تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817288098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌بینی قیمت نفت در سال 2017


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:

از دو سال پیش که قیمت نفت سقوط کرد، همواره پیش بینی های مختلفی از اینکه در ماه آینده یا سال آینده قیمت نفت به چه قدر خواهد رسید وجود داشته.


به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در سال گذشته، تحلیلگران قیمت نفت را به مناسبت های مختلف، در بازه ای بین 10 تا 70 دلار پیشبینی کردند. این در حالی ست که قیمت واقعی نفت نیز فراز و نشیب های فراوانی داشت، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، در اوایل ژانویه سال 2016 به زیر 30 دلار رسید و و در 12 دسامبر این سال توانست به اوج خود در 17 ماه گذشته برسد و بشکه ای تقریبا 55 دلار معامله شود.



پیشبینی قیمت نفت در سال 2017



اما پیشبینی های سازمان های بزرگ و بانک های سرمایه گذاری برای قیمت نفت در سال 2017، به طور کلی خیلی بازۀ وسیعی را در بر نمی گیرد و بیشتر حول بشکه ای 50 تا 60 دلار می چرخد، اما برخی از دیدگاه های عجیب و غریب هم در مورد قیمت نفت وجود داشته که قیمت نفت را برای امسال بیش از این حرف ها پیشبینی کرده.


در ماه فوریه سال جاری، زمانی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت کمی بالاتر از 31 دلار بود، براندون بلاسمن، در شرکت سرمایه گذاری و بازرگانی Tudor گفت که او انتظار دارد قیمت نفت در آخر سال به 70 دلار، و تا آخر سال دیگر به 90 دلار برسد.


این پیش بینی کمتر از یک ماه پس از پیشبینی استاندارد چارترد مطرح شد، که گفته بود انتظار می رود قیمت نفت به 10 دلار سقوط خواهد کرد. این رقمی ست که از سال 1998 تا کنون، برای قیمت نفت دیده نشده است.


هر دو پیش بینی غلط از آب در آمد. در ماه ژوئن سال 2016، قیمت نفت به بشکه ای 50 دلار رسید، اما بیشتر از آن نرفت.


در سال 2016، برای ایجاد تعادل در بازار نفت، اوپک تصمیم به کاهش تولید گرفت و قرار شد در این راه کشورهای غیر عضو نیز، از جمله روسیه، اوپک را همراهی کنند. طی نشستی که اوپک در ماه سپتامبر برای کاهش میزان تولید داشت، میان اعضا توافق شد که تولید اوپک به چیزی بین 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. برای نهایی شدن جزئیات و مشخص شدن سهم هر یک از کشورها در کاهش تولید، قرار شد نشستی در 30 نوامبر برگزار شود.


سرانجام در 30 نوامبر اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه نفت در روز توافق کردند. در این میان، نکتۀ قابل توجه، افزایش تولید نفت ایران با وجود توافق صورت گرفته بود. اوپک پذیرفته که ایران تولید خود را به 3.9 میلیون بشکه در روز برساند. همچنین کشورهای غیر عضو نیز پذیرفتند که تولید خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند، اما تعیین سهم هریک از کشورهای غیر عضو، به نشستی دیگر موکول شد.


در پی توافقی که برای تقویت قیمت نفت در اوپک صورت گرفت، روسیه قول داد که تولید نفت خود را در نیمۀ اولِ سال 2017 به طور میانگین 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد. این توافق اولین توافق میان اوپک و روسیه از سال 2001 بود و ایران در کشاندن روسیه بر سر میز معامله نقش بسزایی داشت.


سر انجام در 10 دسامبر تولید کنندگان غیر عضو اوپک نیز به توافق کاهش تولید پیوستند و برای کاهش تولید 558.000 بشکه نفت در روز موافقت کردند. هرچند این مقدار کمی با 600 هزار بشکه‌ای که برنامه ریزی شده بود فاصله داشت، اما هنوز بزرگ‌ترین مشارکتی ست که از سوی کشورهای غیر اوپکی دیده شده. در این میان، روسیه با کاهش روزانه به طور متوسط 300 هزار بشکه نفت، بیشترین سهم از کاهش تولید را در بین کشورهای غیر عضو اوپک دارد. قرار شده کاهش تولید از روز اول سال 2017 کلید بخورد.


با افزایش انتظارات برای کاهش تولید نفت خام، قیمت نفت توانست دوباره افزایش چشمگیری پیدا کند و دوباره به بالای 50 دلار برگردد. شاید این قیمت برای نفت که روزگاری بالای 100 دلار معامله می‌شد، قیمت بسیار بالایی نباشد، اما همین افزایش قیمت موجب امیدواری تولید کنندگان نفت به بهبود شرایط اقتصادی کشورشان شده و به نوعی می‌توان گفت تعادل را به بازار برگردانده است.هنوز معلوم نیست که قیمت نفت روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد یا خیر. اما با کاهش جهانی تولید، این امید هست که امسال قیمت نفت بتواند بالای 55 دلار باقی بماند.



۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن