تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816970966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تقسیط تسهیلات معوقه با کدامین نرخ؟ مسئله این است!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدتقسیط تسهیلات معوقه با کدامین نرخ؟ مسئله این است!
خبرگزاری فارس: تقسیط تسهیلات معوقه با کدامین نرخ؟ مسئله این است!
در حال حاضر واحدهای تولیدی خواهان تقسیط بدهی خود با نرخ زمان اخذ تسهیلات هستند در حالی که بانک‌ها امکان اجرای این مسئله را ندارند و باید به نرخ امروز این اقدام را انجام دهند، بنابراین این مناقشه محل اختلاف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بیش از 60 جلسه از برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان به ریاست استاندار برگزار شده که در آن‌ها از واحدهای تولیدی دعوت به عمل می‌آید تا مشکلات خود را با حضور مدیران مختلف دستگاه‌های اجرایی مطرح و راهکار مناسب برای احیای این واحدهای صنعتی ارائه شود. محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان بارها تأکید کرده که باید واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال هرچه سریعتر به عرصه تولید بازگردند. در یکی از این جلسات ستاد تسهیل تولیدکننده‌ای آستانه تحمل خود را از دست داد و انتقادات بسیاری را به بانک‌ها و نوع همراهی آنان مطرح کرد. در این میان او که از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده است، امروز نتوانسته اقساط خود را پرداخت کند و به اهداف تعریف شده واحد صنعتی خود دست یابد. اتفاقی که متأسفانه از وقایع تأسف‌بار برای استان به حساب می‌آید، زیرا برای ساخت آن سرمایه‌گذاری عظیمی شده است، اما امروز موفق نشده نقش خود را در ایجاد اشتغال و البته تولید ناخالص داخلی ایفا کند و بخش از مشکلات اقتصادی را برطرف کند. دلیل این اتفاق می‌تواند مجموعه‌ای عوامل مختلف باشد که منجر به رسیدن به هدف نشده و امروز برای حل آن باید منابع و زمان زیادی را صرف کرد تا بتوان از این بستر مهیا برای تولید استفاده کرد. رسول سوری، مدیرعامل شرکت پارسیان گستر فخر در سال 88 تسهیلات خود را دریافت کرده و تاکنون نتوانسته اقساط خود را پرداخت کند. حالا درخواست او تقسیط بدهی‌ها با نرخ روز اول دریافت تسهیلات و اختصاص سرمایه در گردش 2 میلیارد و 800 میلیون تومانی است تا بتواند فعالیت خود را از سر بگیرد. وی معتقد است مشکلات او زمانی ناشی شد که سرمایه در گردش را از روز اول فعالیت به او با تنفس لازم اختصاص ندادند و به همین دلیل مشکلات او روز به روز افزایش یافت و به جایی رسید که بانک محل اجرای طرح را تملک کرده است و برای بازگرداندن آن نیز باید 10 درصد ارزش ملک را پرداخته و مابقی را طی اقساطی بپردازد. برای بررسی این مشکل با صاحب این واحد تولیدی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به گفت‌و‌گو نشستیم.

عدم تخصیص سرمایه درگردش واحد تولیدی را به ورطه تعطیلی کشاند این تولیدکننده در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه اردیبهشت سال 88، باید با تسهیلات سرمایه درگردش و همراه تنفس واحد تولیدی ما راه‌اندازی می‌شد، اظهار کرد: در آن زمان بدون این تسهیلات واحد تولیدی آغاز به کار کرد و بارها من را به جلسات مختلف و فرمانداری دعوت کردند و کاری هم از پیش نرفت. رسول سوری با اشاره به اینکه هفت کارگر در این واحد فعالیت می‌کنند، افزود: به مالیات و بیمه بدهکار هستم و در نهایت سازمان صنعت، معدن و تجارت واحد تولیدی ما را تعطیل اعلام کرد. وی با بیان اینکه هیچ نهادی به دنبال کمک به واحد تولیدی من نیست، تصریح کرد: بانک یک جلسه برگزار کرد اما نه برای کمک بلکه برای تبدیل سود 12 درصد تسهیلات به 22 درصد قدم پیش گذاشته بود. این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه خانه و کارخانه‌اش به تملک بانک درآمده است، ادامه داد: ما سالی 3 هزار دستگاه لیفتراک دست دوم وارد کشور می‌کردیم و الان چند سالی است که اجازه وارد کردن نمی‌دهند و نمی‌توانیم قطعات لازم را تهیه کنیم. وی با بیان اینکه ندادن سرمایه درگردش باعث تعطیلی کارخانه شده است، خاطرنشان کرد: هیچ بانکی به ما سرمایه درگردش نداده و تنها یک سرمایه ثابت در نظر گرفتند که تنفس آن هم در سال 88 حذف کردند.

سوری با اشاره به اینکه بانک ملی پرداخت تسهیلات به واحد تولیدی ما را بر عهده داشت، گفت: در آن زمان به دلیل اینکه رئیس کل بانک ملی از کشور خارج و متواری شد پرداخت تسهیلات به بنده را متوقف کردند. وی با تأکید بر اینکه یک‌میلیارد و 250 میلیون تومان به ما تسهیلات اختصاص یافت، اظهار کرد: اگر تقسیط بدهی من با سود اولیه یعنی 12 درصد صورت گیرد می‌توانیم کار خود را با در نظر گرفتن تسهیلات سرمایه درگردش جدید آغاز کنیم. مالک این واحد تولیدی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی را با وجودم ساختم، افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها به لیفتراک نیاز دارند و بازار خوبی دارد، به ویژه اینکه در حال حاضر در تهران نیز با گروهی از کارگران به تعمیر و اورهال کردن لیفتراک‌ها در محل کارخانه مشغول هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کل تسهیلات و سود آن را دوباره با همان نرخ 12 درصد تقسیط کنند، تصریح کرد: البته بانک اعلام کرده که تقسیط را انجام می‌دهد اما نرخ آن را مشخص نکرده است؛ اگر بیش از 12 درصد باشد قبول نخواهم کرد و با همه رسانه‌ها گفت‌و‌گو می‌کنم. سوری با اشاره به اینکه آب از سر من گذشته و خانواده‌ام عذاب کشیدند، ادامه داد: وام جدید به مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون تومان درخواست کردم تا بار دیگر تولید را آغاز کنم، بانک برای پرداخت تسهیلات جدید به سند تضمینی جدید نیاز دارد که در حال تهیه آن هستم. بانک‌ها مصوبات استانداری را اجرا نکردند وی با بیان اینکه قادر به پرداخت هیچ پولی نیستم، خاطرنشان کرد: بانک‌ها چهار مصوبه استانداری را از سال 88 تاکنون به شکل‌های مختلف رد کرده است. این تولیدکننده با تأکید بر اینکه استانداری در حال تعامل با تولیدکنندگان است، از بانک و ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان درخواست دارد که تسهیلات معوقش را با نرخ روز اول تقسیط و یک سرمایه در گردش جدید بپردازند تا بتواند کار خود را از سر بگیرد.

پارسیان گستر فخر به تولید انبوه نرسیده است رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه با توان پرداخت اقساط برای این واحد تولیدی وجود ندارد، گفت: تا کنون این واحد صنعتی به تولید انبوه نرسیده و بدون شک با ادامه این روند در دو سال آینده میزان بدهی واحد پارسیان گستر فخر افزایش خواهد یافت و کار برای مدیرعامل سخت‌تر خواهد شد. حمیدرضا متین با اشاره به اینکه در این واحد تولیدی اجزای دست دوم لیفتراک وارد و اسمبل می‌شود، اظهار کرد: درست است که لیفتراک گران است اما در حال حاضر در کشور واحد تولیدی لیفتراک وجود دارد که البته ادعای فروشی معادل آنچه این واحد تولیدی بیان می‌کند، را ندارد. وی با تأکید بر اینکه تولید انبوه در این واحد صنعتی صورت نگرفته است، افزود: این مورد از جمله موارد خاصی است که بانک در درجه اول محل اجرای طرح را با قیمت 945 میلیون تومان تملک کرده است در حالی که اغلب بانک‌ها به دنبال تملک سایر ضمانت‌ها می‌روند اما در این مورد حسن نیت خود را نشان داده و ابتدا محل اجرای طرح را تملک کرده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه پس از کسر این مبلغ، بدهی این واحد تولیدی به بانک 2 میلیارد و 300 میلیون تومان است، تصریح کرد: البته مدیرعامل این طرح معتقد است که محل این واحد تولیدی ارزشی بیشتر از این قیمت‌گذاری دارد. تقسیط به نرخ روز اول دریافت تسهیلات در اختیار استان نیست وی با بیان اینکه باید 10 درصد 945 میلیون تومان پرداخته شده و واحد به صاحب پیشین بازگردد، ادامه داد: اما این صنعتگر این مسئله را قبول نمی‌کند و اصرار می‌کند به قیمت روز اول تقسیط صورت بگیرد که این مسئله در اختیار استان نیست زیرا مصوبه دولت است. متین با اشاره به اینکه واحدی که فعال باشد، باید پرینت برق و لیست بیمه خود را ارائه دهد که شاخص‌های فعال بودن محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی لیست بیمه ندارد، این موضوع بیانگر آن است که واحد تولیدی تعطیل است. وی با بیان اینکه اما ما پروانه بهره‌برداری را باطل نکردیم، گفت: راهکار برای حل این مشکل این است که فرد دیگری وارد شود و بخشی از بدهی‌ها را برعهده بگیرد زیرا 2 میلیارد و 300 میلیون تومان با نرخ 21 درصد بدهی سنگینی خواهد بود که پرداخت آن امکانپذیر نیست. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تولید کالای جدید در این واحد صنعتی وجود ندارد، اظهار کرد: استاندارد لیفتراک اجباری است و امکان تولید آن به هر شکلی وجود ندارد چرا که برای رعایت استاندارد به ماشین‌آلات ویژه‌ای نیاز است. وی با تأکید بر اینکه هدف ما کمک به این واحد تولیدی و احیای آن است، افزود: هر خواسته و شرایطی که این واحد تولیدی داشته باشد و در چارچوب قانون باشد انجام خواهیم داد.

هرچند دولت باید برای تولیدکنندگان به دلیل نقشی که آنها در حوزه اشتغال و تولید ثروت بر عهده دارند، تدارک ویژه‌ای ببیند و تسهیلات لازم را فراهم کند اما این اقدام باید به شکلی صورت پذیرد که منابع بانکی در حوزه تولید قفل نشود و مردم عادی برای تأمین نیازهای خود با چالش مواجه نشوند. نباید چنین باشد که همه سختگیری بانک بر روی وام‌های خرد متمرکز شود و مردم با چالش بسیاری روبه‌رو شوند. برخی از توقعات تولیدکنندگان درباره تسهیلات بانکی با واقعیات اقتصادی کشور همخوانی ندارد، در حال حاضر بانک‌ها برای تأمین منابع مالی مجبور هستند از بانک مرکزی استقراض کرده و با نرخ بالاتری باز پس دهند، اتفاقی که باعث می‌شود نرخ تسهیلات نیز به شیوه‌های مختلفی افزایش یابد. البته بانک‌ها از آنجا که اولویت امروز ما ایجاد تقاضاست باید تدارکی ببیند؛ زیرا انبار واحدهای تولیدی مملو از کالاهای تولیدی است. در این صورت واحدهای تولیدی توان پرداخت اقساط خود را ندارند و در نتیجه باعث قفل شدن منابع بانکی می‌شود و امکان فشار آوردن به واحدهای تولیدی وجود ندارد؛ در نتیجه به مردم فشار می‌آید، پس بانک‌ها می‌توانند با تدبیری باعث افزایش تقاضا در جامعه و در نتیجه خالی شدن انبار واحدهای تولیدی شوند و البته به اقساط خود نیز دست یابند. انتهای پیام/89033/ط40

95/05/02 :: 09:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن