تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817508505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعقاد نخستین قرارداد با الگوی BOT در فولاد مبارکه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: با انعقاد نخستین قرارداد سرمایه گذاری خارجی با الگوی BOT با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو فیمابین شرکت فولاد مبارکه و شرکت اکو فر فنلاند شرایط دست یابی کامل به دانش فنی فرآوری سرد سرباره کوره های قوس الکتریکی و ایجاد ارزش افزوده از این مواد فراهم شد.
 
فرزاد ارزانی ادامه داد: قراردادهایBOT به قراردادهای ساخت (BUILD)، بهره‌برداری (OPERATION) و واگذاری و انتقال (TRANSFER) معروف است. به عبارت دیگر یکی از روشهای مشارکت بخش خصوصی به ویژه سرمایه گذاران خارجی جهت تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی بوده که در آن، شرکت سرمایه گذار موظف است کل سرمایه گذاری جهت اجرای پروژه مشخصی را تأمین و پس از ساخت و نصب پروژه به منظور جبران اصل مبلغ سرمایه گذاری شده و سود مربوطه، به مدت مشخصی، خود از آن بهره برداری نماید.
وی افزود: پس از انقضای مدت تعیین شده، بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای، پروژه را به‌ صورت قابل بهره‌برداری و آماده به کار به سرمایه پذیر منتقل نماید.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد :
با توجه به ارزش بالا و اهمیت زیستمحیطی سرباره های به ظاهر ضایعاتی که در جریان تولید برجای می مانند، مدیریت عالی شرکت بر آن شد تا با تعریف پروژه ای و با همکاری شرکت های سرمایه گذار خارجی، فرآوری سرد و گرم سرباره را به منظور بازیابی عناصر ارزشمند موجود در آن خصوصاً آهن، آغاز نماید تا علاوه بر انتقال فناوری و جذب سرمایه گذاری خارجی، از سرمایه گذاری مستقیم در این پروژه بی نیاز گشته و با بازیابی عناصر و ایجاد ارزشافزوده در سرباره، بهرهوری تولید را افزایش و برخی هزینهها را کاهش دهد.

مهدی تولاییان معاون خرید شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص یادآور شد: در این راستا پس از تشکیل تیم پروژه و انجام مطالعات نیازسنجی و امکان سنجی و شناسایی شرکتهای صاحب تکنولوژی داخلی و خارجی، تنها یک شرکت خارجی به نام شرکت اکوفر از کشور فنلاند حاضر به قبول الگوی قراردادی BOT و سرمایه گذاری ۱۰۰ درصد در این خصوص شد که پس از مکاتبات و مذاکرات متعدد تیم فولاد مبارکه با این شرکت، موافقتنامه و شرایط خصوصی قرارداد، تهیه و سرانجام قرارداد موردنظر با این شرکت نهایی گردید.

وی افزود: در این قرارداد، شرکت مذکور موظف شد نسبت به تأمین کلیه تجهیزات و ماشینآلات موردنیاز جهت فرآوری سرد سرباره با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۲۵۰هزار تن با هزینه خود اقدام و پس از ۵ سال بهرهبرداری از آن، کل تجهیزات را به صورت آماده بکار و بدون دریافت هیچگونه هزینه ای به فولاد مبارکه واگذار نماید.

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه در پایان ضمن تبریک این موفقیت بزرگ از زحمات و همکاری بیدریغ تیم پروژه در مدیریتها و کارکنان مهندسی کارخانه، حمل ونقل، امور قراردادها، برنامه ریزی جامع، کمیسیون معاملات، دبیر هیئت مدیره، ایمنی فنی و محیط زیست و همچنین شرکت فنی مهندسی تشکر و قدردانی نمود.




۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن