تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798276884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمی زنده است... | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: آیت الله هاشمی رفسنجانی، مرد کشمکش‌های بزرگ تاریخ معاصر کشور درگذشت. روحانی مبارزی که در زمان ترور یاران امام(ره) برای ایشان قوت و برای رهبری در زمان تنهایی و غربت و انواع نیرگ ها و توطئه‌ها، پشتیبان بود. نامی که از ابتدای انقلاب به عنوان یکی از روحانیون مطرح در مبارزه با رژیم ستمشاهی و مسوولان تراز اول جمهوری اسلامی مطرح بوده است.

به گزارش تراز ،اکبر هاشمی بهرمانی (زاده ۳ شهریور ۱۳۱۳ در رفسنجان) مشهور به علی اکبر هاشمی رفسنجانی؛ سیاستمدار ، مفسر قرآن،رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی.
وی نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بوده و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌شد.
وی در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری، نماینده بوده و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰، دومین رئیس این مجلس بود. سوابق مدیریتی و مبارزاتی آیت الله هاشمی آن قدر زیادندکه تکرار آنها امروز شاید خیلی مهم نباشد اما حتماً این سابقه یک ذهنیت برای ایرانی معاصر ایجاد کرده است. همه آیت الله هاشمی را به خاطر حضور در عرصه‌ها و جبهه‌های مختلف انقلاب، شناسنامه انقلاب می‌دانند.
از روزهای بهمن 57 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا 19 دی 1395، نام هاشمی در تک‌تک روزهای این سرزمین دیده می‌شود. وی بدون شک، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ انقلاب اسلامی بود.
ایشان پیش از پیروزی انقلاب و در زمان تحصیل در حوزه علمیه قم، دوست نزدیک حضرت
آیت الله خامنه‌ای و شاگرد امام خمینی ؟ره؟ بود. با شروع مبارزات امام  خمینی علیه حکومت پهلوی در اوایل دهه ۱۳۴۰ خورشیدی، آیت  الله هاشمی رفسنجانی در حمایت از دیدگاه‌های امام؟ره؟ به فعالیت سیاسی پرداخت و تا زمان پیروزی انقلاب ۷ بار به خاطر اقدامات خود علیه حکومت به زندان افتاد. در کوران حوادث مربوط به پيروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس نیز عهده دار مسوولیت‌های مهمی چون عضويت در شورای انقلاب و رياست مجلس شورای اسلامی بود و پس از جنگ تحمیلی نیز در قامت رئیس جمهور، توانایی های اجتماعی و سياسی خود را به منصه ظهور رساند که از آن دوران به عنوان «سازندگی» یاد می‌شود.
«سردار سازندگی» در طول دوران زندگی‌ سیاسی‌اش، فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. همین حضور باعث شده است تا وی «متفاوت‌ترین» سیاستمدار انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
نقش هاشمی رفسنجانی در پیروزی و تداوم انقلاب، چنان پررنگ است که حتی اگر مخالفش هم بوده باشی، باید به احترام مبارزه و استقامت او کلاه از سر برداری و ایستاده احترام کنی. هاشمی مرد بزرگ بحران ها بود. امروز مردمی هم که نسبتی بین خود و انقلاب نمی‌دیدند نیزمبهوت و مغموم‌اند. این حقیقت از ویژگی های بزرگان تاریخ است که موافق و مخالف نمی‌توانند به راحتی از کنار آنها عبور کند و بی شک، هاشمی رفسنجانی از بزرگان تاریخ ایران است.
آیت الله هاشمی، در آخرین گفت‌وگوی خود به نکته‌ای اشاره می‌کند که باز هم تاکیدی به وجه تمایز بزرگ وی با دیگر رجال سیاسی ایران است. او در این مصاحبه می‌گوید: «بعضی‌ها می‌گویند كه چرا نوشتی كه به لتیان رفتیم؟ بله وقتی به لتیان رفتیم، چرا نگویم؟ دلم می‌خواهد همانی كه هستم، باشم و نمی‌خواهم خودم را به صورت دیگری نشان بدهم. اگر خاطرات من با انصاف خوانده شود، خواننده پی می‌برد كه در هر لحظه آن سال‌ها، كی بوده‌ام و چه می‌كردم.»
کسانی که خاطرات هاشمی را خوانده‌اند به راحتی می‌توانند پی به این معنا ببرند که او در کتاب‌های خاطراتش هرچیز را سانسور کرده باشد، خودش را سانسور نکرده است. هاشمی رفسنجانی در خاطراتش «خودِ واقعی‌اش» را نشان می‌دهد. طرز زندگی هاشمی رفسنجانی همانی است که در کتاب خاطراتش آمده است. شاید این بزرگ‌ترین ویژگی هاشمی رفسنجانی در این سال‌ها باشد. او می‌توانست بسیاری از فعالیت‌های خصوصی خود را سانسور کند تا مورد هجمه قرار نگیرد اما هاشمی می‌خواست همانی باشد که هست.
اما نظر رهبر انقلاب اسلامی نسبت به یار دیرینه‌شان چه بود؟ ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند: «آقای هاشمی را همه می‌شناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسوولیت های بعد از انقلاب نیست. من از سال ۱۳۳۶ - یعنی ۵۲ سال قبل - ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیت های جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز.»
رهبری نظام خطاب به جوانان می گویند که هاشمی را بشناسند و حقایق زندگی او را بدانند. « این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. این‌ها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسوولیت های زیادی داشت... هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسوولیت های دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‌ای درست کرده باشد... این‌ها یک حقایقی است؛ این‌ها را باید دانست. در حساس‌ترین مقاطع، ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده‌است.»
«الحمدلله انقلاب ادامه دارد و امیدواریم شیاطین داخلی و خارجی نتوانند این انقلاب را زخمی کنند.» (آیت الله هاشمی رفسنجانی 11 دی 1395) 
 
 



منبع: صبح نو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 20 دى 1395 - 09:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن