تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798699232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه 37 دانشمند برجسته آمریکایی به ترامپ : برجام را لغو نکن


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نامه 37 دانشمند برجسته آمریکایی به ترامپ : برجام را لغو نکن
امضا کنندگان این نامه که نام دانشمندان برجسته اتمی آمریکا در میان آنها دیده می شود به ترامپ توصیه کرده اند برجام را لغو نکندو به آن متعهد بماند.
37 تن از دانشمندان آمریکایی با امضا و ارسال نامه ای به دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا از او خواسته اند توافق هسته ای با ایران (برجام) را لغو نکند.

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز این نامه که به ابتکار "ریچارد گاروین" فیزیکدان هسته ای کمک کننده به تولید نخستین بمب هیدروژنی جهان نگارش شده، برجام را یک ابزار مهم و استراتژیک در دست آمریکا به منظور اطمینان از خلع سلاح هسته ای ایران دانسته و از ترامپ خواسته است تا آن را حفظ کند.

ریچارد گاروین



نامه 37 دانشمند برجسته آمریکایی به ترامپ : برجام را لغو نکن



نویسندگان این نامه که همگی از دانشمندان برجسته آمریکایی از جمله برندگان جوایز نوبل، فیزیکدان های هسته ای دخیل در امر تولید سلاح هسته ای در گذشته،مشاوران علمی سابق کاخ سفید و مدیر بزرگ ترین انجمن عمومی دانشمندان جهان هستند، در این نامه تاکید کرده اند برجام مانعی قوی در سر راه هرگونه تلاش احتمالی ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای ایجاد کرده است.

نویسندگان این نامه تاکید کرده اند با توافقات به عمل آمده و انجام شده در نتیجه برجام ، ایران که پیش از معاهده برجام تنها چند هفته با ساخت سلاح هسته ای فاصله داشت اینک این مدت به چند ماه افزایش یافته است.

جمهوری اسلامی ایران اتهام تلاش برای تولید سلاح هسته ای را رد کرده و همواره بر ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای خود تاکید کرده است.

نویسندگان این نامه همچنین تاکید کرده اند با برجام امکان نظارت و بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران فراهم شده و امکان اینکه ایران به سرعت به سمت تولید ناگهانی سلاح هسته ای برود کاهش یافته است.

برخی از امضا کنندگان این نامه از دانشمندان ارشد و دست اندرکار پروژه های تولید سلاح هسته ای آمریکا بوده اند. یکی از این افراد "سیگفرید هکر" استاد دانشگاه استانفورد و مدیر اسبق آزمایشگاه تسلیحاتی لوس آلاموس آمریکا بوده که بیشتر تسلیحات هسته ای این کشور در آنجا طراحی و ساخته شده است.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی بارها با انتقاد شدید از برجام از لغو آن در صورت راه یابی به کاخ سفید سخن گفته است ؛ اما از زمان پیروزی در انتخابات سخنی درباره لغو این توافق بر زبان نیاورده است.

به نوشته نیویورک تایمز کابینه منتخب ترامپ دیدگاه هایی متفاوت درباره برجام دارند و در حالی که برخی از آنها از جمله ژنرال مایکل فلین (مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ ) پیشتر به صراحت از برجام انتقاد کرده اند ، موضع برخی دیگر از جمله ژنرال "جیمز ماتیس" وزیر پیشنهادی برای وزارت دفاع، در حمایت از برجام است و موضع برخی دیگر از جمله " رکس تیلرسون " وزیر امور خارجه منتخب ترامپ در این باره مشخص نیست.

گفتنی است 29 تن از 37 امضا کننده نامه روز دوشنبه به ترامپ، همان افرادی هستند که در آگوست سال 2015 و یک ماه پس از انعقاد توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 با ارسال نامه ای به باراک اوباما از برجام حمایت کرده بودند.



 



تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 03 January 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن