تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799008165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمسخر نتانیاهو و هشدارهایش درباره ساخت احتمالی بمب اتمی توسط ایران در گزارش نشریه المانی/اشپیگل: نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران دو دهه است که لفاظی سیاسی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تمسخر نتانیاهو و هشدارهایش درباره ساخت احتمالی بمب اتمی توسط ایران در گزارش نشریه المانی/اشپیگل: نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران دو دهه است که لفاظی سیاسی می کند
نشریه آلمانی زبان «اشپیگل» در گزارش تازه خود به شدت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را به باد انتقاد گرفته و او و موضعض در قبال برنامه هسته ای ایران را مورد تمسخر قرار داده است.
روز نو : نشریه آلمانی زبان «اشپیگل» در گزارش تازه خود به شدت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را به باد انتقاد گرفته  و او و موضعش در قبال برنامه هسته ای ایران را مورد تمسخر قرار داده است.


به گزارش سايت روزنو، این نشریه می نویسد:«او برای اولین بار سال ها پیش درباره برنامه هسته ای ایران هشدار داد. نتانیاهو در سال های گذشته به لفاظی علیه ایران برای بهره مندی از این موضوع در سیاست خارجی مدنظر خود پرداخته بود اما اکنون در این باره یکه و تنها باقی مانده است.
 هراس افرینی و وسواس نتانیاهو در طول دو دهه اخیر علیه برنامه هسته ای ایران تمامی نداشته است. برای نخستین بار بار در سال ۱۹۹۲ میلادی زمانی که نتانیاهو کنست اسرائیل اشاره کرد که ایران تهدیدی وجودی عیله اسرائیل است. او هشدار داد که تهران ظرف سه تا پنج سال ممکن است یک بمب هسته ای بسازد . او گفت که جبهه بین المللی تحت رهبری امریکا باید نسبت به این خطر هشیار باشد. در ۲۵ سال پس از آن فاصله و زمان بندی هشدارهای او تفاوت کرده اند. از چند هفته تا چند ماه تا شش تا هشت ماه بازه های زمانی ادعایی هشدار او درباره دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای بودند. این هشدارها در حالی از سوی او مطرح می شدند که روسا و مقام های ارشد دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل از جمله مئیر داگان رییس موساد مخالف ارزیابی نتانیاهو بودند. واقعیت آن است که حرف های «بی ب» تنها لفاظی هایی برای پیشبرد اهداف او در سیاست خارجی بودند.
 فرمول نتانیاهو ساده بود: جمهوری اسلامی ای ضعیف برای اسرائیل بهتر است. با این حال، قضاوت ها و ارزیابی های او درست نبوده اند. واقعیت آن است که او افزایش نفوذ ایران در منطقه پس از جنگ عراق را پیش بینی نکرده بود. اکنون ایران وضعیت پایدارتری در منطقه دارد. نتانیاهو در سپتامبر ۲۰۰۲ میلادی یک ماه پیش از رای گیری در کنگره امریکا به واشگتن سفر کرد و از حمله امریکا علیه عراق تحت حکومت صدام حمایت کرد او گفت که سقوط صدام تضمین کننده تاثیرات مثبت بر کل منطقه است. 
او این اظهارات را در جلسه استماع در برابر نمایندگان کنگره بیان کرد و گفت که اکنون فرصت بزرگی برای تغییر و تحول فرا رسیده است. واقعیت اما آن است که او مشاوره ای بد به دوست خوب خود یعنی امریکا ارائه کرد. نتانیاهو امید داشت که دموکراسی در خاورمیانه به خصوص در عراق حاکم شده و این موضوع به تقویت امنیت اسرائیل بیانجامد. اما واقعیت آن است که مشاوره او غلط از اب درآمد و او هرگز بدین خاطر عذرخواهی نکرد».


اشپیگل در ادامه می افزاید:«پنج ماه تا دوازده ماه های هشدار امیز او ادامه یافتند. در سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی نتانیاهو پیش بینی کرد که ایران می تواند ظرف شش تا هفت ماه در استانه ساخت بمب اتمی قرار گیرد. در اواسط سال ۲۰۱۳ میلادی او سناریوهای پیشگیرانه ای را مطرح کرد و گفت که ایران می تواند  بیش از نود درصد اورانیوم مورد نیاز را برای ساخت تسلیحات هسته ای غنی سازی کند. 
او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نمایش کارتونی از یک بمب گفت که در چند هفته یا چند ماه ایران می تواند اورانیوم غنی شده به اندازه کافی برای ساخت بمب اتمی داشته باشد. در ماه مه ۲۱۴ میلادی گفت که تنها دو ماه زمان نیاز است تا ایران بتواند اورانیوم کافی برای ساخت بمب را غنی سازی کند. اما در عمل چه روی داد؟ 
توافق هسته ای میان ایران با کشورهای غربی پس از چندین ماه مذاکره حاصل شد. ایران اجازه بازرسی بازرسان از تاسیسات هسته ای اش را داد. نتانیاهو در آن زمان گفت قدرت های جهانی می توانستند توافق بهتری حاصل کنند. پس از توافق  نیز هشدارها ادامه یافتند. در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی یعلون وزیر وقت اسرائیل گفت که ایران سه ماه تا یک سال تا ساخت بمب اتمی فاصله دارد. دنی دنون سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد نیز گفت که ایران در حال حاضر قابلیت موشک های مجهز به کلاهک هسته ای را در اختیار دارد».


این نشریه المانی درپایان با اشاره به شکست نتانیاهو در هراس افکنی علیه ایران می نویسد:«پنج ماه تا دوازده هفته. ۲۵ سال است که این سناریو تکرار شده است. زمان برای اسرائیل از  دست رفته است و هراس افرینی به امری معمول تبدیل شده است. ایا این هراس افرینی است یا وسواس؟ به سختی می توان تشخیص داد».  






تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن