تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817443259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی مردی از جنس امیرکبیر بود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: هاشمی مردی از جنس امیرکبیر بود
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: هاشمی سردار بزرگ سازندگی و مردی ازجنس امیر کبیر بود که ایران ویران شده از جنگ را از نوع ساخت.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری  در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر حضرت شاه چراغ گفت: هنوز باور این موضوع که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در میان ما دیگرنیست دشوار است خصوصا برای من که تا عصر همان روز در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایشان بودم.


وی با اشاره به حضور با نشاط پرتلاش و تاثیرگذار آقای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته از صدا و سیما درخواست کرد که صوت یا تصویر آن جلسه را برای اطلاع رسانی به مردم از نگاه آیت‌الله رفسنجانی پیرامون لزوم توسعه کشور پخش کنند.


انصاری گفت: کسانی که اخبار مهم دنیا را طی سه روز گذشته رصد کرده اند متوجه هستند که خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی راس اخبار مهم و در کانون تحلیل تحلیلگران برجسته بین‌المللی قرار داشت. خبر مصیبتی که بر ملت ایران وارد شد،  نه تنها ایران و منطقه بلکه جهان را لرزاند.


وی تاکید کرد:‌ علت قرار گرفتن خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی در صدر اخبار جهان عظمت نقش و جایگاه و شخصیت این مجتهد بزرگ و سیاست ورز انقلابی است.


انصاری با اشاره به کلام الله مجید و با تاکید بر اینکه رهبران بزرگ تاریخ و پیامبران تاریخ ساز اولاعظم برای اجرای برنامه های انسان ساز و ایجاد بنیان های تاثیرگذار تاریخی نیازمند ابزاری بودند که مهمترین آن‌ها داشتن  یاران و همکارانی توانا و مقاوم است ، نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در انقلاب به مثابه نقش همین بزرگ مردان توصیف کرد.


وی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از حواریون برجسته امام (ره) در انقلاب اسلامی بر شمرد و با ارائه تحلیلی از وقوع انقلاب اسلامی ایران در آستانه قرن بیستم به نقش تاریخی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در وقوع ، تثبیت و تداوم انقلاب پرداخت.


او گفت:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روزهای نخستین انقلاب و از سال 40 بعد از ارتحال آیت‌الله بروجردی و خصوصا از سال 42 همراه و همگام با حضرت امام (ره) بود.


 انصاری در ادامه با اشاره به روند انقلاب و اقدامات آیت‌الله رفسنجانی در کنار حضرت امام (ره) گفت:‌ او یک طلبه فاضل ، مجاهد و جوان بود با دودمانی اصیل، ایمانی راسخ،‌هوشی سرشار و بصیرت و بینشی عمیق که قدرت تحلیلی بالا داشت و مهمتر از همه از شجاعت و پایداری مثال زدنی برخوردار بود.


وی تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درکنار سایر حوارین امام و انقلاب مانند شهدای محراب ، آیت‌الله مطهری، شهیدان غفاری و سعیدی و سایر علمای بزرگ آن دوران در طول 14 سال از  شکل گیری و روند انقلاب تا پیروزی آن اجازه خاموش شدن شعله انقلاب را ندادند.


انصاری با اشاره به روند انقلاب اسلامی پس از بازداشت و تبعید امام (ره) تاکید کرد:‌تجلیل از بزرگان شرط قدرشناسی و ادب  است اما پیش از آن نیازمند شناخت ابعاد شخصیتی بزرگان و اندیشه آنان هستیم. جوانان باید بدانند این کشور و انقلاب با چه افرادی حفظ شد و پیشرفت کرد تا آنان نیز خود را همانند این شخصیت‌ها بسازند.


به گزارش ایسنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار زود ازاین دنیا رفت، گفت:‌ باید مبانی انقلاب و عوامل پیروزی و دوام آن را به درستی برای نسل جوان تبیین کرده و به آنان منتقل کنیم و جوانان باید بدانند  آیت‌الله رفسنجانی  عمر خود را به مانند یک سرباز آماده باش اما در قالب یک سردار هوشیار در سنگر فرماندهی و همچنین در قالب یک مدیر لایق تمام عیار در خدمت نظام و مردم بود.


او با اشاره به تاثیرگذاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزات انقلابی و زمانی که رژیم ستم شاهی او را به سربازی فرستاد و همچنین دورانی که آن مجتهد فقید را به زندان بردند گفت:‌ساواک و رژیم ستم شاهی می خواست او را بشکند  اما او نشکست و حتی داغ یک آخ و التماس را بر دل عمال حکومت سابق و ساواک گذاشت.






۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن