تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799153580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج فرهنگ زکات گره گشای مشکلات نیازمندان است/ تلاش برای جمع آوری 200 میلیارد تومان زکات تا پایان سال


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ترویج فرهنگ زکات گره گشای مشکلات نیازمندان است/ تلاش برای جمع آوری 200 میلیارد تومان زکات تا پایان سال
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هر چه ترویج فرهنگ زکات در جامعه گسترش و جمع آوری آن بالاتر رود، گره گشای مشکلات نیازمندان می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست مشترک اجرایی زکات استان ها و مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره بر تأکید دین اسلام مبنی بر پرداخت زکات اظهار داشت: همان گونه که فریضه نماز در اسلام واجب است، پرداخت زکات نیز بر افراد واجب است به طوری که در قرآن 34 بار کلمه زکات در کنار نماز آمده است.


وی در ادامه گفت: شورای زکات مسائل مربوط به آن را طبق شرع و دین اسلام پیش می برد و کمیته نیز در این امر وظیفه خود را به عنوان جانشین در این امر ایفا می کند.


فتاح بیان داشت: من یک فرد اجرایی و عمل گرا هستم و در جایگاه یک مدیر ستادی نیستم که تصمیم گیری کنم و سعی می کنم در کنار سفرهای استانی خود، از اوضاع مردم و نیازمندان مطلع باشم.


رئیس کمیته امداد افزود: باید برای رسیدگی به مددجویان تمام تلاش خود را صرف کنیم، زیرا این ها افرادی خاموش و مظلوم هستند که صاحبی ندارند و به دلیل شرایط سخت مالی شان، هیچ اعتراضی نمی کنند. 


وی تصریح کرد: زکات نسخه معلوم و آشکاری برای رسیدگی به اوضاع این افراد است و باید زکات جمع شود تا دست ما برای تأمین جهیزیه و مسکن مددجویان باز باشد.


فتاح با بیان اینکه کمیته امداد برای وابستگی به دولت ایجاد نشده بلکه یک نهاد دولتی زیر نظر ولایت فقیه است، افزود: جان ما انقلاب، شهدا و رهبر هستند که باید از این ها دفاع شود که رسیدگی به مردم و نیازمندان تنها راه آن است.


رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه رسیدگی به امور مددجویان باعث جلب عنایت خداوند می شود، گفت: ما برای رسیدگی به مردم با مشکل مواجه هستیم، ولی راه مقابله با آن را می دانیم که با لطف خداوند این مشکل را حل خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه زکات به دلیل واجب بودن آن از جایگاه بالایی برخوردار است، عنوان کرد: اگر اصل پرداخت زکات واجب، درست باشد، خداوند به آن وسعت داده و مهم صحت عمل صالح است و بحث کم یا زیاد بودن آن مطرح نیست.


فتاح افزود: با جمع آوری هر چه بیشتر زکات گره هایی مانند تأمین خانه و جهیزیه باز می شود و در واقع زکات برای آباد کردن دنیاست، در حالی که دشمنان سعی دارند با ایجاد بدبینی، میان مردم و نظام فاصله و جدایی بیاندازند.


رئیس کمیته امداد تصریح کرد: ما در تمام شاخص های مردمی مانند طرح اکرام و صدقه در دو ماه اخیر، رشد چشمگیری داشته ایم و امیدواریم در امر زکات نیز شاهد این رشد باشیم.


فتاح در خصوص ضرورت اصلاح برنامه ریزی برای پرداخت زکات عنوان کرد: برای دریافت زکات از افراد باید تمام جوانب در نظر گرفته شود، البته اساس آن پذیرفتنی بوده و باید بی تفاوتی را کنار گذاشت و اگر مردم به وظیفه خود آگاه باشند، پیروز میدان خواهند شد.


رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در بخش جهاد و امداد به دلیل داشتن ریشه و تجربه جهادی و امدادی مشکلی نداریم، تأکید کرد: دولت با وضع مالی خود در حال حاضر در پرداخت سهم زکات ریالی با مشکل مواجه و ناموفق بوده است.




وی بیان کرد: توجه به نظر استان‌ها مهم است و به فضل خداوند امیدواریم از تحرک باز نایستیم و با برنامه ریزی‌های انجام شده تمام مددجویان نیازمند مسکن، خانه دار شده و با توانمندسازی نیازمندان، این افراد از چرخه کمیته خارج شوند.


فتاح اضافه کرد: در قانون زکات وجهی برای فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم در نظر گرفته می‌شود که به دلیل هزینه‌های مالی اجرایی توسط دولت کمی با مشکل مواجه هستیم که هم اکنون تلاش‌ها در این راه بهتر شده، همچنین عواملی مانند خشکسالی، بارندگی و قیمت خرید محصول در امر پرداخت زکات موًثر بوده که باید این روند نیز اصلاح شود.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: استان فارس به دلیل وسعت در زمین‌های کشاورزی به عنوان بیشترین پرداخت زکات، همچنین در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و گلستان کمترین میزان زکات پرداخت شده که بیشتر افراد پرداخت کننده نیز از اهل سنت هستند.


وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه امسال 140 میلیارد زکات جمع‌آوری شده است، تأکید کرد: از این رقم بیش از 60 درصد به افراد تحت پوشش کمیته با اولویت تأمین جهیزیه و تهیه مسکن پرداخت و 40 درصد نیز برای رفع دیگر مشکلات و فعالیت‌های عمرانی صرف شده است.


فتاح با اشاره به اینکه برای رفع محرومیت‌ و انجام برخی کارهای عمرانی به استان‌ها اختیاراتی داده شده که سهم نیازمندان تا 80 درصد باشد، افزود: امیدواریم با فرهنگ و اعتماد سازی‌ میان مردم و مسئولان و آگاهی بخشی به مردم که این زکات در کجا هزینه  و استفاده می‌شود، همچنین مشاهده آثار و برکات آن، طی چهار ماهه پایان سال، جمع آوری زکات به 200 میلیارد تومان برسد.


رئیس کمیته امداد در پایان خاطر نشان کرد: امسال سومین سالی است که دولت به تعهدات خود عمل نکرده و هیچ رقمی بابت امر زکات پرداخت نشده است و امیدواریم این روند با بهبود یابد.





۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن