تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799017008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان کار جشنواره ادبی«کوچ» با معرفی برگزیدگان در یاسوج


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: باحضور هنرمندان شعر و ادب؛
پایان کار جشنواره ادبی«کوچ» با معرفی برگزیدگان در یاسوج

حوزه هنری یاسوج


شناسهٔ خبر: 3861029 - سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
استانها > کهگیلویه و بویراحمد

.jwplayer{ display: inline-block; } یاسوج - جشنواره ادبی «کوچ» که به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده بود، با معرفی برگزیدگان در یاسوج به کار خود پایان داد. به گزارش خبرنگار مهر، آیین اختتامیه این جشنواره صبح سه شنبه باحضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان، رئیس حوزه هنری، جمعی از مدیران استانی و شاعران و نویسندگان استان در یاسوج برگزار شد. معاون سیاسی و امنیتی استاندار طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ در انتقال مفاهیم به نسل های جدید گفت: نسل جدید ما در عصری به سر می برد که در تعارض با فرهنگ های مختلف قرار دارد و باید با این فرهنگ های مهاجم مبارزه کرد. فتاح محمدی افزود: این مبارزه، مبارزه ای سخت است و فرهنگ اسلامی و ایرانی ما می تواند در این تعارضات خود را حفظ کرده و هویت خود را تقویت کند. وی به نیازمندی های فرهنگی جامعه ای که به سوی حقیقت در حرکت است، اشاره کرد و گفت: این هنرمندان هستند که به واسطه زبان و هنرشان می توانند در مسیر رسیدن به حقیقت به جامعه یاری رسانند.

محمدی در ادامه  جایگاه و اهمیت شاهنامه فردوسی در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را یادآور شد و تصریح کرد: بی شک  شاهنامه فردوسی بعد از قرآن کریم، نهج البلاغه و احادیث و روایات معصومین(ع) در شکل گیری رفتار اجتماعی جامعه ایرانی بیش ترین نقش را داشته است به گونه ای که روح حماسی، وطن پرستی، احترام به همنوع و هر واژه و صفت نیکویی که انسان در پی آن است در شاهنامه آمده است که البته این همه نیز برگرفته از فرهنگ اسلامی است. معاون استاندار، شاهنامه را برگرفته از تراوشات عقلانی و فطری فردوسی دانست و بیان داشت: وقتی یک اثر این گونه برگرفته از فطرت انسانی باشد نه تنها تعارضی با مبانی دینی و اخلاقی ندارد که کاملا با آن منطبق است. محمدی ظرفیت های بالای هنری و فرهنگی جامعه به خصوص در عرصه شعر را یادآور شد و بیان کرد: در عصر انفجار اطلاعات اگر شاعران جوان ما بتوانند مفاهیم و ارزش ها را به خوبی انتقال دهند ما نه تنها آسیب نخواهیم دید که به خوبی می توانیم فرهنگ و هویت خود را حفظ کنیم. وی در پایان بر اهمیت برگزاری جشنواره ادبی با موضوع کوچ تاکید کرد و از زحمات و تلاش های حوزه هنری استان و رئیس این مرکز در برگزاری این جشنواره و برنامه هایی از این دست تقدیر و تشکر کرد. رویکرد حوزه هنری رشد جامعه با زبان هنر است با هم چنین در این جشنواره رئیس حوزه هنری استان طی سخنان کوتاهی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: نگاه و سیاست ما در برگزاری این جشنواره رقابت نبوده است بلکه هدف ایجاد بستری برای کشف و پرورش استعدادهای جوان در استان است. شریف اسلامی در ادامه از پیش کسوتان عرصه هنر و شعر استان به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: پیش کسوتان و بزرگان هنر تعریف شان در کلمات نمی گنجد و ما امیدواریم که فضا و فرصت استفاده بهتر از این سرمایه های فرهنگی ایجاد شود. وی نگاه حوزه هنری به شعر و داستان را در راستای تعالی و رشد جامعه عنوان و از هنرمندان دعوت کرد تا با ورود به مقوله آسیب های اجتماعی از جمله شعر و داستان در راستای رشد جامعه گام بردارند.

اسلامی در پایان شعر و ادبیات را مادر سایر هنرها دانست و تاکید کرد: اگر شعر و داستان قوی و فاخر نداشته باشیم قطعا موسیقی، تئاتر و فیلم قوی و فاخر نیز نخواهیم داشت. در این مراسم از چند تن از چهره های پیشکسوت ادبیات  استان ازجمله سید غفار موسوی، شاهرخ موسویان، موسی عباسی و حسن بهرامی تجلیل شد. در پایان این مراسم ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره تقدیر به عمل آمد.  در این جشنواره و در بخش داستان کوتاه بزرگسال مطابق رای هیئت داوران هیچ اثری حائز رتبه برتر نشد و از سه  اثر داستان کوتاه «رقص شال» به نویسندگی مصطفی رامشک، داستان «پسر،پدر، پدر» به نویسندگی سید مسعود پرهیزگاری و «ایستاده در رنج» به نویسندگی سید اکبر سلیمانی بدون اولویت تقدیر به عمل آمد. همچنین در بخش قصه کودک و نوجوان نیز هیچ اثری حایز رتبه برتر نشد و هیئت داوران بدون رتبه بندی آثار  «قصه ماهی قرمز» به نویسندگی سیده مرضیه نیک عهد، «قصه ابر غمگین» به نویسندگی مهدیه موحدی نیا و «قصه قوقوری هم باز میخواد» به نویسندگی نجمه آرام بن را شایسته تقدیر معرفی کرد. در بخش شعر این جشنواره، جایزه برتر جشنواره به فاطمه صداقتی نیا برای مجموعه آثار تعلق گرفت و از حمید آذرگون، سید اکبر سلیمانی، نجمه آرام بن و بهنام کشاورز تقدیر شد. اجرای موسیقی زنده محلی و شعرخوانی محلی از دیگر برنامه های اختتامیه اولین جشنواره ادبی کوچ در یاسوج بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن