تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799111411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف زیاد شکر؛ دشمن پوست و موی شما!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: هفته نامه سلامت: وقتی شکر مصرف می‌کنیم، تغییرات زیادی در بدنمان ایجاد می‌شود و هضم، تمرکز، سطح انرژی، شکل عادت‌ماهیانه و کیفیت خواب ما از این طریق تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، اما آیا می‌دانستید که پوست ما نیز با مصرف شکر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد؟ آیا می‌دانستید که شکر می‌تواند پوست ما را مستعد بروز انواع جوش، چروک، لک‌های قهوه‌ای، التهاب و افزایش موهای زائد صورت و بدن کند؟ می‌پرسید چگونه؟ ادامه این مطلب را بخوانید.
 

مصرف زیاد شکر; دشمن پوست و موی شما!

 
1. شکر و التهاب

شکر و بسیاری از مواد غذایی با شاخص گلایسمی بالا به سرعت در بدن به گلوکز (قند) متابولیزه می‌شوند و مصرف آنها نیز سطح انسولین را بالا می‌برد، به‌دلیل اینکه گلوکز از خون داخل سلول‌ها منتقل می‌شود، در نتیجه انرژی سلول‌ها به‌سرعت تامین می‌شود اما در همین حال باعث افزایش واکنش‌های التهابی در بدن نیز خواهدشد.

2. شکر و باکتری‌ها

شکر، مخاط روده را تحریک می‌کند و باعث بروز التهاب گوارشی می‌شود. باکتری‌های مضر موجود در روده نیز برای تکثیر خود از شکر تغذیه می‌کنند. اختلال فلور روده و التهابات گوارشی از علل شایع برای بروز مشکلات پوستی‌اند. مواد غذایی پروبیوتیک برای اینکه فلور روده را به حالت تعادل درآورند و این قبیل مشکلات پوست را از بین ببرند، بسیار مفیدند.

3. شکر و چین‌وچروک

التهاب ناشی از شکر، آنزیم‌هایی تولید می‌کند که باعث از بین رفتن تدریجی کلاژن و الاستین می‌شود بنابراین پوست استحکام خود را از دست می‌دهد و شل و چروکیده می‌شود. شکر هضم‌شده خود را به کلاژن پوست می‌چسباند و به آن حمله می‌کند؛ در نتیجه، سلول‌های پوست ضعیف شده و مستعد آسیب‌های ناشی از نورخورشید و تاثیرات زیست‌محیطی می‌شود و همان‌طور که می‌دانید، چین و چروک وقتی ایجاد می‌شود که ذخیره کلاژن پوست به اتمام رسیده باشد.

4. شکر و روزاسه

فرآیندهای التهابی مکرر در بدن و سیستم ایمنی‌ای که بیش از حد فعال‌ شده، احتمال بروز بیماری روزاسه (التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت که معمولا در گونه‌ها، بینی و پیشانی ایجاد می‌شود) را افزایش می‌دهد؛ به‌خصوص واسطه‌های التهابی مانند پروستاگلندین‌ها، برادی‌کینین، هیستامین و ماده‌ «پی» که باعث بروز روزاسه می‌شوند.

5. شکر و موی ‌زائد

هرچه مصرف شکر بیشتر شود، به همان اندازه ممکن است مقاومت به انسولین افزایش یابد و باعث بروز لک‌های تیره روی گردن و چین و چروک در پوست شود. از دیگر آثار مقاومت به انسولین، رشد موهای غیرطبیعی روی صورت و بدن (هیرسوتیسم) است که در خانم‌ها در محدوده بالای لب، خط ریش، چانه، قفسه‌سینه و ناف قابل‌مشاهده است.

6. شکر و آکنه

مصرف شکر و موادغذایی با شاخص گلایسمی بالا غالبا باعث اختلالات هورمونی می‌شود.

شکر باعث بالارفتن سطح قندخون می‌شود که به نوبه خود باعث افزایش سطح انسولین نیز خواهد ‌شد. این افزایش انسولین، فعالیت غدد سباسه (چربی) در پوست را بالا می‌برد و روند التهاب را تسریع می‌کند که آکنه، لک‌ها و تغییرات هورمونی غالبا پیامد آن هستند. برعکس، مصرف شکر به میزان کم و موادغذایی با شاخص گلایسمی پایین، اثر مثبتی بر پوست دارد؛ یعنی التهاب‌ها در بدن کاهش می‌یابند و روند رفع یا درمان آکنه و لکه‌های پوست سریع‌تر می‌شود. در نتیجه، هورمون‌های جنسی و عوامل رشد نیز تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و درمان آکنه تسریع‌ می‌شود.

7. شکر و حساسیت

نان سفید، انواع شیرینی، غذاهای سرخ‌شده، بستنی، آبمیوه صنعتی، ماکارونی، سس گوجه‌فرنگی، پنیر، مربا، پیتزا، شکر (سفید و قهوه‌ای) تنقلات بسته‌بندی‌شده و نوشابه‌ها اغلب شاخص گلایسمی بالا و تاثیر منفی بر پوست دارند. هرچه شاخص گلایسمی بالاتر باشد، به همان اندازه سطح قندخون سریع‌تر افزایش می‌یابد.
 
محصولات لبنی نیز علت شایع مشکلات پوستی‌اند. گاو باردار بخش بزرگی از شیر را تولید می‌‌کند که پراز هورمون است که به‌واسطه این هورمون‌ها، غدد چربی در بدن تحریک می‌شوند و احتمال بروز واکنش‌های حساسیتی و آلرژیک افزایش می‌یابد. پروژسترون - انسولین، فاکتور رشد شبه‌انسولین (IGF-1) و ترکیباتی که بدن انسان آنها را به دی‌هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می‌کند، نیز اغلب در شیر وجود دارند و قادر به تشدید آکنه هستند. شیر مغز‌ها مانند شیربادام، شیرنارگیل، شیرگردو، شیرفندق و... می‌توانند جایگزین مناسب شیرگاو باشند.

8. شکر و خشکی پوست

شکر، آب را از سلول‌ها بیرون می‌کشد و زمینه‌ساز خشکی پوست، پف‌کردگی و سیاهی دور چشم می‌شود.




۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن