناد به این کلام امام که «میزان حال افراد است» به هاشمی توهین کردند و همه خدمات او را نادیده گرفتند. با استناد به سخن امامی که برای هاشمی قربانی می کرد به یار او حمله کردند. می گفتند اگر هاشمی حرفی زد که ما نپسندیدم باید همه خدماتش را نادیده بگیریم.
 
عضو پیشین مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: امام این جمله را در مورد کسانی به کار برد که قبل از انقلاب اشتباه کرده بودند. می خواست آنها را جذب کند.  امام می گوید تنگ نظر نباشید. تا می گفتیم هاشمی از سال ۳۷ در خدمت نظام بود می گفتند میزان حال فعلی افراد است. امام چه می خواست و ما چه استفاده ای کردیم؟ این تنها ظلم به امام نیست.
 
وی افزود: سخنران مجلس ترحیم آیت الله هاشمی گفت: هاشمی مظلوم تر از بهشتی بود. امام فرمود بهشتی مظلوم زیست و خار چشم دشمنان بود اما ای بهشتی مظلوم شاهد بودی که هاشمی مظلوم تر از تو بود.
 
حجت الاسلام منتجب نیا تاکید کرد: رحلت هاشمی برای ما پیام دارد. به گونه ای زندگی کنیم که اگر مردیم مردم برای نبود ما غصه بخورند و زاری کنند. هر مسئولی که خدمتگزار باشد اگر از این شهر منطق شوند مردم ناراحت می شوند. این رابطه قلبی را با پول و زور و تبلیغ نمی شود ایجاد کرد. تشییع پیکر امام و هاشمی نشان داد که آنها این هنر را داشتند که در دل مردم جای پیدا کنند. آغوش امام برای امام باز بود و هاشمی عزیزش را در آغوش کشید.



تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن