تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817535801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند دستگی میان «یاران انقلاب» و «یکتا»


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


گزارش امید ایرانیان از شکاف بین یاران احمدی‌نژاد؛
چند دستگی میان «یاران انقلاب» و «یکتا»
اوضاع آن قدر آشفته و پیچیده شده که تحلیل کردن را سخت می‌کند. اگر تا دیروز از چند پارگی جریان اصولگرایان صحبت می‌شد، این روزها باید از چند پارگی زیر مجموعه‌های اصولگرایان هم صحبت کرد.
روز نو :  اوضاع آن قدر آشفته و پیچیده شده که تحلیل کردن را سخت می‌کند. اگر تا دیروز از چند پارگی جریان اصولگرایان صحبت می‌شد، این روزها باید از چند پارگی زیر مجموعه‌های اصولگرایان هم صحبت کرد.

به گزارش روز نو؛ زیر مجموعه‌هایی که هر کدام به چند بخش تقسیم شده است و معلوم نیست سرانجام این جزیره‌های تشکیل شده در این جریان چه خواهد بود. سرانجامی که قطعاً بر به وحدت رسیدن اصولگرایان تأثیر خواهد گذاشت. این مسئله را خودشان هم می‌دانند و قبول دارند که کار سختی برای رسیدن به وحدت برای انتخابات 96، پیش رو دارند. اما علی رغم تمام تلاش‌های آنها برای برداشتن موانع، هر روز بحث جدیدی پیش می‌آید که خودش می‌تواند یک مانع جدی باشد. این روزها نیز فعال شدن جبهه یاران انقلاب که نزدیک به سه سال بود، فعالیت حداقلی داشت، فعالیت خود را با محوریت انتخابات از سر گرفته است. یاران انقلاب که از اطرافیان و افراد منسوب به محمود احمدی نژاد هستند، این روزها نه زیر لوای جبهه یکتا، بلکه به صورت جداگانه، فعالیت می‌کنند. این در حالی بود که انتظار می‌رفت یا جبهه یکتا به آنها بپیوندند و یا یاران انقلاب به واسطه محور مشترکشان یعنی "نزدیک بودن به رئیس دولت نهم و دهم" با هم کار کنند. اما فعالیت جداگانه آنها این پیام احتمالی را می‌رساند که احتمالاً میان یاران محمود احمدی نژاد هم اختلافاتی وجود دارد. اختلافاتی که موجب شده، آن‌ها نیز دچار چند پارگی شوند. اعضای «یاران انقلاب» می گویند که هیچ نسبتی با جبهه یکتا ندارند و حتی نزدیکی‌شان به احمدی نژاد را هم انکار می‌کنند. این همان استراتژی­ای است که جبهه یکتا نیز در آغاز به کار خود، پیش گرفت. چرا که زمانی که "یکتا" اعلام موجودیت کرد، با انتقادهای تند از رئیس دولت نهم و دهم، نسبت و رابطه خود را با احمدی نژاد تکذیب کرد و به نوعی با مصاحبه‌های پی در پی از او اعلام برائت جست. این در حالی بود که  بعدها خبرهایی منتشر شد مبنی بر دیدارهای اعضای جبهه یکتا با محمود احمدی نژاد.
 
تفاوت‌های ساختاری زیادی با یکتا داریم
 
به هر روی اما سخنگوی یاران انقلاب، اکنون به تفاوت‌های عظیم جبهه متبوعش با یکتا در گفت‌و‌گو با «امید ایرانیان» سخن می‌گوید. او معقتد است که تفاوت‌های ساختاری زیادی میان جبهه یکتا و یاران انقلاب وجود دارد. امیر رضا واعظ آشتیانی می‌گوید: «یکتایی‌ها تشکل دیگری هستند و ما از نظر شخصیت حقوقی با آن‌ها کاملاً متفاوت هستیم. چه بسا که تشکل‌های دیگری هم در مجموعه اصولگرایان هستند که با هم متفاوتند و این انتساب به جریان احمدی نژادی به این معنا نیست که این جبهه‌ها خط مشی فکری‌شان را از آقای احمدی نژاد می‌گیرند. ».  او می‌افزاید: «افرادی در رده‌های مختلف در دوران محمود احمدی نژاد، در سمت‌های مختلف مشغول فعالیت بوده‌اند. حال اگر احیاناً فردی ارتباطی با آقای احمدی نژاد دارد این هیچ ربطی به گروه سیاسی‌اش ندارد. یا اگر احیاناً ارتباط و گفتگویی با آقای احمدی نژاد داشته باشد، دلالت بر این ندارد که عقبه این تشکل احمدی نژادی است.»
 
قرابتی با احمدی نژاد نداریم
 
واعظ آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آقای احمدی نژاد عقبه تشکل یاران انقلاب است یا خیر به «امید ایرانیان» می‌گوید: «خیر. من با قاطعیت می گویم که هیچ ارتباط فکری، نظری و عملی با آقای احمدی نژاد نداریم. ایشان فقط روزی رییس جمهور کشور بوده‌اند و چه در زمان ریاست جمهوری‌شان و چه اکنون، برای ما قابل احترامند. این گونه نیست که اگر کسی مسئولیتی ندارد ما بخواهیم با نگاه دیگری به آنها بنگریم. امروز نگاه ما، یک شخصیت حقیقی است به ایشان»
 
با ائتلاف اصولگرایان تعامل می‌کنیم
 
واعظ آشتیانی ادامه می‌دهد: «یاران انقلاب سه سال است که فعالیت می‌کند و برای دریافت مجوز از طریق وزارت کشور ثبت نام کرده، هیئت مؤسس مدارک لازم را برای این وزارتخانه ارسال کرده و کد رهگیری هم دریافت کرده است. اما فکر می‌کنم تشکیلات جدید نافی وحدت نیست. در مقاطع مختلف دیده‌ایم که گروه‌های مختلفی در مجموعه اصولگرایی تشکیل شده‌اند که وحدت شکن هم نبوده‌اند».
 
واعظ آشتیانی درباره فعالیت‌های انتخاباتی احتمالی جبهه یاران انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 می‌گوید: «فعالیت‌های انتخاباتی ما بر اساس تعاملاتی خواهد بود که با ائتلاف اصولگرایان خواهیم داشت». البته واعظ آشتیانی در حالی گفت که با ائتلاف اصولگرایان تعامل خواهند کرد که طی روزهای گذشته، مسعود زریبافان، دبیرکل تشکل یاران انقلاب، سخنرانی تندی علیه ائتلاف اصولگرایان در ششمین نشست یاران انقلاب کرد و گفت که عده‌ای در جریان اصولگرایی خود را وکیل، وصی و پدرخوانده اصولگرایان می‌دانند. هر چند او گفت که اصولگرایان برای پیروزی راهی جز ائتلاف ندارند اما اشاره کرد که قرار نیست که عده‌ای فقط تصمیم بگیرند و سایرین ساکت بمانند. از این رو به نظر می‌رسد که درون جبهه‌های اصولگرایی نیز هنوز اختلاف نظرهایی جدی وجود دارد. چه آنکه سخنگوی تشکل بر تعامل باور دارد و دبیرکل از پدرخوانده‌ای عده‌ای درون اصولگرایان سخن می‌گوید.
 
پدر خواندگی درون اصولگرایان بی معناست
 
ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین هم در همین راستا معتقد است که باید از حرفهای اختلاف برانگیز  پرهیز کرد و صحبت‌هایی مانند پدرخواندگی درون اصولگرایان بی معناست. او  معتقد است، کسانی که اصولگرا و یا مدعی اصولگرایی هستند، باید اصول و چهارچوب‌های اصولگرایان را بدانند و آنها را رعایت کنند. از این رو اگر اعضای جبهه یکتا هم مدعی اصولگرایی هستند، باید کاندیدای خود را به ائتلاف اصولگرایان معرفی کنند. او به «امید ایرانیان» می‌گوید: «مسئله این که آیا کاندیدای پیشنهادی از ناحیه یکتا شرایط لازم را د آرد یا  نه. اعضای یکتا ادعا می­کنند کسی که در نظر گرفته‌ایم، این شرایط را دارد و می­تواند به این جایگاه خطیر راه پیدا کند. پس باید  معرفی کنند  ببینیم این کسی که جامع جمیع شرایط است و از نظر یکتایی­ها یکتاست، چه کسی است. با توجه به پیشینه یکتا که از جریان احمدی­نژادی هستند، می‌توانیم بگوییم که امتحان خودشان را پس داده­اند». او همچنین درباره تشکل یاران انقلاب هم می‌افزاید: «محوریت اصلی فعالیت‌های اصولگرایان جامعتین است، بنابراین اینکه آنها را پدر خوانده بمانیم، ضربه جدی به وحدت اصولگرایان زده‌ایم. تشکل‌های جدید اصولگرایی می‌توانند، فعالیت کنند اما اگر مدعی اصولگرایی هستند، قطعاً باید در راستای وحدت اصولگرایان حرکت کنند نه اینکه با حرفهایشان به وحدت آنها آسیب بزنند». او همچنین معتقد است که افراد باید عواقب صحبت‌های خود را در نظر داشته باشند و بی پروا حرف نزنند تا اختلافات درون اصولگرایان بیشتر شود.
 
به نظر می‌رسد، تشکل یاران انقلاب، هنوز نیامده، بنای اصلی را بر صحبت‌های جنجالی گذاشته است. صحبت‌هایی که مورد انتقاد اصولگرایان زیادی است. از این رو به نظر می‌رسد که برای همایش‌های بعدی یاران انقلاب باید منتظر طرح بحث‌های چالشی‌تری بود. بحث‌هایی که حتی احتمال معرفی کاندیدایی جدای از تصمیم نهایی جامعتین را در بر دارد. چه آن که بر اساس شنیده‌های خبرنگار امید ایرانیان در روز برگزاری همایش یاران انقلاب، برخی اعضای جبهه یاران انقلاب، مدعی شدند که بحث‌های مطرح درون جریان اصولگرایی بسیار سطحی است و نیاز به تقویت گفتمان اصولگرایی دارد که بنای این تقویت را قرار است تشکل یاران انقلاب بگذارد. از این رو آنها که خود را مدعی گفتمان جدید اصولگرایان می‌دانند، بعید است که کاندیدایی هماهنگ با طیف سنتی اصولگرایان معرفی و از آن حمایت کنند.

*اميد ايرانيان




تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن