تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798779059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید به اقتصاد مقاومتی ایمان داشته باشیم/ سخت شدن شرایط نباید موجب انفعال ما شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باید به اقتصاد مقاومتی ایمان داشته باشیم/ سخت شدن شرایط نباید موجب انفعال ما شود
وزیر کشور گفت: ما مصممیم در راهی که امام راحل(ره) ترسیم کردند، با توان پیش برویم.

باید به اقتصاد مقاومتی ایمان داشته باشیم/ سخت شدن شرایط نباید موجب انفعال ما شود
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست شورای اداری هرمزگان که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد، اظهار کرد: ما در برخی از مسائل، دارای اشکالات اساسی، ساختاری و در برخی از مسائل مرتبط با قوانین و مقررات، با عقب‌افتادگی تاریخی و عدم توان رقابت با بازارهای بین‌المللی مواجه هستیم که این امر، توان رقابت در تولیدات را از ما گرفته است.


وی ضمن اشاره به این نکته که سخت شدن شرایط به معنای انفعال نیست، اضافه کرد: ما مصممیم در راهی که امام راحل(ره) ترسیم کردند، با توان پیش برویم کما اینکه تاکنون مردم کارهای بزرگی ازجمله سرنگونی رژیم طاغوت و اداره جنگ را انجام داده‌اند.


وزیر کشور با اشاره به اینکه کشور در این سال‌ها با تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای متعددی مواجه بوده است، افزود: اکنون در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای، به نیرویی قابل‌قبول و تأثیرگذار در بین دوستان و دشمنانمان تبدیل‌شده‌ایم.


رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در شرایط اخیر که قیمت نفت به 25 دلار رسید، برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه که از صندوق ذخیره ارزی خود پول برداشت کردند، ما پول به صندوق ذخیره ارزی دادیم و این نشان‌دهنده توانمندی‌های کشور و مردم است.


وی با بیان اینکه نباید نیمه خالی لیوان را دید، ادامه داد: برای توسعه اساسی کشور، به حرکت و جهادی بزرگ نیاز داریم چراکه قدرت و عناصر ایجاد تغییرات را بیش از هر زمانی در اختیار داریم به‌ نحوی‌ که با برخورداری از دانش و امکانات در حوزه‌های مختلف، دارای قدرتی بیش از 10 برابر از قبل شده‌ایم.


رحمانی‌ فضلی با بیان اینکه باید برای داشتن نعمت رهبری شاکر باشیم، عنوان کرد: چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در زمان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، شاهد ثبات مدیریت در کشور بوده‌ایم.


وی با اشاره به اینکه کشور با تغییرات اجتماعی شدیدی مواجه و این تغییرات منجر به آسیب‌های جدی شده است، اذعان کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست که نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار داده‌ بودند و ما متأسفانه آن‌گونه که باید خوب عمل نکردیم و امروز شاهد بروز تغییرات و آسیب‌های اجتماعی هستیم.


رحمانی‌فضلی افزود: مقام معظم رهبری بر روی مواردی از جمله سبک زندگی تأکید داشتند و دارند، و حال نیز بر روی اقتصاد مقاومتی تأکید دارند چراکه راه تدبر و منطق بر این است که به این‌گونه موارد توجه داشته باشیم.


وزیر کشور با بیان اینکه جغرافیای ایران در طول تاریخ متحمل دخالت‌های زیادی بوده است، افزود:‌ خوش‌خیالی است که فکر کنیم اگر به بقیه کاری نداشته باشیم، بقیه هم کاری به ما ندارند، بلکه حتی با رجوع به تاریخ درمی‌یابیم که جغرافیای ما همواره مورد تجاوز قرارگرفته‌ کما اینکه ما هیچ‌وقت قصد دخالت در امور سایرین را نداشته‌ایم.


رحمانی‌فضلی ابراز کرد: در کنار نشست‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، ایمان به اقتصاد مقاومتی بسیار تعیین‌کننده است و باید به این امر نیز ایمان داشت که اقتصاد مقاومتی متعلق به دولت خاصی نیست بلکه متعلق به مردم و نظام است.


وی گفت: اگر خواهان رفاه و عزت هستیم باید خوب کار کنیم. در کنار توسعه، باید کیفیت‌ها و قیمت‌ محصولات را متناسب و تعدیل کنیم.


وزیر کشور ادامه داد: بنیان‌های قوی اجتماعی تأثیری مستقیم بر روی حفظ استقلال و تداوم پایداری امنیت کشور دارد.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه امنیت پایدار خواهان اقتصادی قوی است، افزود: از اول انقلاب تاکنون چندین مدل اقتصادی برای کشور توصیه و تجویزشده و به‌نوعی هرکدام نیز تست‌شده است، اما مدل اقتصاد مقاومتی یکی از مدل‌های جدیدی است که مورد تائید همگان است.


رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکیدات و بیانات عمیقی بر روی اقتصاد مقاومتی دارند، خاطرنشان کرد: ما توان انجام هر کاری راداریم کما اینکه حتی در حال حاضر که شرایط کشور سخت است، شاهد موفقیت‌های زیادی هستیم که توسط مردم در حال رقم خوردن است.


وی با تصریح به این نکته که دولت با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی، خود را موظف به عملی‌سازی اهداف این طرح می‌داند، گفت: برنامه ششم توسعه و بودجه 96 بر اساس اقتصاد مقاومتی نوشته شده‌ است، چراکه نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی، نگاهی ایمانی است و در تمام کشور نیز باید دغدغه ذهنی و ایمانی داشته باشیم.


رحمانی‌فضلی افزود: ما به‌عنوان مدیران و مسئولان کشور و استان موظفیم راه‌های ورود مردم به اقتصاد مقاومتی را با ریل‌گذاری و فرهنگ‌سازی مهیا کنیم.


وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی به منابع و ظرفیت‌های داخلی و بازار و تکنولوژی و سرمایه خارجی به‌صورت هم‌زمان نیاز داریم، تصریح کرد: این امر با توجه به پایداری امنیت کشور می‌تواند راه‌های توسعه را بیش‌ازپیش باز کند.


وزیر کشور اذعان کرد: عدالت‌محوری و دانش‌بنیان بودن در تولید از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و مورد تأکید مقام رهبری نیز هست که در این راه نیازمند نوسازی و وارد شدن به دروازه‌ دانش‌های جدید هستیم.


وی با اشاره به این نکته که خواهان جذب سرمایه‌ها در استان‌ها هستیم، افزود: در حال حاضر با همین قوانین موجود برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی مشکلی در استان‌ها نداریم و استان‌های موفقی نیز در این راستا داریم که نیاز است در استان‌هایی همانند هرمزگان در این حوزه بیشتر کار کنیم.


رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه بهره‌وری سرمایه در کشور بسیار پایین است، بیان کرد: دولت و نظام مصمم به اجرای اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور است، این استان‌ها هستند که می‌توانند مجری خواسته‌ها و برنامه‌های ملی باشند.


وزیر کشور دولت یازدهم اذعان کرد:‌ خواهان سرعت بیشتری در توسعه هستیم، کما اینکه کشور در حال حاضر در وضعیت بسیار خوبی است و هماهنگی خوبی در بین قوا و سایر ارکان نظام برقرار شده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.


رحمانی‌فضلی اظهار کرد: باید با نگاهی دینی و ایمانی به توسعه کشور با نیتی خالص به سازندگی ایران فکر کنیم و معتقدم که می‌توانیم ایران را به قله‌های سرافرازی برسانیم و امکانات لازم ازجمله دانش تولید، مدیریت و اسباب و امکانات موردنیاز را در اختیار داشته باشیم.





۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن