تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799951501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم گسترش تعاملات علمي بين دانشگاه‌هاي داخلي


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: لزوم گسترش تعاملات علمي بين دانشگاه‌هاي داخلي
روزنامه آفرینش:

با اينكه فرهنگ كار تيمي و گروهي يكي از مهمترين مولفه‌هاي پيشرفت جوامع محسوب مي‌شود، در كشور ما هرگز آن گونه كه بايد و شايد، جدي گرفته نشده است و به همين دليل ما اصولا در زمينه كار جمعي، ضعيف هستيم. يكي از مصاديق اين مسأله كه در سازمانها و نهادهاي ما نمود مي‌يابد، جزيره‌اي عمل كردن دستگاهها و نبود مشاركت در موضوعات مختلف است كه بعضا باعث موازي‌كاري‌هايي مي‌شود. از جمله اين موارد، نبود ارتباط مناسب بين دانشگاههاي مختلف كشور در زمينه‌هاي علمي، پژوهشي و مهارتي است كه موجب مي‌شود رشد علمي و نقشي كه دانشگاهها مي‌توانند در پيشرفت كشور ايفا كنند، تحت‌الشعاع قرار گيرد.

اگر ارتباط و تعامل قوي و پويا بين مجموعه‎دانشگاههاي متعدد وابسته به وزارت علوم، آموزش و پرورش، بهداشت، پيام نور، علمي کاربردي، غيردولتي و غيرانتفاعي، آزاد و... فراهم مي‌شد، منجر به ايجاد يك جنبش علمي موثر در كشور مي‌شد كه مي‌توانست سطح علمي كشور و نوع نقش‌آفريني دانشگاهها در فضاي جامعه را بسيار متحول كند.

چيزي كه اكنون، حلقه مفقوده فضاي آموزش عالي ما به شمار مي‌رود و درواقع، اغلب دانشگاهها و همين طور پژوهشگاهها، با عملكردي بسته و جزيره‌اي، به طور مستقل به دنبال حركت علمي هستند. چيزي كه موجب ضعف تعاملات علمي بين كنشگران اصلي ميدان علمي كشور مي‌شود.

در حال حاضر، يكي از نمودهاي ارتباط دانشگاههاي مختلف با يكديگر، برگزاري همايشهاي مختلف است كه اساتيد، دانشجويان و پژوهشگران دانشگاهها و پژوهشگاههاي مختلف امكان شركت در آن را مي‌يابند و مي‌توانند در جريان اين همايش‌هاي يك يا چندروزه، از نزديك با نقطه‌نظرات و ديدگاههاي علمي هم آشنا شوند.

حال آن كه، اين، تنها يكي از مجراهاي ارتباطي دانشگاهها تلقي مي‌شود و در كشور ما، تعامل واقعي بين اساتيد، دانشجويان و دانشكده‌ها و پژوهشكده‌ها در رشته‌هاي مختلف، ضعيف و بسيار كمرنگ است، اين مسأله به گونه‌اي است كه در برخي موارد، اگر در كسوت دانشجوي يك دانشگاه، قصد استفاده از امكانات دانشگاهي ديگر را داشته باشيد، حتي در بدو ورود، ممكن است از ورود شما به دانشگاه مزبور جلوگيري شود.

اگر چه اخيرا شاهد امضاي قراردادها و تفاهم‌نامه‌هاي بين‌دانشگاهي در زمينه‌هاي مختلف هستيم، اما در فضاي آموزش عالي كشور، پتانسيلي براي ارتباط بين مراكز علمي نهفته است كه فعلا، آن قدرها هم جدي گرفته نمي‌شود. با توجه به اينكه در سالهاي اخير و درراستاي بين‌المللي‌سازي دانشگاهها، قدمهايي براي امضاي تفاهم همكاري بين دانشگاههاي داخلي با دانشگاههاي خارج از كشور برداشته شده، اما خوب است درجهت تعامل بين‌ دانشگاههاي داخلي و رفع موانع اين همكاري‌ها هم، برنامه‌ريزي‌هايي صورت بگيرد تا فضاي علمي كشور، از عملكرد جزيره‌اي و بسته، به سمت و سوي تعامل پويا و توسعه مشاركت علمي بين دانشگاههاي مختلف حركت كند.



تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - 05 January 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن