تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817069558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای موفقیت یک جوان یزدی در عرصه کشاورزی | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: یک جوان فارغ‌التحصيل مهندسي كشاورزي توانسته با استفاده از علم روز كشاورزي موفقيت‌هاي زيادي به دست آورده و براي 8 نفر هم اشتغالزايي كرده است.

به گزارش تراز ،داود كريمي، 28 ساله درباره چگونگي آغاز به كار در عرصه كشاورزي مدرن، مي‌گويد: «در دوره دانشجويي با هدف فراگرفتن تجربيات عملي در كار كشاورزي مدرن، بعد از پايان كلاس‌ها در گلخانه‌هاي شيراز به صورت رايگان كارگري مي‌كردم، بيل مي‌زدم، كود مي‌ريختم، فرغون دست مي‌گرفتم و... . هدف اصلي‌ام تلفيق دانش تئوري با تجربه عملي بود و از همان دوره دانشجويي برنامه بلند مدتي براي حضور در عرصه كشاورزي به صورت مدرن و علمي داشتم.»
اين فعال اقتصاد مقاومتي مي‌افزايد: «وقتي از دانشگاه فارغ‌التحصيل شدم هيچ سرمايه‌اي نداشتم تا با آن زمين بخرم يا گلخانه احداث كنم، از طرفي اصلا دلم نمي‌خواست كارمند دولت و حقوق بگير باشم. تصميم گرفتم يك گلخانه اجاره كنم اما حتي پول اجاره گلخانه را هم نداشتم، در يزد برخلاف كرج و ورامين زمين كشاورزي بسيار گران است، در نتيجه با صاحبان چند گلخانه مذاكره كردم و از آنها خواستم گلخانه شان را به من اجاره بدهند اما اجاره بها را بعد از برداشت محصول و فروش در بازار از من بگيرند. خدا را شكر قبول كردند و من هم بعد از اولين فصل برداشت توانستم پول اجاره اولين گلخانه را بپردازم.»
كريمي که در حال حاضر چندين گلخانه در اختيار دارد و محصولات بسيار متنوعي توليد کرده است اظهار مي‌كند: «يكي از عرصه‌هاي كار من، توليد نشاء استاندارد براي ديگر گلخانه‌ها و كشاورزان است. در گذشته كشاورزان بذر را در زمين مي‌كاشتند اما امروزه ثابت شده كه توليد نشاء و كاشت آن بهتر از شيوه سنتي كاشت بذر در خاك است. ما نشاء‌ها را در فضايي استاندارد براي انتقال به زمين كشاورزي آماده مي‌كنيم. سال گذشته بيش از 500 هزار انواع نشاء گياهاني چون كلم بروكلي، كاهو، كرفس، گوجه، فلفل و به ليمو توليد كرديم و به فروش رسانديم. استفاده از نشاء باعث مي‌شود ريشه گياه قوي‌تر باشد، رشد آفات كاهش يابد و فصل كشت به خاطر آماده‌سازي زمين عقب نيفتد.»
او اضافه مي‌كند: «عرصه ديگر فعاليت من توليد محصولات ارگانيك است. يك گلخانه گوجه گيلاسي، يك گلخانه گوجه سالادي و يك گلخانه شناور در اختيار دارم كه متناسب با تقاضاي فصل در آن فلفل دلمه‌اي و بادمجان كشت مي‌كنم. در اين گلخانه‌ها به هيچ وجه از سموم شيمیايي براي مبارزه با آفات استفاده نمي‌كنيم، در عوض از تكنيك‌هاي ساده علمي بهره مي‌گيريم. واقعيت اين است كه استفاده از سموم نه به نفع سلامت مصرف‌كننده است و نه به نفع جيب كشاورز چون قيمت سموم بسيار بالاست. در اين گلخانه‌ها با استفاده از تله‌هاي نوري با انواع آفت‌ها مبارزه مي‌كنيم.
برگزيده سومين همايش ملي طلايه‌داران اقتصاد مقاومتي، اظهار مي‌كند: «رژيم غذايي گياه‌خواري و خام‌خواري در يزد رو به گسترش است. كلم بروكلي براي گياه خواران و خام خواران ماده غذايي بسيار مهم و پر مصرفي است. به همين دليل يك گلخانه هم براي توليد كلم بروكلي ويژه اين مصرف‌كننده‌هاي جديد داريم و محصولات را به صورت اختصاصي به آنها مي‌فروشيم. عرصه ديگر فعاليت ما، توليد گياهان زينتي مانند زرشك زينتي، خرزهره و رزماري است كه هر گلدان از آنها بين 10 تا 15 هزار تومان به فروش مي‌رسد. اطلسي، شب بو و گازانيا را هم براي استفاده در فضاي سبز شهري و ارائه به مديريت شهري با نصف قيمت بازار توليد مي‌كنيم هرچند با وجود مزيت اقتصادي محصولات ما، رانت‌هاي موجود اجازه نمي‌دهد مسئولان شهري اين محصولات را جايگزين محصولات گران توليدكننده‌هاي خاص كنند!»
او مي‌افزايد: « كشاورزي بدون خاك مزيت‌هاي زيادي دارد از جمله از بين رفتن آفات خاك زي، كشت طبقاتي و استفاده از حجم علاوه بر سطح و كاهش 70 درصدي مصرف آب. تحقيقات جهاني نشان از بازده فوق‌العاده اين شيوه از كشت دارد، مثلا بازده خيار در كشت هيدروپونيك 50 درصد و فلفل 100 درصد بيشتر از كشت سنتي است. البته هزينه توليد محصولات هيدروپونيك 30 تا 40 درصد بيشتر است اما كميت و كيفيت محصولات افزايش مي‌يابد و در نهايت اين هزينه سر به سر مي‌شود.»
كريمي در پایان می‌گوید :من به دوستان سپاه ناحيه مديون هستم و اميدوارم بتوانم محبت آنها را جبران كنم. با استفاده از وام 30 ميليون توماني آنها توانستم از فشار اقتصادي رها شوم و با خيال راحت‌تري فعاليت كنم.»


منبع: کیهان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 7 دى 1395 - 09:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن