تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798584831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی اخلاق در مسلخ فضای مجازی، ذبح می‌شود/دامی که در شبکه‌های اجتماعی برای جوانان پهن شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وقتی اخلاق در مسلخ فضای مجازی، ذبح می‌شود/دامی که در شبکه‌های اجتماعی برای جوانان پهن شده است
بی اخلاقی و هنجار شکنی در شبکه های اجتماعی از معضلات و چالش های این عرصه است و همین نادیده گرفتن هنجارها باعث می شود تا حساسیت ها در خصوص فناوری های مورد اشاره،بیش از پیش بالا گیرد.



وقتی اخلاق در مسلخ فضای مجازی، ذبح می‌شود/دامی که شبکه‌های اجتماعی برای جوانان پهن کرده است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛راه اندازی کانال های غیر اخلاقی،استفاده از واژگان نامتعارف و غیر اخلاقی، اخاذی، سودجویی و... تنها بخشی از آسیب های شبکه های مورد اشاره به شمار می رود.


در ذیل این گزارش تلاش می شود،در گفت و گو با صاحب نظران عرصه جامعه شناسی و روانشناختی،زوایای پیدا و پنهان آلوده شدن شبکه های اجتماعی به برخی از چنین ناهنجاری هایی،مورد بحث و بررسی قرار  گیرد.


صدیقه نوبهار،روانشناس و کارشناس علوم رفتاری،در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواندر خصوص علت تمایل برخی نوجوانان و جوانان به برخی از رفتارهای هنجارشکنانه در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار داشت:متاسفانه برخی خانواده ها،بر روی رفتارهای جوانان و نوجوانان که بعضا برخلاف ارزش ها و فرهنگ جامعه به نظر می رسد،نظارت کافی را لحاظ نمی کنند و همین موضوع باعث می شود تا بر عمق ناهنجاری ها و نارسایی های فرهنگی و اخلاقی در فضای موجود افزوده شود.


وی افزود:تردیدی وجود ندارد که بی اخلاقی و هنجارشکنی در فضای مجازی منحصر به جامعه ایران نمی شود و در تمامی دنیا با شدت و ضعف هایی شاهد بروز چنین نارسایی هایی هستیم و انتظار و رفع و مدیریت کامل و قطعی چنین عارضه ای نابجا و غیر ممکن است.


نوبهار گفت:اما می توان با تربیت اصولی و صحیح و از همه مهمتر،تولید محتوای جذاب، مطلوب، سازنده و اثرگذار بر چنین چالش هایی چیره شد.


روانشناس و کارشناس علوم رفتاری عنوان کرد:متاسفانه در تولید محتوا،بسیار ضعیف عمل کرده ایم و این ضعف یکی از دلایل اصلی گرایش جوانان و نوجوانان به موضوعات و مباحث نامتعارف محسوب می شود.


نوبهار عنوان کرد:آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی و ارائه و عرضه مطالب جذاب و موثر،از ضروریاتی است که در فقدان آن نمی توان به توفیق چندانی در رفع نارسایی های مورد اشاره دست یافت.


وی افزود:یقینا فیلترینگ نیز به نوبه خود در رفع برخی از چالش های اینچنینی موثر است،اما به واقع این موضوع،تنها یک حلقه از زنجیره به هم پیوسته سالم سازی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محسوب می شود و با لحاظ کردن دیگر مولفه های ضروری در این حوزه،می توان به عنوان یک مکمل،از فیلترینگ نیز بهره برد.


*لزوم تشدید قوانین بازدارنده احساس می شود


کوروش فرهودی،جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به نقش بسیار تاثیرگذار پلیس فتا در مهار و کنترل بخش قابل توجهی از نارسایی های عرصه مذکور عنوان کرد:با تشکیل و راه اندازی ساز و کار مذکور(پلیس فتا) در سالیان گذشته،گام های بسیار ارزنده ای در برخورد با برخی از بی اخلاقی ها در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برداشته شده،که قطعا در صورت تصویب و تعریف قوانین سخت گیرانه تر می توان بازدارندگی هر چه بیشتری را در برابر برخی از چنین معضلاتی ایجاد کرد که یقینا به موازات فرهنگ سازی و آموزش صحیح می توان به موفقیت های چشمگیرتری در سالم سازی چنین رفتارهایی از حیث اجتناب کاربران از ارتباط با محتواهای مساله دار دست یافت.





۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن